Немската компания ZF представи иновационна спирачна система без хидравлични линии и спирачна течност. Най-общо казано иновацията работи с електрически мотор на всяко колело, който притиска спирачните накладки към диска. Такава система обещава по-ефективен контрол и от електронните системи за безопасност, както и по-голяма ефективност при спиране. Твърди се също, че такива спирачки разширяват обхвата на електрическите превозни средства и намаляват вредните емисии.
Новата електрическа спирачна система, т. нар. brake-by-wire, обещава освен по-висока безопасност и надеждност, и много по-опростена и евтина поддръжка. ZF обявява най-новата система в своето портфолио, заявявайки, че това е нова ера в управлението на превозните средства.
Компанията представи новата технология за електрически спирачки на своя Ден на мобилността от следващо поколение в Шанхай. Иновативната спирачна система създава спирачна сила с електрически мотор на всяко колело и елиминира необходимостта от хидравлична система и спирачна течност. В същото време, в така наречената "суха" спирачна система, спирачните сигнали от педала към електрическия мотор се предават чисто електрически.
В сравнение с конвенционалните спирачни системи, инженерите на ZF казват, че тяхната технология позволява по-лесно интегриране на спирачния контрол (IBC), по-къс спирачен път, по-добро възстановяване на спирачките и по-ниски разходи за поддръжка. При екстремно спиране при скорост от 100 км/ч спирачнният път може да бъде с девет метра по-къс, отколкото при конвенционалните хидравлични спирачки. Освен това електрическите превозни средства могат да постигнат до 17 процента по-дълъг пробег благодарение на подобрената рекуперация.
За електрическите "сухи" спирачни системи, остатъчните съпротивителни моменти, създадени от конвенционалните спирачки поради минимален контакт между спирачните накладки и дисковете, могат да бъдат намалени почти до нула. Това води до намалени емисии на частици от износването на спирачките, докато по-малкото съпротивление пести електроенергия и може да увеличи обхвата на електрическите превозни средства.
В същото време премахването на хидравличната система намалява разходите за монтаж и логистика при производството на превозни средства, тъй като системата се състои от по-малко части. Липсата на спирачна течност намалява честотата на посещения в сервиза. В същото време официалното прессъобщение на ZF отбелязва, че дори без механична връзка между педала на спирачката и спирачните механизми, усещането при спиране е същото като при конвенционалните хидравлични спирачки.
Спирачната технология е включена в автомобилната индустрия от авиацията. ZF казва, че с новата спирачна технология производителите могат да сглобят оптималната спирачна система според техните изисквания. Днес ZF може да достави чисто електрически, чисто хидравлични и комбинирани системи, като е един от най-големите доставчици на спирачни системи повече от петдесет години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 варненски пенсионер
Коментиран от #16
17:05 20.11.2023
2 Калмук
Коментиран от #22
17:15 20.11.2023
3 Пръц
17:21 20.11.2023
4 Керамика
17:55 20.11.2023
5 Пак неразбрал
17:58 20.11.2023
6 Механик
Не ловите ли, че всичко, което набичкано с електроника, може да даде сбой по всяко време? Не усещате ли, че ако за до сегашните спирачки се ползваше физическата сила на водача, сега ще полавате ел. ток, който и така не ви достига за електричките?
Елементарната логика говори, че колкото по-сложно е едно нещо/система, толкова повече неща могат да му се объркат??
Когато педи няколко години почнаха да падат боингите, Тръмп каза "Ама така ще е. След като сте наблъскали това нещо с ненужна и сложна електроника, няма как да не е така;" И без да го харесвам тоя клоун, мога смело да ви кажа, че точно в това си изказване той беше много прав.
18:27 20.11.2023
7 слепок
20:35 20.11.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Заека
13:18 21.11.2023
12 незнайко
Коментиран от #13
13:38 21.11.2023
13 незнайко
До коментар #12 от "незнайко":
Най голямото неудобство е спирането на НАПРЕЖЕНИЕТО - електрическото захранване !!! Същото е и с изкуствения интелект при спиране на познайте какво !!!13:43 21.11.2023
14 българина
Коментиран от #15
13:46 21.11.2023
15 незнайко
До коментар #14 от "българина":
Браво, отличен и точен коментар .14:06 21.11.2023
16 незнайко
До коментар #1 от "варненски пенсионер":
AWD при Волво зацепването на задния мост е точно електрически и се ползва успешно !!!14:09 21.11.2023
17 Предполагам
Коментиран от #21
14:39 21.11.2023
18 Готин
15:23 21.11.2023
19 Ммм Дааа
15:45 21.11.2023
20 гост
16:03 21.11.2023
21 гост
До коментар #17 от "Предполагам":
Всъщност спирачния път може да бъде скъсен дори с повече с такива спирачки , защото в класическата система при екстремни спиране спирачната течност кипва и образува газови мехурчета в апаратите , което предизвиква колебания в налягането и пречи на работата и на спирачките и на електрониката която ги управлява , а при електрическите такова нещо няма , напротив , налягането може да се увеличава непрекъснато за части от секундата с намаляване на скоростта и да се държат колелата на границата на блокирането , което при хидравлична система е невъзможно !! Освен това спирачната течност при по " спортно" каране още след 500-1000 км е силно замърсена с примеси и реално трябва да се сменя 2-3 пъти по- често от маслото за да бъде поне близо до качествата на нова , а тя се държи с години , понякога и за целия живот на автомобила не се сменя !16:11 21.11.2023
22 Мнение
До коментар #2 от "Калмук":
То хубу ама нищо не казват, кво прайм, ако системата се повреди и все пак ни се наложи да отбием спрем?!Хидравличната с-ма сработва и при изключен двг (от съображения за сигурност), а при тая "иновативната" при необходимост вероятно ще трябва да ползваме краката?! :D
Коментиран от #24
16:29 21.11.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
До коментар #22 от "Мнение":
Тази система по принцип работи при " изключен " ДВГ , даже направо демонтиран такъв , хахаха , за ужас на петрололюбците !! Единственото от което се нуждае е малко ток в батерията , което се осигурява с прост софтуер , просто при достигане на такова ниво в батерията колата спира все едно няма гориво !! И това ниво е толкова ниско , че с тоя ток така или иначе колата ще мине най- много още 5-6 км !! Така че така или иначе ще спре !! Отделно рекурперацията на електродвигателя е такава , че на максимално ниво дори по надолнище колата почти спира и можеш да я спреш напълно само с ръчната , която отдавна е електрическа във всички коли след 2013-2015 година и и трябва още по- малко ток !! И изобщо Флинстоуновци са само изкопаемите , дето друго освен 100 годишни боклуци не признават , само защото те за повече и нямат нито акъл , нито пари !!Коментиран от #30
18:15 21.11.2023
25 бай Даньо
18:40 21.11.2023
26 Симеон
10:38 22.11.2023
27 БуБу
11:36 22.11.2023
28 Лелеле
Коментиран от #33
17:26 22.11.2023
29 Охотник
17:55 22.11.2023
30 САП
До коментар #24 от "гост":
Все пак и трябва източник на енергия.Коментиран от #32
08:25 23.11.2023
31 Има
09:58 23.11.2023
32 А на хидравликата не трябва ли?
До коментар #30 от "САП":
А на хидравликата не трябва ли? Сервоусилвателят без енергия ли работи? Всичко след "Жигули" е със сервоусилвател. Така е и кормилната уредба. Използва енергия от двигателя. Спирал ли си или паркирал скоро автомобил без работещ двигател?11:39 23.11.2023
33 БуБу
До коментар #28 от "Лелеле":
Явно не си карал съвременна "електрифицирана" кола, или си карал малко, ама наистина много малко време. Точно електронните системи в съвременен автомобил постоянно дават проблеми. Постоянно нещо отказва да работи, постоянно някой сензор е за смяна, постоянно "нещо" свети по таблото. И все още критичните за безопасността елементи са дублирани с механични/хидравлични системи.(не говоря само за автомобилите).12:03 23.11.2023
34 Я бре
20:48 10.06.2024