Отидете към основна версия

19 Август, 2020 19:13, обновена 19 Август, 2020 19:13 101 427 204

Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават

  • двигатели-
  • надеждност-
  • автомобили-
  • renault-
  • toyota-
  • honda

Понякога автопроизводителите правят двигатели с много висок ресурс. По правило всички те имат общи технически решения. Ето и някои автомобили с „дълговечни“ двигатели, които можете да закупите днес

Най-често надеждните двигатели са изключително прости в дизайна си. Среден работен обем, в повечето случаи лишен от турбокомпресор и директно впръскване на гориво. Такива двигатели могат да се считат за остарели, но те имат сравнително голям ресурс. 

Двигателите на Renault от семейство K

K7M е един от най-надеждните и непретенциозни двигатели с дълъг ресурс. Той все още се интегрира в най-простите конфигурации на автомобилите Dacia Logan и Sandero. Малък работен обем от 1.6 литра, осемклапанен механизъм и изключително ниска мощност - 82-87 к.с., му осигуряват ресурс до 400 000 км, а понякога и повече. Цилиндровият блок е чугун, дизайнът на буталната група не е склонен към висок разход масло, а устойчивостта му на прегряване е много добра.

Двигателят K4M е по-модерна, мощна версия с 16 клапана на същия мотор. Той се монтира на много автомобили Renault, в това число и на Megane и Scenic. Доскоро се използваше и на автомобила Lada Largus. Мощността на различните модификации е в диапазона 102-108 к.с. Моторът изисква минимална поддръжка благодарение на хидравлични компенсатори в задвижването на клапаните. Надеждността на агрегата е почти равна на версията с 8 клапана.

Toyota 2AR-EE

Разбира се, времената на двигателите на Toyota с ресурс от 800 000 км са безвъзвратно потънали в забрава, но компанията все още предлага отличните 2AR-EE двигатели, които се монтират на RAV4 и Camry, както и на минивана на Alphard. В различни версии мощността на този двигател с работен обем от 2.5 литра е от 165 до 180 к.с.

Моторът е оборудван с алуминиев цилиндров блок и разполага с 16 клапана с хидравлични повдигачи. Ресурсът на мотора надхвърля 300 000 км. Проблеми с този двигател се появяват, но по-скоро рядко. Понякога се появява повишен шум, когато моторът е студен, но когато се загрее, всички звуци изчезват. Само помпата за охлаждащата течност изисква специално внимание поради честата поява на течове.

Toyota 1VD-FTV

Вторият траен двигател на същия производител е дизелов осемцилиндров 4.5-литров. Това е мотора 1VD-FTV, който се инсталира на големи и мощни SUV-та. Мощността на двигателя, в зависимост от версията, може да бъде от 202 до 286 к.с. Такива двигатели с по два турбокомпресора се монтират на Land Cruiser 200 и Lexus LX450d. Произвежда се и опростена версия с един турбокомпресор за Land Cruiser 70.

Блокът на цилиндрите е от чугун. Ангренажната верига е почти вечна. Четирите клапана на цилиндър работят с хидравлични повдигачи. Разбира се, използва се електрическата система Common Rail, което, разбира се, определя доста високите изисквания за качеството на дизеловото гориво. Двигателите от първите партиди се отличават с увеличената консумация на масло, но в никакъв случай не чрез буталната група, а поради неуспешния дизайн на вакуумната помпа, която по-късно бе модифицирана. Ако не пестите от качествено масло и добро гориво, тогава ресурсът на такъв двигател може да надвиши 400 000 км.

Honda R20A

В японската автомобилна индустрия Honda има запазено място на върха. Започвайки производството на автомобили, когато вече имат богат опит с мотоциклети, инженерите често използват нестандартни решения. Връх в тяхното производство на надеждни мотори е атмосферния двулитров двигател  R20A. Той се произвежда от японския концерн от 2006 година и се монтира на Civic, Accord и CR-V. Въпреки факта, че двигателят е изцяло „алуминиев“ и има доста висока мощност (до 155 к.с.), ресурсът му често надвишава 300 000 км.

Това е двигател с един разпределителен вал, който задвижва веригата. Системата i-VTEC отговаря за регулирането на фазата на газоразпределение, като това осигурява оптимално пълнене на цилиндрите при широк диапазон от скорости и натоварвания. Вярно е, че системата не съдържа хидравлични повдигачи: необходимо е да регулирате хлабините на клапаните поне веднъж на всеки 80 000 км.

Съвременните мотори по отношение на техния ресурс, за съжаление, са далеч от бившите „милионери“. Сега 300 000 - 400 000 километра пробег се считат за голям успех. Причината е, че автомобилите вече са създадени не от инженери, които се опитват да осигурят максимален ресурс, а от търговци, които по всякакъв начин лобират за програмирания отказ на автомобила, за да ни принудят да харчим пари за ремонт или за купуване на нов автомобил. В коментарите по-долу можете да споделите и кои други автомобили, които са били в ръцете ви, са имали дълги безпроблемни километри.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 123 гласа.

Свързани новини