23 Юни, 2020 13:21 23 627 83

Пет предимства на барабанните спирачки пред дисковите

  • съвети-
  • барабанни спирачки-
  • дискови спирачки-
  • автомобили

"Барабаните" имат редица предимства, за най-основните от които ще ви разкажем сега

Пет предимства на барабанните спирачки пред дисковите - 1

Фактът, че дисковите спирачки привеждат колата в покой по-бързо е неоспорим, но повечето от вас зная, че на много съвременни автомобили, особено на по-нискобюджетните, предните спирачки са дискови, но при задните са използват барабанни механизми.

Това е основна причина за спекулациите по темата, според които производителите спестяват за сметка на клиентите. Наистина барабанните спирачки са по-евтини от дисковите, но инсталирането им на задната ос не е свързано с опит за поддържане на бюджет. "Барабаните" имат редица предимства, за най-основните от които ще ви разкажем сега.

НАДЕЖДНОСТ

Дизайнът на барабанните спирачки се оказва толкова прост и добре обмислен, че те не са се променили от миналия век. Е, простотата, както знаете, е ключът към надеждността.

ДЪЛГОВЕЧНОСТ

По отношение на дебелината работната част на барабана надвишава тази на диска, а накладките се износват по-бавно. Следователно подобни механизми ще издържат много по-дълго от дисковите, монтирани на същото място.

ЕФЕКТИВНОСТ

Поради увеличаването на диаметъра и ширината на барабана (заради затворената структура) става възможно увеличаването на площта на триене. Тоест, такива механизми могат да имат дори по-голяма спирачна сила от дисковите. Това позволява ефективното им използване на тежките превозни средства, например пикапи, камиони или автобуси.

ЗАЩИТА ОТ МРЪСОТИЯ

"Барабаните" са по-добре защитени от вода, влага и мръсотия. А компонентите на механизма, като хидравличните цилиндри, пружини, спирачни накладки и т.н. са разположени вътре. А това означава, че те също не се замърсяват толкова. Това прави барабанните спирачки идеални за тежки условия, като офроуд например.

ОПРОСТЕНА КОНСТРУКЦИЯ

Дизайнът на барабанните спирачки е по-добре пригоден за комбинация с механизма за ръчна спирачка, което значително улеснява ремонта и поддръжката на автомобила. 


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 45 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    122 13 Отговор
    Пак да припомня на германофилите , тези спирачки е измислил , патентовал и въвел в производство Луи Рено !! И са били единствените за всички автомобили почти век !

    Коментиран от #15, #26, #27, #50

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Марио

    78 14 Отговор
    Абсолйтно вярно е написаното, но... дисковете спират по-добре, което също е написано още в началото на статията и което от най-съществено значение.

    Коментиран от #11

  • 5 JEEP

    75 8 Отговор
    Пет предимства и един недостатък - като се намокрят и спираш като товарен влак.

    Коментиран от #18, #78

  • 6 смок

    59 13 Отговор
    И ... не спират добре като дисковите. Това стига.

    Коментиран от #13

  • 7 Blackthorn

    88 9 Отговор
    Айде сега напишете и за 5 предимства на двутактовите двигатели пред четиритактовите. :)

    Коментиран от #10, #20

  • 8 Onqa s konqa

    22 44 Отговор
    Пълни глупости пишете никви предимства немат барабаните.

    Коментиран от #49

  • 9 Призрак

    17 7 Отговор
    Може да имат някои предимства, но е ФАКТ че се произвеждат дискови спирачки за автомобилите. Не знам как е за камионите.

    Коментиран от #80

  • 10 Капитан Америка

    14 7 Отговор

    До коментар #7 от "Blackthorn":

    Сигурно има някакви, щом дори Formula 1 обмисля въвеждането им. Сега, какви са, не знам.

    Коментиран от #17

  • 11 гост

    35 13 Отговор

    До коментар #4 от "Марио":

    Също така са ти написали , че това НЕ Е ВЯРНО !!! Барабаните могат да спират дори по-добре от дисковите , просто в тоя случай ще са по-скъпи от тях !!
    Пoрaди увeличaвaнeтo нa диaмeтърa и ширинaтa нa бaрaбaнa (зaрaди зaтвoрeнaтa cтруктурa) cтaвa възмoжнo увeличaвaнeтo нa плoщтa нa триeнe. Тoecт, тaкивa мeхaнизми мoгaт дa имaт дoри ПО-ГОЛЯМА cпирaчнa cилa oт диcкoвитe.

    Коментиран от #24

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "смок":

    И за теб коментар 11 !!
  • 14 турбо

    21 27 Отговор
    Автора дали е виждал автомобил?

    Коментиран от #16

  • 15 Рон Джереми

    9 5 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Ето защо ти сложих плюс. Аз много харесвам френските салтанати.
  • 16 Емил

    11 12 Отговор

    До коментар #14 от "турбо":

    Виждал е, ама отдавна и то в СССР!
  • 17 гост

    10 5 Отговор

    До коментар #10 от "Капитан Америка":

    Много ясно какви са , опростена , съответно по-лека и по-надеждна конструкция , много по-високи възможни обороти , и съответно почти двойно по-голяма мощност от работен обем ! Недостатъка са емисиите , но те във Формулата не са съществени , а и могат да използват синтетични или био горива , а и се мисли за тях главно като задвижване за генератори , а основното задвижване да е с електромотори !
  • 18 Емил

    12 17 Отговор

    До коментар #5 от "JEEP":

    По-важното е какво се случва като замръзнат - Радослав, като един виден русофилистик, трябва да знае!

    Коментиран от #23

  • 19 Пурко

    15 2 Отговор
    Мойте и предните са барабан
  • 20 гост

    23 18 Отговор

    До коментар #7 от "Blackthorn":

    Всъщност най-ефективните двигатели в света , корабните са ДВУТАКТОВИ , ако не ти е известно ! И със съвременните технологии за директно впръскване и разделно мазане са си по-добри отвсякъде двутактовите ,но просто електричките ще издухат всички двг-та преди да мислят за двутактови !
  • 21 Astra OPC

    35 7 Отговор
    Като цяло има доза истина в написаното. Но.. Дисковете се охлаждат по-бързо..
    Дисковете са и по лесни за обслужване..
    Дисковете спират по-добре..
    А реално погледнато никога незнаеш какво става в тоя барабан.

    Коментиран от #25, #29

  • 22 Антони

    13 5 Отговор
    Предимствата на дисковите са бързото охлаждане от там и по-сигурно и добро спиране. За мръсотията не съм съгласен, само при джиповете за офроуд може би. При мен са немски на АТЕ и френска кола се свалят само с два болта съпортите и почистваш с телена четка и готово. При барабаните смяната на накладките не по-лесно. Също така са доста по-чувствителни на износване, което води до неравномерно спиране. За АБЕс да не говорим. При камионите и еднакво натоварване на спирачките, барабаните са доста по-тежки на спиране. А при термично натоварване е възможно да откажат да спират даже поради намаляване на стойностите на триене при покачване на температурата(Fading). Никога не мия дисковете с вода, само въздух и телена четка при смяна на гумите.
  • 23 гост

    22 4 Отговор

    До коментар #18 от "Емил":

    Само за тебе ще спомена , че имало спортни автомобили , в които за барабан е ползвана вътрешната повърхност на джантата , специална естествено със монтирано допълнително феродо и канали за охлаждане , което е максималния възможен диаметър и повърхност , до 5 ПЪТИ по-голяма от дискови спирачки за същото колело !! И спирането е било такова , че майсторлъка е бил да НАМАЛЯТ налягането дотолкова , че колелото да не блокира на мига , щото още не са имали АБС !!! А в момента това не се ползва , защото е доста по-скъпо , а и производителите на спирачки нямат никаква файда !!

    Коментиран от #36

  • 24 Гост

    16 2 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Вярно е, имах навремето голф 3 купен от Холандия и докаран лично от мен.Отзад спираше невероятно.На канала в КАТ,оня се изуми като качих задните колела на валяците.Но като всяко заблудено пишлеме тогава,реших с обслужването на,, нововноса,, ми , да обслужа и спирачната система/ абсолютно ненужно/ но вече споменах тогавашния си статус😉, и смених и задните челюсти , старите бяха наковани някъде в Холандия и спираше зверски с тях. С новите........пращах благословии на майктора и на себе си доста дълго време.
  • 25 гост

    20 10 Отговор

    До коментар #21 от "Astra OPC":

    Еми пак не е вярно !! Може да се направи барабан , който да се охлажда много по-бързо , просто е свързано с толкова обработка , че ще стане два пъти по-скъп от диска !! Пак повтарям , дисковете са се наложили най-вече заради ЦЕНАТА !!!!! Те и затова се сменят заедно с накладките !!!! Хахахах !!! Рай за производителите !!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Случаен

    12 9 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Луи Рено само ги е патентовал 1902г, измислил и въвел ги е Майбах 1900г. Може да прочетеш уикипедия, или друг източник...

    Коментиран от #39

  • 28 Един

    6 5 Отговор
    Радо, гледам отъняват ти пръстите! Ми много често пишеш простотии дето си ги изсмукваш от пръстите !
  • 29 Коментара

    15 3 Отговор

    До коментар #21 от "Astra OPC":

    Като цяло човек може да намери позитиви в дори най-негативната ситуация, но това реално не я прави позитивна. Освен посочените от теб недостатъци на барабаните спрямо дисковите спирачки има доста други, но няма смисъл да се коментират и изброяват. ФАКТЪТ че цялата автоиндустря на всички масови автомобили...подчертавам масови, монтира дискови спирачки е достатъчно показателен. Междо другото предлагам да се напише и статия за предимствата на дървената лъжица пред стандартната метална...
  • 30 Гост

    23 5 Отговор
    Дизайнът на барабанните спирачки се оказва толкова прост
    Прост друг път - пружинки, зъбни колела за самонастройка и не знам си още какво
  • 31 опаа

    7 1 Отговор
    На дисковите Пешо с масльонката мое им капне мазнинка мноо лесно...

    Коментиран от #32, #33

  • 32 гост

    11 1 Отговор

    До коментар #31 от "опаа":

    Хахахахах !! Да се върнем към българската действителност , по-добрите спирачки са дуракоустойчивите , хахаха !!
  • 33 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "опаа":

    Пък и на дисковите ръчната им е за парлама , не е като барабана да запънеш двата крака и да опънеш като мъж , ххахахах !!
  • 34 бабини девитини

    28 7 Отговор
    Нито са надеждни, нито са дълговечни, нито са ефективни, нито са прости. И оня дето е писал, че сменя накладки, заедно с дискове, може да си хлопне един диск в главата.

    Коментиран от #37

  • 35 авто

    16 5 Отговор
    Бих искал да видя и нова статия за предимствата на парния двигател пред този с вътрешно горене,много актуално и интересно би било.А може би и но конските впрягове и те имат предимства.

    Коментиран от #41

  • 36 умнико

    9 7 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Ами те - барабаните или не спират, или блокират.
  • 37 гост

    7 10 Отговор

    До коментар #34 от "бабини девитини":

    Ами всъщност ще е по-добре ти да си хлопнеш диска в главата след като прочетеш указанията на ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ на дискове !! А това , че точно ти ще ги караш и на дантела да станат нямам никакви съмнения , хахахахах !!!

    Коментиран от #42

  • 38 Христо

    15 8 Отговор
    Искам да те видя теб как би ремонтирал барабанна спирачка. Отделно какво им е по-защитеното при офроуд? Друг е въпроса с охлаждането...
    Та ако бяха по-добри хората нямаше да мислят как да подобрят дисковите спирачки като ги правят керамични, карбонови... А щяха да сложат барабанна. Ти съвременен суперкар да си видял с барабани?

    Коментиран от #66

  • 39 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #27 от "Случаен":

    Въх не думай , САМО ги бил патентовал , хахахах !!! Измислил е Майбах само собственото ти умопомрачение , можеш да прочетеш в уикипедия или друг източник !!

    Коментиран от #40

  • 40 Случаен

    11 6 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Това франкофилите сте уникални мало*мници

    Коментиран от #44

  • 41 Караиванов

    18 3 Отговор

    До коментар #35 от "авто":

    само за сведение - 70% от малките ЧИСТО НОВИ коли са с барабанни спирачки отзад. ЗА какви парни двигатели ми говориш или сама е така, да си лалаш нещо. Статията ти показва някои предимства на барабанните спирачки, не казва, че са по-добри от дисковите.

    Коментиран от #46

  • 42 смешник

    10 5 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Ти за мен не мисли. Сам си сменям и дисковете, и накладките, и челюстите на барабаните, и спирачните магистрали, и ангренажа. А ти си карай барабанните спирачки и си вярвай, че са по-добри.

    Коментиран от #43

  • 43 гост

    4 13 Отговор

    До коментар #42 от "смешник":

    Всъщност всички които си изброил скоро ще изчезнат напълно , щото идват съвсем нов вид - електрически , където нищо не с е сменя и са по-добри в пъти !!! Тогава с какво ще си уплътняваш безсмисленото си времегубене , хахаха ??!!

    Коментиран от #55, #76

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Джуган

    11 1 Отговор
    Барабанните спирачки си имат своите преимущества и се справят добре на задния мост на пикапа, но по трудно се охлаждат. А що се отнася до двутактовите мотори, всеки който е имал Трабант или Вартбург ще потвърди че за един следобед ще направим основен ремонт на двигателя, след което ще имаме мнооооого време за пиене на бира.
  • 46 главата не е за украса

    8 10 Отговор

    До коментар #41 от "Караиванов":

    Защото с дискови на задния мост ще блокират първо задните и задницата ще те изпревари. Сапунерките са леки и с късо междуосие. Анадъмо?

    Коментиран от #54

  • 47 1234578

    6 3 Отговор
    Имат само две предимства: ЗAЩИТA OТ МРЪCOТИЯ и са по-евтини, акто първоначално монтиране. Всичко друго е лъжа.

    Карал съм Лада със заадни барабанни спирачи и Трабант с 4-ри барабанни спирачки. Не са никак евтини за ремонт и са по-сложни за ремонт от дисковите. Пък и барабанните са трудни за регулиране на ръчната спорачка, един приятел милиционерите от КАТ, го връщаха 3 пъти заради лошо настроени барабанни ръчни спирачки. Е предполагам, аради лошите спирачки, милиционерите са го изнудвали и за подкуп. Следващите ми коли бяха с 4-ри дискови спирачки. Пасат 1990 г. с 4-ри дискови спирчки. И когато трябваше да си купувам следващата кола - Фиат Браво 2009 г. изрично гледах да е 4 -ри дискови спирачки.
  • 48 Иии

    13 2 Отговор
    Основно корабите използват двутактови двигатели, особено големите (между 5000 до 650000 тонажните), поради тези най-важни причини:
    1) Надеджни, издържливи и позволяват използването най-ниските фракции на нефта и въпреки това вредните емисии и ефикасност за 1 тон превозван товар са с много по-добри показатели отколкото всякакъв друг вид транспорт (камиони,самолети,влакове..). Горивото е най-големият разход при опериране на кораба и затова компаниите са принудени да използват най-евтиното. Разхода за ден за среднотонажни кораби е около $50хил. Новите изисквания на МАРПОЛ задължават вече в териториални води да се използва дизел (0.1% до 0.5% сяра в зависимост от района), което оскъпява цената за превоз сравнително. Така че, след време това най-важно предимство може да не важи толкова.
    2) За същото тегло и вместимост на двигателя, мощността е теоретично двойно по-голяма от 4-тактовия, но на практика 1.5х
    3) За бавно оборотни двигатели (масово корабните са до 120 оборота) са по-ефективни и комфортни (повече равномерност, по-малко вибрации). По-лесна поддръжка, което е особено важно в морски условия. Дълготрайност - двигателят работи за десетки години на 99%. Маневреност - старт/стоп (трябва да се сменят в обратна последователност цилиндрите, защото корабът няма скоростна кутия...) за двойно по-кратко време. И това време е много важно при пилотаж, не става като кола за секунди ами минути... Напреженията са огромни. Представете си 600хил. тонен кораб, движещ с

    Коментиран от #51

  • 49 1234578

    15 3 Отговор

    До коментар #8 от "Onqa s konqa":

    Барабанните спирачки нямат предимства за шофьора имат за алчният производител на колата. Много малко по-евино им е. Но като продадат 10 млн. коли и иконосмисат по $10 долара от всяка кола, заради използването на барабанни спирачки. Печалбата им от това, че ползват барабанни спирачки е $100 млн. долара.

    Дисковите спирачки първо ги слагат на самолетите. После стават навлизат в съсзанията особено Формуа 1. Ако погледнете състезателни коли отпреди Врората световна война всички са с 4-ри огромни барабанни спирачки и тънки гуми. Например Ауто Юнион/АУДИ/ и Мерцедес, Алфа Ромео, Ягуар. И когато навлизат в състезанията дисковите спирачки мигноевно изместват барабанните. Кола с барабанни спирачки е обречена на загуби от конкурентите с дискове на 4-рите колела
  • 50 1234578

    4 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Знам, че след края на Втората световна война, Французите държали в плен германеца Фердинанд Порше. И го накарали да им направи дизайн на бензинов двигател. Та този двигател се ползвал от фирмата Рено чак до към 1990 г., че и след това. Рено 8, 10, 12 мисля и че в Рено 5 също. И в Дачия и Булгар Рената също са били с него.

    Франция е била велика сила до към 1800 г., университетите им са били най-добрите в света, имали са професори като Карно. След това Великобритания изобретява парният двигател и железницата и изпреарва Франция. До Първата свтовна война французите са били много богати повече от САЩ и Германия. След това започва проадане, което все още продължава.
  • 51 Иии

    10 2 Отговор

    До коментар #48 от "Иии":

    Прeдcтaвeтe cи 600хил. тoнeн кoрaб, движeщ ce обичайно c 50км/ч, при всякакви динамични натоварвания от вятър,вълни,течения,корабни и водни съпротивления, зa кaкъв двигaтeл cтaвa въпрoc - 200хил. кoнcки cили. Акo e чeтиритaктoв със същия размер ще е oкoлo 140000 кoнcки cили. Дa пoддържa cъщaтa cкoрocт щe трябвa двигaтeлят дa зaeме място на много товар. И без това сега машинното отделение е като 5 етажна кооперация...

    Коментиран от #52, #53

  • 52 сънчо

    6 3 Отговор

    До коментар #51 от "Иии":

    Какви 50км/ч, бе? Туй да не ти е яхтата на Доган? И вземи, прочети, в какви единици се мери скорост и път по море.

    Коментиран от #57

  • 53 До 51

    4 4 Отговор

    До коментар #51 от "Иии":

    Напиши нещо и за въздушния транспорт. Там с барабани ли се действа или на електричество ще се минава.
  • 54 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #46 от "главата не е за украса":

    Ще блокират ако ги е мислил някой като тебе. Задните дискове се правят с по-малка спирачна площ, за да се запази разпределението на усилието както е нужно за съответният модел кола.

    Коментиран от #56, #75

  • 55 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Коя електрическа спирачка спира до 0км/ч?

    Коментиран от #70, #71, #74

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Иии

    15 2 Отговор

    До коментар #52 от "сънчо":

    Контейнеровозите плават navigation full ahead с 26 възла, круизни има и по 30 възла. Още едно време параходът SS United States от 50те с 240 хил. конски сили развива 43 възла (80км/ч), какво останало за сегашните... Мнението ми беше по коментара за двутактовите двигатели, че не стрували и били отживелица. Във въздушния транспорт за турбини ли искаш да ти обяснявам?

    Коментиран от #60, #62, #69

  • 58 0000

    11 1 Отговор

    До коментар #56 от "Случаен":

    Казваш,че няма барабани с abs?явно си много зле и работиш някаква женска професия
  • 59 Пълни глупости

    3 2 Отговор
    това е като да сравнявате парна машина с реактивен двигател
  • 60 сънчо

    1 9 Отговор

    До коментар #57 от "Иии":

    Със 100-105-110 оборота/мин знаеш ли, кога ще развиеш 26-30 възла? Пак някой руски сайт четете. Я по-добре една приказка за лека нощ прочети.

    Коментиран от #63

  • 61 гост

    1 5 Отговор
    Нито едно от тези твърдения не е вярно!
  • 62 ей това е трол

    3 4 Отговор

    До коментар #57 от "Иии":

    Само не написа, с какви спирачки са корабите.
  • 63 Хаха

    12 0 Отговор

    До коментар #60 от "сънчо":

    Като не си бил на кораб, просто замълчи. 26 възла(49км/ч) при 120 оборота. А при 80 оборота достига 21 възла. Това е хидродинамика, при това огромно тегло се създава голяма инерция. Онзи "трол" може само да се надява да имат спирачки корабите. Спирането (full ahead to stop)от макс. скорост при пълно натоварване може да достигне 5-6 морски мили (10км). При full ahead to full astern може да се съкрати до 1 миля, обаче риска от предстоящ ремонт по двигателя е съществен.
  • 64 онЗи

    11 0 Отговор
    на задните колела се пада около 30% от спирачното усилие и няма смисъл да монтираш по-скъпа спирачна с-ма ако автомобила е бюджетен. това е една от причините.
  • 65 Барабаните нямат нито 1 реално

    5 4 Отговор
    Предимство ...това е наи лошия спирачен апарат пълен боклук е във всяко отношение които разбира знае

    Коментиран от #79

  • 66 РЗС

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Христо":

    Точно, при супер и хипер карите и тунинг зверовете парите не са проблем, ако барабанните спирачки са били по-добри, то тези коли за стотици хиляди и милиони щяха да имат такива. Две фирми, които щяха да имат такива са пагани и кьонингсег. Пък да не говорим за формулата, че там броят грамове тегло и единици ефективност.
  • 67 Шарко

    11 0 Отговор
    Лятата жанта на дискове дава по убъва фаца на БЕНВЕТО.
  • 68 Мдаа

    4 1 Отговор
    Имаше случка,на служебно Ауди с ляти джанти-петолъчка беше влязло камъче м/у диска и накладката.....и беше го надрал доста дълбоко......на личната астра ф,нямам тези грижи....караш и това е....
  • 69 КонТрол

    3 1 Отговор

    До коментар #57 от "Иии":

    Говориш откровени лъжи или просто си заблуден. Най-мощните дву тактови двигатели са около 110 000к.с. Всичко с по-висока мощност е с газови или парни турбини дори и тези които са с ядрени реактори.

    Коментиран от #72

  • 70 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Чакай че тоя бисер го изпуснах !! Според тебе влаковете маглев със дискове ли спират или с барабани ?? Хахахах И не са само те !! А един куп промишлени машини с електродвигатели и те ли спират с дискове и барабани , хахах !! А колко още съвсем друг тип има разработени само гледай !!
  • 71 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Дори в съвременните електромобили електромотора върши 95% от работата за спиране и то много по-добре от старите спирачки , като отгоре на всичкото вместо да топли атмосферата връща 80% от тая енергия в батерията !! Класическите спирачки служат само за последните около 5 км/ч до нула , което също може да се направи с електромотора , само че вече ще употребява енергия , вместо да я произвежда , с краткотрайни импулси в обратна на движението посока , щото и това може електромотора , за разлика от изкопаемото двг !! За задържане на място има елементарни електромагнитни спирачки , при това автоматични , които се включват при покой и се изключват при подаване на "газ" , като вършат работата и на ръчната !! Още разяснения трябват ли ти ?
  • 72 Иии

    8 1 Отговор

    До коментар #69 от "КонТрол":

    Значи прочети изцяло коментарите ми преди да атакуваш. Не случайно казах, че SS United States е ПАРАход от 50те с 240k hp машинария. Очевидно е с парни турбини. Затова сегашните кораби не достигат такава скорост от рекордните 42 възла. Изобщо не е лъжа, че двутактовите двигатели могат да поддържат 26 възла на най-големите кораби. В по-горния коментар грешката беше, че не добавих че при двувинтовите кораби се използват два такива двигателя. Пак казвам, ако вместо тях се използваха четиритактови, машинното отделение трябваше да заема почти двойно повече място в корпуса от това! Четиритактовите двигатели при корабите се използват основно за генератори. Наистина, най-големият двутактов е 110k hp, но в съвременната експлоатация на кораба използваните системи общо имат мощност над 200k hp. Все пак не всичко е навързано към гл. пропулсивна система, както при колите. Най-важното, което трябва да се разбере е, че тези технологии НЕ са отживелица, както твърдят други коментиращи тук. И парните двигатели, и двутактовите дизели са изключително важни и имат приложение. Просто ефективността им е при огромните системи и не стават за детски играчки като автомобилите. Затова масовото с малки размери, безпроблемно ще си мине на ток и ще е по-ефективно с електродвигател, отколкото ДВГ. Но ние още ще сме с тези машини.

    Коментиран от #73

  • 73 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Иии":

    Само че на втечнен газ на първо време , а после пак на ток , просто маааалко по-късно !
  • 74 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Също да ти обясня защо електромобилите имат още класически хидравлични спирачки ! Защото закона ги задължава , за нищо друго ! Така както ги задължава да има класическа кормилна система с механична връзка между волана и колелата ! Иначе още преди 10-15 години поне 5 от любимите ти пушилници показаха коли без волан и педали и то даже с двг , а смятай за електромобили ! С един елементарен джойстик , който може даже да е безкабелен ! И тия отживелици волан и педали , дето доказано са най-големия източник на травми и то не само при катастрофи е крайно време да изчезнат заедно с измисленото двг и любимите ти дискове !
  • 75 Гост 6

    0 4 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Какво общо има между площ и спирачен момент?
  • 76 фжфж

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Електрическите коли са само наложена от медиите мода. А медиите ги налагат, за да може САЩ да издърпа автомобилния бизнес от Европа и Япония. Разбира се остава рискът и европа да започне да ги прави и най-големият риск - в този пазар да се намеси Поднебесната! Така беше някога с енергоспестяващите лампи - елиминираха някои малки конкуренти от Източна Европа, но се намеси Китай и сега почти вцички осветителни тела идват от там. Бъдещето не е електрическите коли. Щадящи околната среда и надявам се лесни за обслужване ще бъдат автомобилите с водороден двигател (когато се появят). Какви спирачки обаче ще имат - не зная!

    Коментиран от #77

  • 77 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "фжфж":

    Мечтай си няма лошо , ама си мнооого в грешка ! Само да те питам кой е тоя , дето ще ги разработи поне "водородните" , като дори любимите ви немци казаха окончателно , че се отказват тотално от тях и ще работят само за електрически с батерии ?? А за глупостите за медиите и не знам си какво , неприятничко е другие да ти казват , че мнението ти е за боклука , но това не значи , че те лъжат , а че мнението ти е за боклука , хахах !!
  • 78 Zzzzz

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "JEEP":

    Да щото дисковите като текне спирачна течност по тях и спират по- добре
  • 79 Ьтрй4к4

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Барабаните нямат нито 1 реално":

    А който не знае слуша глупостите ти...
  • 80 Nomad

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Призрак":

    Нито един товарен камион няма дискови спирачки, замисли се... 10 тона как се спират ☝️

    Коментиран от #83

  • 81 Барабанист

    0 0 Отговор
    Имам 4 барабана и слушам музика.
  • 82 Оня

    1 1 Отговор
    Не съм съгласен. Конструкцията на дисковата спирачка е не по-сложна от тази на барабанната, а ефективността и с около 40% по-висока. Колкото до общата спирачка площ, също може да се поспори при кой тип е по-голяма.
  • 83 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Nomad":

    Има камиони с дискови спирачки и то доста , но основно шосейни влекачи ! Там където се търси сигурност и дълговечност са барабанни ! Още повече при камионите са пневматични , а не хидравлични и още повече барабаните са по-подходящи , ама тук е дълго за обяснение !