5 Май, 2020 09:45 3 784 37

Създаден е първият в света електрически валяк

  • електромобили-
  • валяк-
  • асфалт
Създаден е първият в света електрически валяк - 1

Вече има немалко серийни електрически леки коли и електрически камиони, а производството на багери на ток тече с пълна сила. Съвсем наскоро бе представен и първият в света електрически уред за асфалтиране. Електровалякът е разработен от холандската компания BAM Infra. Той е създаден от конвенционална дизелова машина (и вече доста стара) и има точно същите възможности за полагане на асфалт.

В същото време инженерите уверяват, че валякът може да работи 8 часа, а за зареждането му са необходими от 3 до 5 часа. Специалистите от BAM Infra твърдят, че те могат да превърнат в електрически валяк почти всяка стар такъв, което може да бъде много полезно за строителните фирми (в края на краищата ремонтът на дизелови двигатели също е скъп). А след промяната, валякът ще спестява 73 литра дизелово гориво всеки ден.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 просТ

    13 6 Отговор
    Какво му е ускорението?

    Коментиран от #2, #4, #36

  • 2 Gost

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "просТ":

    Със сигурност много по-добро от на дизелов :D

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Gost":

    То всичко му е по-добро от дизелов !
  • 4 Маниак

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "просТ":

    Сигурно 4 часа за 100 км/ч

    Коментиран от #20

  • 5 pbdan

    11 2 Отговор
    За валяка теглото е плюс, така, че може да бъде с оловни акумулатори. Тежко, евтино и отработена технология.
  • 6 Димов

    7 1 Отговор
    При строителните машини това е добро решение.

    Коментиран от #7

  • 7 pbdan

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    За валяка да, но за автогрейдер, булдозер, фадрома, влекач дизелът няма алтернатива.

    Коментиран от #8, #9

  • 8 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #7 от "pbdan":

    Всички тия дето си ги изброил ВЕЧЕ имат електрически варианти и са сто пъти по-добри от смрадливия дизел !!!

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #7 от "pbdan":

    И остави строителните , ами всички видове автобуси и камиони имат вече електрически варианти и също са сто пъти по-добри !! И дори в Полша (!!!!) вече се произвежда МЕЖДУГРАДСКИ електрически автобуси от най-висок клас !! И се продават и то много добре !!
  • 10 pbdan

    9 5 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Колко кВтч трябва да е батерията на един булдозер според теб? При стоеж на магистрала с няколкостотин строителни машини насред полето как ще се зареждат, особено при трисменен режим на работа? То не е като да си караш Теслата по магистралата с безплатните зарядни станции.

    Коментиран от #11, #13, #15

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Добруджанец

    6 6 Отговор

    До коментар #10 от "pbdan":

    Ами ще си вземат няколко дизелови агрегата за да си зареждат акумулаторите.

    Коментиран от #14

  • 14 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Добруджанец":

    :)))) На това ли му викаш електрификация и отказване от петрола?
  • 15 Колко сложно само

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "pbdan":

    А не може ли, един ел. камион натоварен с големи батерии да се зарежда на мрежата и когато свършва тока на багерите, да отиде да ги зареди? Как мислите, не може ли? Още има да се учиш Ганьо, но и твоето време ще дойде!

    Коментиран от #16, #17, #37

  • 16 pbdan

    11 2 Отговор

    До коментар #15 от "Колко сложно само":

    Батерията на Тесла тежи 600кг и струва 18 000 долара. Изразходва я за не повече от 3 часа. Колко според теб ще тежи батерията на един булдозер за 8 часова работа? Какъв ще е тоя електрокамион с батерии дето ще зарежда булдозерите??!! и как ще пътува по непостроената магистрала. Колко ще тежи и неговата лична батерия?

    Коментиран от #18

  • 17 pbdan

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "Колко сложно само":

    Колко време ще се зареждат батериите? При булдозера няма рекурпериране на механичната енергия в електрическа по надолнище. Той работи на пълна мощност, а не за преодоляване силите на съпротивление при движение с постоянна скорост както е с транспортните коли. Има много да учиш.

    Коментиран от #23

  • 18 Написал съм ти

    1 7 Отговор

    До коментар #16 от "pbdan":

    Рано е за теб, Ганьо. Но ще се научиш!

    Коментиран от #19, #22

  • 19 pbdan

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "Написал съм ти":

    Лесно е да обиждаш, но аргументи нямаш.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Овцата Доли

    0 2 Отговор
    Горивото на бъдещето е водород в комбинация с графен всичко останало е пунта мара!
  • 22 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "Написал съм ти":

    Човека се аргументира а ти само обиждаш и си придаваш фалшива важност.Нула аргумент в голите ти твърдения.Явно са само лично твои неоснователни желания.Дори да се обосновете не можете.Просто настоявате да ви приемат за прави, въпреки логиката и фактите срещу вас.
  • 23 453

    1 6 Отговор

    До коментар #17 от "pbdan":

    Ганьо - електрическата дрелка за 8 часа ли и слагаш батерия или имаш 2 и като ползваш едната зареждаш другата. Същото е и за всяка една машина. Даже и по някакво изключение да зареждат батериите от дизелов генератор, пак ще е по-икономично и екологично, защото генератора работи в постоянен режим на натоварване, за разлика от дургите машини.

    Коментиран от #29, #30

  • 24 pbdan

    6 0 Отговор
    Един булдозер с 500кВт двигател за 4 часа работа изразходва 2000кВтч електроенергия. При 5кг/кВтч това са 10 000кг. батерия на цена 150дол./кВтч т.е. 300 000 долара. А каква трябва да бъде батерията дето ще зарежда булдозери? , возена на елкамион със собствена батерия? За другите 4 часа още една 10т. батерия. А на валяка защо му е елдвигател? Машиниста да не диша изгорели газове от дизела? Той си има горещ асфалт за дишане, да не го мислим.

    Коментиран от #25

  • 25 43543

    2 5 Отговор

    До коментар #24 от "pbdan":

    Ганьо - завършил си техникума с тройка, от самолет ти личи. Също ти личи че си смотания многоников антиелектрик.

    Само да ти кажа няма такъв булдозер дето да напъва 900 коня по цял работен ден на макс. През 80% от времето се тътри празен напред-назед, а през останалото време бута и то рядко на макс. Плюс това 900 коня са най-много 1% от булдозерите в света, все едно да ми даваш пример с кола 2000 коня да карам до Бургас.
    Другата простотия с 10 тона батерия също издава голяма мозъчна плиткост - няма нужда батерията да ти изкарва 4 часа, а само толкова колкото да се зареди другата.
    А защо на вялак ел. двигател - ми не е твоя работа бе пич, що трябва всичко да ти се обяснява?!?

    Коментиран от #31, #34

  • 26 pbdan

    4 0 Отговор
    Няма смисъл да ти се отговаря, щом за теб 500кВт са 900к. с. , а не 680кс. Скаран си с аритметиката, а съм тръгнал да ти се обосновавам с работа и мощност.

    Коментиран от #27

  • 27 er32

    0 4 Отговор

    До коментар #26 от "pbdan":

    хехе - ти с елката ли искаше да ти го смятам бе господин доцент, аре нема нужда а?

    Коментиран от #32, #33

  • 28 1122

    3 0 Отговор
    Хем ще тежи по вече и пътищата ще са по гладки!
  • 29 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "453":

    Оооо да да то батерия за валяк се носи в джоба като резервната за дрелката. Айде още един влекач и за резервна батерия. Айде още разходи и за тях. Айде асфалта на двойна цена за квадрат. Никога не бих те сложил да ръководиш нещо.за тебе само кирка и лопата.
  • 30 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "453":

    Генератора може да работи в постоянен режим но за да направи 100 квт ток ще изразходи дизел за 250 квт мощност. Прехвърлянето от една енергия в друга та в трета само води до загуби и неефективност.Накрая ще излезе че за 8ч работа електрическия е изгорил повече нафта от дизеловия.
  • 31 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "43543":

    И аз искам да ми се обясни най малко защото нямаш аргументи и затова избягваш обяснение.
  • 32 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "er32":

    По недодялано измъкване не бях виждал. Целия ти коментар се крепеше на абсурдните 900 коня че били само 10% от машините с толкова. А сега нямало значение цифрата.как да няма като точно това ти е опорката и тя се срути.
  • 33 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "er32":

    Даже не 10% а 1% си твърдяял хахахахаха .а колко процента са машините с 600 коня а бе сметлЬо. Пак ли са пренебрешимо малко.
  • 34 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "43543":

    И веднъж пишеш с ник 453 после с 43543 след това с er32....... види се кой пише с много никове че го е срам и не ще да го познаят хахахахаха

    Коментиран от #35

  • 35 pbdan

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Благодаря.
  • 36 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "просТ":

    епа като тръгнем напред с полагачката вальоко гази надлъжния кант и напречния с 2000 ама обр/мин. , а с колко бега зависи задкормилното устройство каксе справя с реверса и волана , а някои се карат и с джойстик някои от по съвременните валяци , едни го хванаха с превишена скорост с 100/ час. на км. и актовете му се напълниха джобове !!!.😃😍🥰😆😂😇😁🤠.
  • 37 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Колко сложно само":

    абе то може и едно танго на плаца , ама аде нема нужда !!!.