Отидете към основна версия

6 042 1

11 000 км с едно зареждане

  • батерии-
  • акумулатори-
  • разтопен електролит

Учени от университета "Джордж Вашингтон" са създали батерия от нов тип, която може да доведе до революция в електрическия транспорт. Акумулаторите използват разтопени електролити, атмосферен кислород и електродни "хранилища" като желязо, въглерод или ванадиев борид. Енергийната им плътност е между 11 и 50 пъти по-висока от тази на съвременните йон-литиеви батерии.

Многообещаващата разработка може да увеличи автономния пробег на електромобил като Nissan Leaf до 7 000 мили (над 11 000 км) с едно зареждане, а собствениците ще трябва да го включват в контакта един-два пъти годишно. Единственият проблем е, че електролитите трябва да се поддържат в течно състояние, което става при 700-800 градуса по Целзий.

Подобни температури не са рядкост в съвременните двигатели с вътрешно горене, така че не става дума за лава под предния капак, успокояват изследователите. Как обаче смятат постигат екстремната горещина в новите батерии не става ясно. Изглежда решаването на тази техническа подробност засега отваря пропаст между прототипа и евентуалната серийна батерия с разтопен електролит.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини