Последните няколко месеца BMW регулярно показва последните си достижения в автомобилните технологии. По време на предстоящото след дни автомобилно изложение в Женева баварците ще демонстрират на живо първите четири модела от гамата BMW M Performance, характеризиращи се с високопроизводителните си дизелови агрегати.
В основата на тези мощни и свръхдинамични дизели лежат три турбокомпресора. Сега от BMW пуснаха официално видео, показващо как работят трите нагнетателя. Те са интегрирани в новия високотехнологичен дизелов редови шестак N57D30, като изцеждат от него 381 к.с. и 740 Нм въртящ момент.
С показатели от 127.3 к.с. на литър обем този мотор се явява безспорен лидер сред дизеловите агрегати за леки автомобили. За достигане на тези динамични характеристики от BMW не само интегрират три компресора с променлива геометрия на турбините, но и разработват нов алуминиев картер и система за напосредствено впръскване на горивото с пиезоинжектори.
Максималното налягане при впръскването на горивото е 2 200 бара, а размерите, разположението и взаимодействието на трите турбини позволяват на инженерите от BMW да постигнат максимално усвояване на енергията в изключително широк диапазон на оборотите.
Дизеловите технологии, разработени специално за автомобилите от серията M Performance, позволяват и значително увеличаване на икономията на гориво. Според официалните данни седана M550d харчи само 6.3 литра нафта на 100 километра пробег, а изпълнението Touring гори с една десета повече - 6.4 л/100 км.
Ето и схематичното представяне на работата на новия дизелов шестцилиндров редови мотор и неговите три турбокомпресора
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.