Фактът, че дисковите спирачки привеждат колата в покой по-бързо е неоспорим, но повечето от вас зная, че на много съвременни автомобили, особено на по-нискобюджетните, предните спирачки са дискови, но при задните са използват барабанни механизми.
Това е основна причина за спекулациите по темата, според които производителите спестяват за сметка на клиентите. Наистина барабанните спирачки са по-евтини от дисковите, но инсталирането им на задната ос не е свързано с опит за поддържане на бюджет. "Барабаните" имат редица предимства, за най-основните от които ще ви разкажем сега.
НАДЕЖДНОСТ
Дизайнът на барабанните спирачки се оказва толкова прост и добре обмислен, че те не са се променили от миналия век. Е, простотата, както знаете, е ключът към надеждността.
ДЪЛГОВЕЧНОСТ
По отношение на дебелината работната част на барабана надвишава тази на диска, а накладките се износват по-бавно. Следователно подобни механизми ще издържат много по-дълго от дисковите, монтирани на същото място.
ЕФЕКТИВНОСТ
Поради увеличаването на диаметъра и ширината на барабана (заради затворената структура) става възможно увеличаването на площта на триене. Тоест, такива механизми могат да имат дори по-голяма спирачна сила от дисковите. Това позволява ефективното им използване на тежките превозни средства, например пикапи, камиони или автобуси.
ЗАЩИТА ОТ МРЪСОТИЯ
"Барабаните" са по-добре защитени от вода, влага и мръсотия. А компонентите на механизма, като хидравличните цилиндри, пружини, спирачни накладки и т.н. са разположени вътре. А това означава, че те също не се замърсяват толкова. Това прави барабанните спирачки идеални за тежки условия, като офроуд например.
ОПРОСТЕНА КОНСТРУКЦИЯ
Дизайнът на барабанните спирачки е по-добре пригоден за комбинация с механизма за ръчна спирачка, което значително улеснява ремонта и поддръжката на автомобила.