Формула 1 обмисля промяна в правилата за провеждането на квалификациите, за да спре повторение на случилото се с пилота на Ферари Шарл Льоклер. Младият монегаск записа най-добра обиколка в края на третата част от квалификацията, до чийто финал оставаха няколко минути. Шарл излезе за последен опит в самия край, надявайки се да подобри постижението си, но допусна грешка по тесните улици на Княжеството и се заби в предпазните ограждения.
В Монако това автоматично доведе до спиране на квалификацията, но в същото време всичките му съперници от останалите отбори, дори и съотборникът му в Скудерия Карлос Сайнц, загубиха шанс да му отговорят и трябваше да прекратят бързите си обиколки. Разбираемо, всички те изразиха бурно разочарованието си, но трябваше да се примирят със случилото се.
Състезателният директор на Формула 1 Майкъл Маси обяви, че той и колегите му от ФИА обмислят промяна на правилата в квалификацията, които да елиминират възможността всичко това да се повтори. Идеята е подобна на тази в американските серии Индикар, както и други шампионати, където, ако пилотът, записал най-бърза обиколка, предизвика червени флагове и спиране на сесията, а в някои случаи дори само жълти, то най-доброто му време се анулира.
По този начин ще се гарантира, че пилот, който е повел в класирането преди финала на квалификацията, няма да има възможност да защити първата си позиция, като не позволи на останалите пилоти да подобрят постижението му. Подобни ситуации в Монако са се случвали не веднъж или два пъти.
Най-известният от близкото минало е случаят с Михаел Шумахер и „паркирането“ на болида на Ферари на завоя „Разкас“ през 2006 година. Тогава обаче седемкратният световен шампион бе наказан за това, че попречи на основния си съперник Фернандо Алонсо да подобри най-доброто му време. Резултатите на Михаел бяха анулирани и той трябваше да стартира в Монако от алеята пред боксовете.
Друг известен случай е този на Нико Розберг от Мерцедес, който през 2014 година попречи на тогавашния си съотборник Люис Хамилтън. Световният шампион от 2016 година блокира гумите си при спирането за завоя „Мирабо“, не успя да завие и мина през зоната на сигурността. Така пилотът на Мерцедес предизвика развяването на жълти флагове, при което Хамилтън загуби възможността да подобри времето му.
Нико обаче не получи наказание от стюардите, които прецениха, че е допуснал пилотска грешка, какъвто бе и случаят с Шарл Льоклер миналата неделя, и стартира от полпозишън в неделя.