Т.нар накладки са основна част от спирачната система и именно те трябва да се сменят най-често. Това се прави задължително, когато дебелината им стане по-малка от 3 мм. За да не мерите въпросните мм, когато нямате датчик на автомобила, показващ, че накладките са за смяна, можете да проверите дебелината им само като махнете колелото на колата.
Материалът, покриващ накладките, който разговорно се нарича феродо по името на една от известните марки за спирачни компоненти, има един характерен канал, който се вижда с просто око, когато колелото е свалено. И ако този канал не се вижда, то това означава, че смяната на накладките е наложителна.
Още нещо, което трябва да се спазва задължително е накладките да се сменят по едно и също време на двете колела от предната или задната оси. Ако спирачната система е добре херметизирана, не се налага доливане на спирачна течност. Нивото ѝ трябва да се следи, но и трябва да се знае, че с намаляването на феродото, нивото отива към минимума.
Ако не е под него, не доливайте. При монтажа на нови накладки буталото на спирачния апарат ще бъде прибрано, в резултат на което нивото на спирачната течност ще се нормализира . Не е лошо при смяна на накладки да бъдат смазани водачите на спирачните апарати и да се проверят спирачните дискове - ако имат прекалено дълбоки "ръбове" или са криви е необходимо и те да бъдат сменени или да се шлайфат на специална машина, но само ако не са прекалено износени.