Вече има немалко серийни електрически леки коли и електрически камиони, а производството на багери на ток тече с пълна сила. Съвсем наскоро бе представен и първият в света електрически уред за асфалтиране. Електровалякът е разработен от холандската компания BAM Infra. Той е създаден от конвенционална дизелова машина (и вече доста стара) и има точно същите възможности за полагане на асфалт.
В същото време инженерите уверяват, че валякът може да работи 8 часа, а за зареждането му са необходими от 3 до 5 часа. Специалистите от BAM Infra твърдят, че те могат да превърнат в електрически валяк почти всяка стар такъв, което може да бъде много полезно за строителните фирми (в края на краищата ремонтът на дизелови двигатели също е скъп). А след промяната, валякът ще спестява 73 литра дизелово гориво всеки ден.