Американският отбор във Формула 1 Хаас и Тойота обявиха дългогодишно партньорство в петък, което ще върне най-големият производител на автомобили в Япония във Формула 1 за първи път от 2009 година, съобщи Ройтерс, цитира БТА.
Хаас обаче ще продължи да използва двигатели на Ферари, след като отборът сключи през юли продължението на договора до 2028 година. Тимът, чийто шеф е японецът Аяо Комацу, е на седмо място в класирането на конструкторите в момента с 31 точки преди Гран при в Остин, Тексас, следващата седмица.
Партньорството между Хаас и Тойота започва веднага, като болидите на пилотите Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен ще бъдат брандирани с логото на японския концерн. Тойота става технически партньор на Хаас, като двете страни ще обменят експертиза, знания и средства. Тойота ще предоставя дизайн и технически услуги.
"Да имаме подкрепата на лидера в автомобилния сектор и да работим заедно ще ни позволи да се развием и ускорим пътя си. Това е партньорство, което гарантира ползи и за двете страни", коментира Комацу. Той благодари още на Ферари и боса на тима Фред Васьор за подкрепата, както и на директора на Формула 1 Стефано Доменикали.
Президентът на Тойота Газу Рейсинг Томоя Такахаши заяви, че партньорството има за цел да "създаде пилоти, инженери и механици.
Тойота влезе във Формула 1 със собствен отбор през 2002 година, но таки и не спечели състезание, въпреки че тимът разполагаше с един от най-големите бюджети. Японският конструктор снабдяваше и тима на Уилямс с двигатели между 2007 и 2009.