Когато си купим автомобил, ние вярваме на паспортните данни, които ни дава производителят. Това важи както за мощност, така и за обем на багажното пространство. И докато първото може да се провери на т.нар. диностенд, проверката на второто е доста по-трудна. Измерването на обем на багажника не става с рулетка и базови познания по геометрия. За измерването са нужни много на брой картонени кутии с определен размер, но и този метод дава различни резултати, които зависят от размерите на кутиите.
Европейска проверка (VDA)
Кутиите трябва да са с габарити 50х100х200, като тогава обемът им е равен на един литър. Колкото кутии се съберат в багажника, толкова литра е обемът му. Този способ е измислен от германците от VDA (Verband der Automobielindustie - Съюз на автомобилната промишленост в Германия) и се прилага на европейските автомобили.
Американска проверка (SAE)
Този начин е значително по-сложен, защото изисква правоъгълни предмети с различни размери - от 229х483х610 мм до 152х114х325 мм. Всяка от тях съответства на стандартните размери на различни приспособления за багаж - куфари, чанти, сакове и т.н. Определената бройка от всеки вид, както и подредбата им в багажника става по сложна схема. Методът е на американците от SAE (Society of Automotive Engineers - Общество на автомобилните инженери) и важи за американските коли.
Кой способ е по-точен?
Ако един и същ багажник се премери по стандартите и на VDA, и на SAE, винаги ще има разлика. Разликата обикновено е в рамките на 10 - 15% в полза на европейския стандарт. По-малките кутии, използвани от европейците, много по-плътно се наместват в багажника и от там идва разликата. Но ние, като потребители, много по-рядко пълним багажниците си с еднакви товари с малки размери. Поради тази причина повечето от експертите са на мнение, че американският метод съответства повече на действителността, но пък европейският е по-точен.