Отидете към основна версия

1 587 3

Баждеков съветва Левски за финансово оцеляване

  • левски-
  • константин баждеков-
  • футбол-
  • наско сираков

Има отлична идея за това как един футболен клуб може да пълни касата си от най-различни приходоизточници

Снимка: БГНЕС

Бившият изпълнителен директор на Левски Константин Баждеков даде своите идеи за намирането на приходи, които да подпомогнат Левски в борбата на клуба за финансово оцеляване. 

Баждеков, който е заемал длъжността между 1999-та и 2016-та година в Левски и има отлична идея за това как един футболен клуб може да пълни касата си от най-различни приходоизточници. Той подчерта необходимостта от намирането на генерален спонсор, който да покрие голяма част от разходите за издръжка на клуба. Баждеков говори и за значението на продажбата на билети, както и получаване на приходи от участие в евротурнирите и телевизионните права за родната efbet Лига. 

„Големият проблем на Левски е генерален спонсор и собственици, които да покриват разходите със собствени средства. Основният приходоизточник бяха спонсорите и рекламодателите, както и собствениците, разбира се. Би трябвало да им благодарим на всички, защото са постигани винаги определени успехи и цели. Заставам зад името си с това, което ще кажа“, започна бившият изпълнителен директор. 

„Приходите от евротурнирите също така бяха изключително важни. Като тежест тези приходи са много значителни. Господин Сираков се ангажира с една тежка задача, да поеме Левски в подобен момент, където първият приходоизточник е неизвестен и в клубната каса няма реални постъпления. За момента Левски няма изявен спонсор и това е големият проблем“.

„Третия по значимост приходоизточник е от изходящи трансфери на клуба. За съжаление тази дейност замря през последните години. В тази посока съществува възможност да се търсят приходи от продажба на футболисти. Всичко, което кажа, са лично мои идеи, не съм ги коментирал с никого. Приходите от продажби на футболисти смятам, че е реална възможност“.

„Следващият източник на приходи са тези от билети и сезонни карти. В периода ми като изпълнителен директор имахме рекорд от 200-250 хиляди продадени билети за един сезон. Тогава играехме в евротурнирите и интересът беше много сериозен. Нашите привърженици показаха, че това е сериозен ресурс. В последно време много се коментира въпроса с членските карти и членски внос. Не успяхме преди години да осъществим тази идея. Това е работа на господин Колев да седне с фенклубовете, за да бъде решен този въпрос“.

„Лично аз съм участвал в някои от дарителските кампании, включително и инициативата около СМС-ите. Купих и доста билети, въпреки че нямах възможност да посетя мачовете поради определени причини. Бих призовал всеки да прецени възможностите и да бъде съпричастен с финансова подкрепа. Няма да стане само с приказки и с даване на акъл в интернет пространството“.

Следващият източник на приходи са парите от телевизионните права, който винаги е много спорен въпрос. Традиционно сме имали големи спорове в тази област, особено с останалите големи клубове. Това е важен въпрос обаче, защото при намиране на сериозен спонсор, то клубът може да увеличи приходите си значително по тази линия. Въпреки всичко ми се иска парите от телевизионни права да са далеч повече, по подобие на шампионатите в чужбина“.

"Не на последно място трябва да се помисли за преструктуриране на плащанията на възнаграждения към чужденците. Може да се предприеме вариант, при който се изплащат около 70% от заплатите на играчите, докато другите 30% биха могли да се отпускат с оглед на постигнатите резултати и цели", завърши Баждеков. 

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини