Политическо решение може да доведе до фалита на футболния гранд Левски. Това почти сигурно ще се случи, ако бъде приет закон срещу рекламата на лицензирани хазартни компании в България. Определени политици искат през седмицата в парламента да се вземе решение, което сериозно да ограничава рекламирането на хазартните компании, които спонсорират целия българския футбол и спорт.
От грандовете в България най-засегнат ще бъде Левски, който има финансови проблеми от години и задължения на стойност над 20 милиона лева. Както е известно, 26-кратните шампиони все още съществуват само и единствено благодарение на своите страхотни фенове и на основния си спонсор “Палмс Бет”, който трябва да инвестира над 22 милиона лева в клуба за пет години. А сега ще трябва да се оттегли, ако такъв закон бъде приет.
Така думите на Иво Ивков от миналата седмица, че Левски може да има изключително тежък период около лицензирането, ако не постигне договорености на дадени нива, може да е по-малкият проблем, който ще надвисне над клуба.
Още по-лошата новина за “сините”, които от месеци преговарят за промяна на собствеността, е, че разговорите с “Юнайтед Груп" и "Спорт Републик”, които са в заключителна фаза, ще пропаднат официално и така очакваното спасение за клуба няма да бъде осъществено.
Както е известно, компанията "Спорт Републик", чийто основен акционер е магнатът от сръбски произход Драган Шолак, държи 80% от правата на английския Саутхамптън.
Бизнесменът и хората около него имат сериозни амбиции да вземат и стабилизират Левски, като първото нещо, което желаят да направят е изграждане на модерна база и построяването на нов стадион, за да може “сините” да почнат да генерират възможно най-бързо повече приходи, след което да бъдат изчистени всички задължения към държавата и различните кредитори.
Бъде ли приет закон срещу рекламата на хазартните компании обаче, тази сделка пропада на мига.
Това означава, че.....
- Левски ще загуби своя генерален спонсор
- Пропада сделката с могъщия нов инвеститор
- Няма да има нов стадион
- Най-вероятно ще предстои фалит
Защото именно лицензираните компании дават най-много пари за реклама във футбола, както у нас, така и по света. Примерите са безкрайно много, като се започне със завършилото преди 20 дни световно първенство в Катар, където Betano, беше основен спонсор на ФИФА. Официалният партньор на УЕФА е Bwin, Tipico пък е генерален спонсор на Бундеслигата. В най-силното клубно първенство на планетата - Премиър лийг, повечето отбори са спонсорирани от бетинг компании.
Дори в заобикалящите ни държави Гърция, Сърбия и Румъния хазартната реклама е позволена за лицензираните компании, а предложението за нов закон в България ще помага единственото на нелегалния хазарт.