Последните няколко месеца BMW регулярно показва последните си достижения в автомобилните технологии. По време на предстоящото след дни автомобилно изложение в Женева баварците ще демонстрират на живо първите четири модела от гамата BMW M Performance, характеризиращи се с високопроизводителните си дизелови агрегати.
В основата на тези мощни и свръхдинамични дизели лежат три турбокомпресора. Сега от BMW пуснаха официално видео, показващо как работят трите нагнетателя. Те са интегрирани в новия високотехнологичен дизелов редови шестак N57D30, като изцеждат от него 381 к.с. и 740 Нм въртящ момент.
С показатели от 127.3 к.с. на литър обем този мотор се явява безспорен лидер сред дизеловите агрегати за леки автомобили. За достигане на тези динамични характеристики от BMW не само интегрират три компресора с променлива геометрия на турбините, но и разработват нов алуминиев картер и система за напосредствено впръскване на горивото с пиезоинжектори.
Максималното налягане при впръскването на горивото е 2 200 бара, а размерите, разположението и взаимодействието на трите турбини позволяват на инженерите от BMW да постигнат максимално усвояване на енергията в изключително широк диапазон на оборотите.
Дизеловите технологии, разработени специално за автомобилите от серията M Performance, позволяват и значително увеличаване на икономията на гориво. Според официалните данни седана M550d харчи само 6.3 литра нафта на 100 километра пробег, а изпълнението Touring гори с една десета повече - 6.4 л/100 км.
Ето и схематичното представяне на работата на новия дизелов шестцилиндров редови мотор и неговите три турбокомпресора
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 520 zender
13:33 27.02.2012
2 коко
13:56 27.02.2012
3 bel4o
14:06 27.02.2012
4 skier
14:09 27.02.2012
5 Мъдреца
14:12 27.02.2012
6 Даниел Петков
Коментиран от #26, #46, #48
14:19 27.02.2012
7 Гостенина
14:20 27.02.2012
8 вея
14:23 27.02.2012
9 Speeder
14:24 27.02.2012
10 Nik
14:36 27.02.2012
11 Speeder
14:39 27.02.2012
12 гост
БМВ е несравнимо удоволствие , всичко останало е въпрос на компромиси - като изключим разбира се хиперкарите !!!
14:44 27.02.2012
13 bvv1
14:54 27.02.2012
14 do Speeder
Tolkova za avioistoriqta na BMW.
14:59 27.02.2012
15 Speeder
;)
Нищо против хонда, обаче правят друг клас коли. За редови шестак са чували в учебниците само, а задното предаване е само за NSX. Който пък така и не успя да се наложи като суперкар, може би точно заради мършавия си мотор. Може би трябва да й монтират два такива мотора ;)
15:07 27.02.2012
16 joro
15:11 27.02.2012
17 shans
15:12 27.02.2012
18 520 зендер
15:17 27.02.2012
19 Speeder
15:24 27.02.2012
20 520 зендер
15:29 27.02.2012
21 Speeder
15:32 27.02.2012
22 520 зендер
15:40 27.02.2012
23 Speeder
Колкото до поддръжката - при този мотор на BMW сервизните интервали вероятно ще са на 30 000 км., така, че като сметнеш лев за поддръжка на километър, може и да излезе по-евтино от някои дизелови хонди.. щото тука нямаме ангренажен ремък (то при тия нютони ремъкът няма да издържи много ;)
15:47 27.02.2012
24 520 зендер
15:51 27.02.2012
25 Speeder
15:55 27.02.2012
26 мирослав борисов
До коментар #6 от "Даниел Петков":
6.3 на 100 при 5000 куб мотор ми се виждат малко скромна цифра3 турбини ще вкарват въздух като за светоено и тя ще гори 6.3 да ,може ама немския път с немския дизел ,тук в бг силно се съмнявам
15:55 27.02.2012
27 Speeder
15:59 27.02.2012
28 520 zender
16:00 27.02.2012
29 Speeder
16:07 27.02.2012
30 520 зендер
16:11 27.02.2012
31 Speeder
16:14 27.02.2012
32 520 zender
16:18 27.02.2012
33 бмв щайга
16:20 27.02.2012
34 Speeder
16:20 27.02.2012
35 некои некоиси
17:15 27.02.2012
36 Bogdan do 26
17:59 27.02.2012
37 Гост
18:36 27.02.2012
38 mario
19:42 27.02.2012
39 Путин
20:05 27.02.2012
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 ВИП АМГ
21:54 27.02.2012
42 Красимир Крумов
22:11 27.02.2012
43 главен разбирач
22:27 27.02.2012
44 НЕМА
ДВИГАТЕЛ ЕДНОДНЕВКА
22:56 27.02.2012
45 кой ли
23:49 27.02.2012
46 въпрос
До коментар #6 от "Даниел Петков":
6.3/100км масло ли?09:00 28.02.2012
47 мимс
10:40 28.02.2012
48 пецата
До коментар #6 от "Даниел Петков":
6,3 ne gori moeto pejo 206 2,0hdi a kamo li taq lamqtova galta bratko mngoooo
Коментиран от #50
10:43 28.02.2012
49 Bogdan do mario 38
10:57 28.02.2012
50 ВИП АМГ
До коментар #48 от "пецата":
@48 kolega BMW 525D na moiat adrujni izvan gradsko s skorost 130km dava 6.212:28 28.02.2012
51 racing
13:26 28.02.2012
52 Speedeer
13:47 28.02.2012
53 Bogdan do racing
13:56 28.02.2012
54 Гост
Всеки промит мозък ще предпочете А4 пред Акорд и после ще си отседи по-сервизите ама нали да се изфука пред комшията.....
Те другите марки си стоят по гаражите само МБ, БМВ и Ауди се карат по много километри хах.Само че за Хонди минали 1млн. мили(да мили не километра) съм чел ама Ауди минало дори на половина не съм, нито чел, нито чувал.Нямало за какво да се хванеш.Има, има - надеждност и качество ама тука се гледат светодиодите във фаровете по който показател германците са номер 1.
14:23 28.02.2012
55 Bogdan
15:32 28.02.2012
56 Speeder
16:20 28.02.2012
57 Reno
Пък за 50 000 Шкода ли да си купя или HONDA ???
Много ми е труден избора ....
18:32 28.02.2012
58 TEXAS-BMW
Безмислено се мъчите да показвате колко много разбирате от коли?
На човек му е достатъчно да види щастливите ви муцунки в Тойотките на лизинг.
20:07 28.02.2012
59 Гост
Коментиран от #68
21:31 28.02.2012
60 JAPON POWER
21:40 28.02.2012
61 520 zender
21:47 28.02.2012
62 фосил
22:11 28.02.2012
63 Светли
22:27 28.02.2012
64 Bogdan
22:39 28.02.2012
65 TEXAS-BMW
Относна мотоциклетите: В 116 държави от 45г на сам правителствените и полицейските мотори се казват BMW а не Хонда.
Не разбирам от мотори и не казвам , че Хонда е лош мотоциклет.
Единственото което казвам е , че когато видите снимка на BMW вие с Хондите, Рената , Кийте, и Шкодичките трябва чинно да замъчите и скромно да замечтаете за по-добри за вас времена когато ще можете да се почувствате нормални хора качвайки се в макар и старо BMW.
Не искам да те дразня, просто така виждам нежата.
01:00 29.02.2012
66 blq blq
01:08 29.02.2012
67 Гост
И въоб6те какво те кефи в едно старо БМВ което тежи 1300 кг и е 150 айде 195 коня ???
02:30 29.02.2012
68 Speeder
До коментар #59 от "Гост":
@59Ще се изненадаш колко коли на БМВ, Мерцедес и Ауди са на по милион РЕАЛНИ километри и се продават в БГ, с върнат километраж.
Освен това няма как 4 цилиндрова пила да бие по ресурс 6 цилиндров редовак примерно. Все пак физиката си е физика ;)
09:01 29.02.2012
69 520 zender
20:22 29.02.2012
70 Гост
Коментиран от #76
00:47 01.03.2012
71 Speeder
Става въпрос за ресурс. Например един редови шестак може да мине над 500 000 км. и да е в перфектно здраве, да не пипа и грам масло, докато четирите цилиндъра трудно могат да изкарат толкова, без да пипат маслото.
Просто при редовия шестак балансът е най-добър от всички редови двигатели. Дето се вика е "естествено балансиран".
08:08 01.03.2012
72 520 зендер
22:41 01.03.2012
73 520 zender
22:45 01.03.2012
74 БИМАТА не ще
16:08 03.03.2012
75 Speeder
17:28 04.03.2012
76 Константин Дичев
До коментар #70 от "Гост":
@70 da te vidim sre6tu E46 328CI dali nqma da di6a6 pra6ulqci s tvoqta celika,da vidi6 6-ak redovak kak se razvurta sre6tu smotaniq 4 cilindrov vintilov bokluk.Dokazano e 4e nai-dobriq i balansiran motor e 6 cilindroviq redovak nedei se napuva.00:27 17.03.2012
77 Speeder
08:40 17.03.2012
78 kopele
17:00 18.03.2012
79 georgi
09:11 17.04.2012
80 Мануел
02:30 21.12.2019