19 Август, 2020 19:13, обновена 30 Юли, 2022 12:50 101 426 204

Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават

  • двигатели-
  • надеждност-
  • автомобили-
  • renault-
  • toyota-
  • honda

Понякога автопроизводителите правят двигатели с много висок ресурс. По правило всички те имат общи технически решения. Ето и някои автомобили с „дълговечни“ двигатели, които можете да закупите днес

Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават - 1

Най-често надеждните двигатели са изключително прости в дизайна си. Среден работен обем, в повечето случаи лишен от турбокомпресор и директно впръскване на гориво. Такива двигатели могат да се считат за остарели, но те имат сравнително голям ресурс. 

Двигателите на Renault от семейство K

Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават

K7M е един от най-надеждните и непретенциозни двигатели с дълъг ресурс. Той все още се интегрира в най-простите конфигурации на автомобилите Dacia Logan и Sandero. Малък работен обем от 1.6 литра, осемклапанен механизъм и изключително ниска мощност - 82-87 к.с., му осигуряват ресурс до 400 000 км, а понякога и повече. Цилиндровият блок е чугун, дизайнът на буталната група не е склонен към висок разход масло, а устойчивостта му на прегряване е много добра.

Двигателят K4M е по-модерна, мощна версия с 16 клапана на същия мотор. Той се монтира на много автомобили Renault, в това число и на Megane и Scenic. Доскоро се използваше и на автомобила Lada Largus. Мощността на различните модификации е в диапазона 102-108 к.с. Моторът изисква минимална поддръжка благодарение на хидравлични компенсатори в задвижването на клапаните. Надеждността на агрегата е почти равна на версията с 8 клапана.

Toyota 2AR-EE

Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават

Разбира се, времената на двигателите на Toyota с ресурс от 800 000 км са безвъзвратно потънали в забрава, но компанията все още предлага отличните 2AR-EE двигатели, които се монтират на RAV4 и Camry, както и на минивана на Alphard. В различни версии мощността на този двигател с работен обем от 2.5 литра е от 165 до 180 к.с.

Моторът е оборудван с алуминиев цилиндров блок и разполага с 16 клапана с хидравлични повдигачи. Ресурсът на мотора надхвърля 300 000 км. Проблеми с този двигател се появяват, но по-скоро рядко. Понякога се появява повишен шум, когато моторът е студен, но когато се загрее, всички звуци изчезват. Само помпата за охлаждащата течност изисква специално внимание поради честата поява на течове.

Toyota 1VD-FTV

Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават

Вторият траен двигател на същия производител е дизелов осемцилиндров 4.5-литров. Това е мотора 1VD-FTV, който се инсталира на големи и мощни SUV-та. Мощността на двигателя, в зависимост от версията, може да бъде от 202 до 286 к.с. Такива двигатели с по два турбокомпресора се монтират на Land Cruiser 200 и Lexus LX450d. Произвежда се и опростена версия с един турбокомпресор за Land Cruiser 70.

Блокът на цилиндрите е от чугун. Ангренажната верига е почти вечна. Четирите клапана на цилиндър работят с хидравлични повдигачи. Разбира се, използва се електрическата система Common Rail, което, разбира се, определя доста високите изисквания за качеството на дизеловото гориво. Двигателите от първите партиди се отличават с увеличената консумация на масло, но в никакъв случай не чрез буталната група, а поради неуспешния дизайн на вакуумната помпа, която по-късно бе модифицирана. Ако не пестите от качествено масло и добро гориво, тогава ресурсът на такъв двигател може да надвиши 400 000 км.

Honda R20A

Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават

В японската автомобилна индустрия Honda има запазено място на върха. Започвайки производството на автомобили, когато вече имат богат опит с мотоциклети, инженерите често използват нестандартни решения. Връх в тяхното производство на надеждни мотори е атмосферния двулитров двигател  R20A. Той се произвежда от японския концерн от 2006 година и се монтира на Civic, Accord и CR-V. Въпреки факта, че двигателят е изцяло „алуминиев“ и има доста висока мощност (до 155 к.с.), ресурсът му често надвишава 300 000 км.

Това е двигател с един разпределителен вал, който задвижва веригата. Системата i-VTEC отговаря за регулирането на фазата на газоразпределение, като това осигурява оптимално пълнене на цилиндрите при широк диапазон от скорости и натоварвания. Вярно е, че системата не съдържа хидравлични повдигачи: необходимо е да регулирате хлабините на клапаните поне веднъж на всеки 80 000 км.

Съвременните мотори по отношение на техния ресурс, за съжаление, са далеч от бившите „милионери“. Сега 300 000 - 400 000 километра пробег се считат за голям успех. Причината е, че автомобилите вече са създадени не от инженери, които се опитват да осигурят максимален ресурс, а от търговци, които по всякакъв начин лобират за програмирания отказ на автомобила, за да ни принудят да харчим пари за ремонт или за купуване на нов автомобил. В коментарите по-долу можете да споделите и кои други автомобили, които са били в ръцете ви, са имали дълги безпроблемни километри.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 123 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    229 38 Отговор
    Отлична и много вярна статия. Бих добавил единствено дизеловият К9К на Renault, който също е осемклапанен и също толкова безпроблемен и икономичен.

    Коментиран от #159

  • 2 Марио

    302 98 Отговор
    Дааам, нито един германски мотор няма в класацията. Защо ли? Нали уж са много здрави? А?

    Коментиран от #5, #44, #53, #68, #108, #148, #191, #204

  • 3 instagram: sektantofficial

    64 181 Отговор
    на света има 3 марки автомобили - ДАЧИЯ, КОРЕЕЦА БАТЕ и всички останали

    Коментиран от #11, #18, #20, #117

  • 4 Не не

    34 85 Отговор
    Driving pleasure ще ви каже, че на 1 милион се разработват, не пишете глупости. Как само 300 хиляди! Той човека на неговата кола под милион не пада! Ми тя една стара батерия на Тесла издържа повече от тези 300 хиляди километра! Една батерия на Лийф издържа също повече!

    Коментиран от #16, #24

  • 5 Ник

    183 23 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Да, ако се придържаме към статията наистина в момента няма немски двигател, който да се счита за дълголетен, иначе щях да спомена 1,9 TDi 90 к.с.. Много здрав мотор и не капризен към горивото, а знаем какво е в БГ.

    Коментиран от #66

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 123

    49 9 Отговор
    Айде, започва се...
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Тойота

    26 61 Отговор
    Забравихте 1.4 d4d

    Коментиран от #55

  • 10 ажшгаж

    59 8 Отговор
    Рaзбирa ce, врeмeнaтa нa двигaтeлитe нa Tоyоtа c рecурc oт 800 000 км ca бeзвъзврaтнo пoтънaли в зaбрaвa, нo кoмпaниятa вce oщe прeдлaгa oтличнитe 2АR-ЕЕ двигaтeли
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 11111

    73 129 Отговор
    Увода на статията, показва защо тези двигатели са надеждни все още. Защото са прости и с остаряла вече технология. Пробутват ви нещо, което не изисква разработка и няма никаква съвременна технология в него. За това като правят спортен модел Тойота купуват двигатели от Субару или БМВ. Просто нямат съвременен двигател а остаряла техника, която на всичкото отгоре продават на висока цена на балъците.

    Коментиран от #155

  • 13 comment

    102 27 Отговор
    Само дето К7М е с прякор - бозаджията. Отделно, висок риск от сцепване на изходящия колектор, при смяната на който се разбира в движение, че отворите за шпилките в блока са проходни, а не глухи и развие ли се някоя, текват всички сиропи, а уплътняването е мисия невъзможна....

    Коментиран от #112, #134

  • 14 Гост

    109 25 Отговор
    Y17DT ( 1.7dti на Исузу.) е също много корав. Монтира се в Опелите.

    Коментиран от #84

  • 15 Бай Джап

    195 11 Отговор
    На обратния полюс Ауди 2.5 D - Душегуб. Любимият двигател на бедните мазохисти ;))

    Коментиран от #22, #70, #130

  • 16 Да Да

    130 6 Отговор

    До коментар #4 от "Не не":

    Половината от каращите Нта употреба са горди собственици на милионници...ама вярват на километража...

    Коментиран от #26

  • 17 Няма

    121 9 Отговор

    До коментар #11 от "Ффф":

    да обиждаш Вартбург!! Ханс откога прави двигател 1000см??? Другите чак сега се опитвате бааавно да го настигнете. Какво му беше?? Стигаше до 150000. Спокойно. Мечта за повечето "съвременни"Скъпо струващи таралясници..Ама със големи теУевизори вместо табло.

    Коментиран от #82

  • 18 Miusuka Madoto

    35 8 Отговор

    До коментар #3 от "instagram: sektantofficial":

    Сектанте, не можеш да се скриеш - тя болестта отдалеч си личи..
  • 19 Вантов

    33 42 Отговор
    1.9 ТDI
    100 000 km.
    Никаков проблем

    Коментиран от #21, #29, #33

  • 20 NEMESIS

    79 12 Отговор

    До коментар #3 от "instagram: sektantofficial":

    Не знам дали знаеш, че КИА използва И ДОСЕГА мотори на Мицубиши, както частично и Хюндай, а останалите на Хщндай са доработки отново на Японски двигатели! Ама какво да ти обяснявам, злето си е зле! Наистина, последните години корейците адски много дръпнаха - след японците те правят най-надеждните автомобили, но по отношение на влаганите двигатели си много назад с информацията...или импровизираш.

    Коментиран от #23, #194

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Притежател

    52 9 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Джап":

    Душегуба не се прави от 15г вече, тук става въпрос за актуални мотори.

    Коментиран от #83

  • 23 KIA

    11 26 Отговор

    До коментар #20 от "NEMESIS":

    използват двигатели на FIAT.

    Коментиран от #32

  • 24 Бачо Киро

    80 7 Отговор

    До коментар #4 от "Не не":

    Сравнява тесли, дето са по 100 бона и нагоре, с дачия сандеро.... Или пък викаш из Африката ще се джиткаш с Landcruiser или с модел Х? А? Абе що не се скриеш с тея нишови автомобили с ограничено поле на действие... Ходите с тях до кафенето... Ей сега в Младост всички ще си купят тесли и ще пуснат кабели през балконите за да ги зареждат.... За парите за поддръжка на теслата, които ще изхарчиш за тези 10 години той ще си купи поне още една дачия... Къде въобще се обаждаш, все едно имате кола под 20000 евра... 80% от купувачите си позволяват автомобили до 20-25 000 евра. За белите страни говорим, не за у нас. Само бастуни като теб, дето една Тесла не са купили, но иначе дават акъл, смятат, че народът масово купува коли от 50-60-70-80 хиляди долара или евра и нагоре....

    Коментиран от #27

  • 25 Иво

    119 21 Отговор
    Ауди 80 Б3 от 1988...Карам я от 2000-та година и само аз за това време съм и навъртял 700 хиляди км....

    Коментиран от #57

  • 26 Не не

    87 5 Отговор

    До коментар #16 от "Да Да":

    Така е, ама милионниците се произвеждаха до 2000 година, момче! От там, не се произвеждат милионници!
  • 27 Не не

    52 1 Отговор

    До коментар #24 от "Бачо Киро":

    С кое сравнявам? Не виждаш ли какво ти пишат отдолу? Че колите, ако изминат 300 хиляди километра се смята за успех! А тези тук са най-добрите и изминават по 400 хиляди километра! Четете бе хора!
  • 28 И опеллл

    39 10 Отговор
    Преди да сложа 2.0 в моя кош на опела карах с 1.6 няколко години без въздушен филтър и наливах масло от надин от варелите дето събират всякакви масла и така 3 години го карах всеки ден такси и не блокира но харчеше масло

    Коментиран от #43

  • 29 Жоро

    28 43 Отговор

    До коментар #19 от "Вантов":

    Освен че трака като ТРАКТОР. Най ме кефят ей такива дето хвалят стари двигатели че били здрави че се тресе колата като че ще излита и се чува от 1км не се споменава.
  • 30 nmbg

    81 18 Отговор
    Преди години карах Вартбург, всички се шегуваха с мен. Пръдливия Ханс му викаха, ама издържа 150000 и отиде за скраб заради ръжда, в движение си беше! После за започна една одисея с Крайслер Вояджър - късаше верига на 20-30000, Субару - шум в двигателя (още стои пред къщи). Сега карам Пежо 307 2.0 дизел и се родих, супер двигател, возия, комфорт!!

    Коментиран от #34

  • 31 666

    69 10 Отговор
    Само HONDA Crx 1.6 16V, на 378000 смених маслени сегменти като за нов двигател,майсторът гледаше разпр.валове кат луд , щото немаха и сянка по гърбиците,карах я още 109000 и я продадох....,ама май това време за читави коли мина!
  • 32 коко

    21 0 Отговор

    До коментар #23 от "KIA":

    далеч си от истината брато
  • 33 дърт шофьор

    73 2 Отговор

    До коментар #19 от "Вантов":

    Брей, направо страхотен пробег. Браво! А сега малко по-сериозно. До всички, които възхваляват съвременните двигатели: несъмнено са накичени с много екстри. Но, когато стигнат годините и километрите на старите "таралясници" ще са отдавна умрели. След служебната кола, новата е най-добрата, но е направена за пари, а не за експлоатация.
  • 34 дизела

    37 50 Отговор

    До коментар #30 от "nmbg":

    колко хора има толкова и вкусове, но за мен субару е в пъти по-добра кола от всяко пежо, явно някой пишман майстор яко ти е промил мозъка за френските таралясници.... казвам го от опит карах пежо 307 дизел и никога повече френска кола, през два три месеца бях в сервиза, накрая майстора ми каза... абе вземи се отърви от туй пижо докато е у време, не че на мен ми е лошо, но за твоя джоб е много лошо...сега си карам субару форестер от 2 и половина години и забравих какво е това сервиз....
  • 35 101

    36 10 Отговор
    Опел Астра H с 1,9 CDTI Двигател на Фиат, 288 500 километра и все още няма проблеми.

    Коментиран от #174

  • 36 101

    38 3 Отговор
    Преди да се разделите на нови и стари технологии, не забравяйте че, модернизацията и ъпгрейда на технологията на даден агрегат е плюс най-вече за производителя, за потребителят е скъсен експлоатационен период.Опел Корса 1996 1,2 бензин, 300 000 километра, щях да я бракувам но, един човек я взе за да я кара на село.Никакви проблеми по колата изобщо никога. Само ръждясва на определни места ако не се подържа.
  • 37 75милано

    26 30 Отговор
    Всичко след 1993 е кенеф
  • 38 Гост

    36 11 Отговор
    Абе шматки.......статията е за двигатели които все още се произвеждат! Какво ми пишете за двигатели от минали времена...........

    Коментиран от #40

  • 39 Моше лихваря

    30 6 Отговор
    Имах линкълн v84.6 пет годишен на около500000км и след елементарна поддръжка и смяна на много малко и евтини неща ,шумът от двигателя беше само едно съскане,разход на магистрала малко над 9л\100,колата е около 2 тона Масло не е харчил и най вероятно новият му собственик си го кара със здраве.
  • 40 Не не

    24 5 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Така е, но момчетата си хвалят милионниците, а не разбират че те вече не се произвеждат!
  • 41 антрашпиц

    34 9 Отговор
    ...........и аз да добавя(тикна) и моето Рено (коптор,барака ,кенеф)Сценик на многостотин километра,което между другото е идиотоустойчиво и не ми позволява по никакъв начин да си помисля да го сменя с по-нов дизелов автомобил......БЕЗЦЕННО...
  • 42 Хондаджия

    49 2 Отговор
    По отношение двигателя на Хонда мога да кажа, че имам един колега, който го кара на газ 150000км и въобще не беше чувал, че трябва да му се прави реглаж на клапаните.
  • 43 тттннн

    14 5 Отговор

    До коментар #28 от "И опеллл":

    Добре че не ползвам такси.
  • 44 SPRINTER 312 D

    10 8 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    КОЙТО ПЛАЩА ЗА НЕГО ПИШЕМ НЯМА ЗНАЧЕНИЕ КОЙ ОТ КЪДЕ
  • 45 Коко

    64 3 Отговор
    Тикото беше върха, скапваха ги от каране, 700куб, колко ги и обслужваха и пак доста бяха минали милион км и неясно колко нагоре.

    Коментиран от #51

  • 46 м-р Костов

    80 5 Отговор
    Моето БеЕнВе, ако не са ремонтите, също е много надеждно.
    Постоянно се надявам да не се счупи.

    Коментиран от #52

  • 47 ебачо

    26 0 Отговор
    да бяхте се разправяли за жени . стига с тея коли .моята например мног тясна (бясна) да се чете прекрасна.7995
  • 48 Драгон

    29 37 Отговор
    В подобна класация европейски двигател няма място. Бензиновите 1,6 16V на Рено са невероятни отпадъци и разхода им на масло е почти като при двутактов цикъл. Надеждната техника отдавна не се произвежда на европейският континент...
  • 49 Nissan forever

    11 14 Отговор
    YD22DDti нисанския мотор - почти вечен. Къде го забравихте ? Само сипваш нафта и - газ ! Не си знае километрите.

    Коментиран от #86

  • 50 дълголетника

    63 6 Отговор
    Като чета коментарите ви така се успокоявам , че моито ауди 1988 б3,което е на 500 000 км ще ме откара до последният валс. Сега съм на 60 г. , значи да не си и помислям за смяна на каляската ми. Мърка като коте, вози перфектно и не се разваля по дяволите, с евтина газчица, пей сърце !!!

    Коментиран от #59

  • 51 Баш Батка

    41 3 Отговор

    До коментар #45 от "Коко":

    Така е, на времето първите служебни тикота ги давахме на селянчетата да ги карат и не можеха да ги чупят.
  • 52 Баш Батка

    10 3 Отговор

    До коментар #46 от "м-р Костов":

    Е кажи сега ,че си от Пазарджик и караш 46-ца :)
  • 53 перничанин

    15 10 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Прочети статията в авто "ТОП-3 на колите с най-голям пробег в света" , познай има ли японска.
  • 54 Наблюдател

    16 4 Отговор
    Бях сигурен,че статията я е писал Радослав Славчев, това заключение,което е сложил накрая на статията е трогателно, обобщаващо, без да даде конкретика. Много ниско ниво на списване, направо трогателно,както казах. И авто ревютата са му трогателни - клише до клише и субективна оценка, нахално заявена като всеобща истина. Ами той няма ли фантазия да си представи,че не целият свят е на неговото мнение, дори не и половината свят.
  • 55 Наблюдател

    16 18 Отговор

    До коментар #9 от "Тойота":

    Те никога не са го научавали за да го забравят. Най-тихият дизел на пазара, за разлика от тракащите френски рена и пежа и немски дрънкалници. Този 1.4 дизел на Тойота е фантастичен мотор, но проблемът му е че е малко тромав и има турбо дупка, но Рено дци 1.5 е по-тромави и с по-голяма турбо дупка аналогичната мощност.

    Коментиран от #109, #158

  • 56 българин

    9 22 Отговор
    А Ладата къде е ??? А Москала, ЗаЗ-а ?
  • 57 Нобелова награда за теб

    19 18 Отговор

    До коментар #25 от "Иво":

    Да навъртиш 700 000 км. на този отвратително тежък параход с високо табло,врати като зазидан, слаби фарове, тежки врати,неудобна за всичко, по-скоро камионджийска кола, тромава, трудно спира, направо трябва да ти връчат някаква награда от сорта на нобелова,че си навъртял толкова километри на такъв параход.

    Коментиран от #95, #189

  • 58 Бобо

    5 9 Отговор
    Само Рено как е
  • 59 Айде бе чиче

    17 11 Отговор

    До коментар #50 от "дълголетника":

    Не се разваля ИЧ. Като не се кара не се разваля. На тия Аудита първа им заминава помпата на съединителя. Карал съм такова - обзар никакъв, тежко и спира трудно. Ако е без АБС направо се влачи при рязко спиране. Не е кола за мен.

    Коментиран от #60

  • 60 Пак аз

    8 5 Отговор

    До коментар #59 от "Айде бе чиче":

    Обзор няма ауди 80-ката
  • 61 пробвал

    37 5 Отговор
    Хонда Акорд 2006 та К20 над 400 000 километра е вече. Този двигател е наистина икономичен и мощен. Хонда са царе в правенето на здрави и икономични двигатели.

    Коментиран от #63, #105

  • 62 Мислещ

    8 9 Отговор
    И атмосферните на Hyundai/KIA

    Коментиран от #65

  • 63 Те произвеждат

    12 2 Отговор

    До коментар #61 от "пробвал":

    най-много двигатели в света, така че имат експертиза.
  • 64 Траш

    25 27 Отговор
    Купувам си само нови коли, дават ми гаранция 5 години, минавам 400к и я връщам, взимам пак нова и продължавам напред, не ми пука кой двигател е бил як

    Коментиран от #69, #202

  • 65 Miusuka Madoto

    14 1 Отговор

    До коментар #62 от "Мислещ":

    Ама те са на Mitsubishi, не са на КИА и Хюндай
  • 66 Спиро

    14 3 Отговор

    До коментар #5 от "Ник":

    Абсолютно съгласен. Имах Голф 5 с този мотор. Направих му 460к и го продадох в цветущо здраве. Никакви проблеми с двигателя към онзи момент. Като се замисля, колата като цяло беше безпроблемна
  • 67 Perkins

    8 4 Отговор
    Само Perkins и RabaMan
  • 68 Аззззззз

    15 13 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Германските са милионници, прочети малко повече.

    Коментиран от #121

  • 69 Иван

    24 3 Отговор

    До коментар #64 от "Траш":

    Мале, голям баровец се извъди! Блазе ти, че си вярваш!!!
  • 70 Аззззззз

    7 16 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Джап":

    И какво му е на 2.5 180 к с?
    Бил ли сте собственик на такъв, или само се правите на знаещ?

    Коментиран от #107

  • 71 Hellish

    3 5 Отговор
    M20B20 ЖЕЛЕЗЕН
  • 72 Радек от Боктор

    13 6 Отговор
    1.6 , а сега е 1.5 дизел на Пежо.... На 300 000 го продадох, нито турбина съм барал, нито масло гори. Карал съм го с Тотал 10/40. Виждал съм такъв и на 450 000 и не е създавал проблеми!
  • 73 Маймун

    21 13 Отговор
    Волвото е желязо! Тия Рена не ми ги хфалете...за нищо не стават. Колко от вас имаха кинти да си купят Волво навремето ? Авторът на тази статия вероятно е бутал железни колички на бордюра а сега ще си дава " експертното" мнение по въпроса...

    Коментиран от #79, #137

  • 74 Наско

    4 4 Отговор
    Субару 2.5 1997 640.000
  • 75 VVV

    9 3 Отговор
    В момента само който не иска не произвежда автомобили. Първо бяха китайците после руснаците а сега и порше правят бутала и блокове на 3д принтер. Като при буталата охлаждането е много по добро и вдигат 40 коня само от това че ги правят на 3д принтер. Не е проблем и България да прави автомобили без те да са чужда марка .Технологиите много напреднаха .

    Коментиран от #77, #139

  • 76 Апааа а къде

    8 7 Отговор
    ще класирате IVECO 2.8 D . С подходящите масла изкарва 1 000 000.
    Iveco Daily 2.8 е незаменимо.
  • 77 Напреднали 3 д

    11 2 Отговор

    До коментар #75 от "VVV":

    затъпяването е в пълна сила . Вземи и прочети за технологията на металите,

    Коментиран от #89, #168

  • 78 гого

    18 3 Отговор
    Имам октавия 1.9TDI помпа дюза,такси в момента е на 680хил км.Мотора не е отварян и мърка като коте.

    Коментиран от #80

  • 79 Олимпи

    15 5 Отговор

    До коментар #73 от "Маймун":

    Имал съм Волво 740 последен модел за 92г. На посланика беше по стар модел. Пета скорост му се включваше с копче от скоростния лост. Автомобилът беше прекрасен но не и двигателя. Шест цилиндров дизел от VW -LT Брутален боклук. Зимата няма палене харчи масло постоянни проблеми...умря преди да са се матирали фаровете. От тогава дизел не карам. Смених много и все нови или на малко километри автомобили. Най съм доволен от Тойота Такома 2.7 и LS 5.7 V8 GM

    Коментиран от #98

  • 80 И ако 110 кончета

    2 2 Отговор

    До коментар #78 от "гого":

    цена няма.Железен и икономичен с подръжка за фукарии.
  • 81 Глупак 13

    3 7 Отговор
    Е ако това не е платено аз съм Шиила кралицата на джунглата

    Коментиран от #122

  • 82 рек

    17 4 Отговор

    До коментар #17 от "Няма":

    Даже и моят 40 годишен двутактов " Вартбург" е 170 000 км. без никакъв ремонт и още се ползва векидневно. Какво като е само 55 к.с 100 - 120 км. си ги държи.
  • 83 някой

    19 4 Отговор

    До коментар #22 от "Притежател":

    2.0 TDI му е почти достоен заместник.Даже влезе в американска класация за най-чуплив двигател

    Коментиран от #104

  • 84 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Прав си по отношение на блок, глава, цилиндри. Отваряне на двигател не съм чул да се налага. Иначе електронния блок за управление на помпата се прецаква, защото е монтиран тъпо, протича клапанът за дозиране на нафтата понякога, също може да омеша масло и антифриз от масления охладител. Иначе наистина е много икономичен и непушещ двигател, когато е в ред
  • 85 КОКО ДРИЛО

    14 16 Отговор
    СИТРОЕН - И ПЕЖО СА НОМЕР 1 .

    Коментиран от #87

  • 86 Гост

    9 4 Отговор

    До коментар #49 от "Nissan forever":

    Кой е вечен - 112 коньовия с проблемната верига или 136 коньовия с проблемните турбо и дюзи. Те затова първите x-трейли са евтини, щото са им яки двигателите разбираш ли
  • 87 Анаконда

    16 5 Отговор

    До коментар #85 от "КОКО ДРИЛО":

    Много субективно е това което казваш.
    Ако гледаме показатели като надеждност, удобство на пътуване, икономичност и като поддръжка, устойчивост, съотношение цена/капество и т.н. съм съгласен с теб. Но има хора, който просто обичат да им подрусва, да си харчат парите за ремонти, да гледат как ръждата превзема не много бавно автомобила. За тях са немските автомобили.
    Аз съм леко разочарован от моя Ситроен, очаквах да се е предал отдавна, а той си прехвърли 400000 км, половината навъртяни от мен. И то на газ, за която много специалисти казваха, че за 100000 км ще скапе мотора. Но като си върви като нов, без да ме вкарва в харчове, пък и мекичко и тихо вози, не мисля да го сменям.
  • 88 Шаран БГ

    14 0 Отговор
    Мисля, че производството на един-единствен автомобил въобще не е проблем. Преди много години, на горната улица, батко Златко направи двуместен триколесен автомобил с двигател от мотоциклет "Ромел" и задвижващо предно дясно колело. У н и к а т ! А в село Божичен, Русенско един стар майстор изпипа чедесен автомобил -двуместен четириколесен, с изключителна външност и маска, на която имаше 6 /шест/ блестящи бронзови букви " DEKORA " !? Старецът с гордост казваше трите си имена - ДЕчо КОлев РАчев.
    Серийното производство на автомобили, дори само сглобяването им / както у нас се прави на два-три пъти през годините / е изключително сериозна работа със съпътстващи производства от различни видове промишленост : черна и цветна металургия , химия, стъклопроизводство, каучукови изделия,тексилна промишленост.... и още ... и още дребни нещица плюс координация, перфектна организация и транспорт. Само с ентусиазъм и познаването на технологиите не става. Ние дори металучгичен комбинат като хората нямаме, да не говорим за обогатителен такъв,за производство на различните видове качествени стомани. И после като ги произведем тези нашенски автомобили, и като се юрне цял свят само тях да купува - качествени, дълговечни, лесни за ремонт и най-важното йофтени ......как ще устискаме - не знам !
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 VVV

    1 7 Отговор
    Освен това това не е нещо ново .Китайците от пет години правят цялата компресорна турбина на реактивен двигател на 3д принтер .И руснаците да не остант назад и те имат такъв . Така че това не е нещо ново .Тука всички сте с големи притенции а не можете да работите с гугала . Щом съм го писал значи съм го прочел .При съвремени технологии и фирми които произвеждат кво ли не ,само който не иска да прави коли само той не прави.

    Коментиран от #126

  • 91 Фолцваген дизел 5 цилиндра

    3 8 Отговор
    2500 кубика, 165 к.с., ресурс 1 000 000 км.
    Монтиран на Волво-70, 1998 г.
  • 92 Порно

    15 2 Отговор
    1.6 дизел на Пежо 308 , 90 коня. Купих я нова , карах до 320 000 км. След това я кара 2 години дъщеря ми/ нов шофьор/ . Нищо му нямаше на двигателя. Само един съвет- уверете се , че маслото и филтрите наистина са сменени.
  • 93 Калата

    16 29 Отговор
    Кви коли карате вие бре. За Мерцедес 200D, 300D, 500, 320 CDi и 220 CDI , някой чувал ли е. Това са милионници и се произвеждат до ден днешен повечето. Лично съм карал 220 Cdi 143 к.с. до 350 Хил и в момента имам W211 на 255 Хил който е като нов и не можеш да го чуеш. Какви са тези малоумни примери с Рено и Тойота. VW и BMW също имат уникално здрави мотори

    Коментиран от #97

  • 94 Гост

    4 4 Отговор
    Форд Мондео 2.0 tdi 144 кс с двигател Пежо. Продадох го на 320000 мили (около 515000км) без никакви проблеми с двигатвля и с оригинален съединител. Все още го кара някой.
  • 95 Иво

    8 1 Отговор

    До коментар #57 от "Нобелова награда за теб":

    Знаеш ли, може и да си прав...Имах възможност да карам и други коли, но всяко нещо си има цена. Ако исках да имам кола, която да харчи, да се чупи и да ме зарязва на пътя два пъти повече може би щях да я сменя, но дори сега продължавам да я карам до скъсване и за да се движа толкова безпроблемно от точка А до точка Б, тайната е може би в доброто сервизно обслужване....Да "сервизно"....! Впрочем за спирането, парахода и т.н. си имате основание, но е факт, че такава в момента може да се намери както за 500, така и за 5000 лв. Желая лека вечер!

    Коментиран от #100

  • 96 Бай Петко

    11 5 Отговор
    Мерцедес 250 дизел 1 000 0000км
  • 97 Не слагай

    15 9 Отговор

    До коментар #93 от "Калата":

    BMW и уникално здрав в едно изречение.
  • 98 Не позна

    3 1 Отговор

    До коментар #79 от "Олимпи":

    пич, не знам какво си карал но се изказваш тотално не подготвен.....Та 94г. Придобих/служебен/ фолксваген ЛТ35 макси база микробус ед.гума. На 130000км..реални. 6так без турбо.Това нещо се караше постоянно и винаги с пълна газ тромав и невероятно здрав. Нямаше загряване с допълнителна помпа ел./заводска/ за охл. Навъртях му 300000км БЕЗ да е пипано по двигателя!!!!Капака на клапаните Не беше пипан. Карах го само аз. Няма зима лято..Подгряваш и палиш .Перфектен двигател и окачване. Издържа 2г. при колега ...И не зная причината/не казвам че кол. е виновен/ изкара биела през блока. П.П масло от смяна до смяна/при мен/ НЕ пипаше. Та не знам на какво си попаднал???
  • 99 1345

    12 4 Отговор
    Само Хонда.
  • 100 От нобелова награда

    11 0 Отговор

    До коментар #95 от "Иво":

    Мерси за отговора! Впечатляващо балансиран и коректен.
  • 101 Слави

    15 2 Отговор
    Карах Мерцедес 124 5 цилиндров турбо дизел преди 15 години беше нов внос и беше на 90 000 км за това време съм му навъртял аз лично 750000 км по двигателя нищо не съм правил но купето беше много гнило и миналата година го дадох за скраб с перфектно работещ мотор
  • 102 А пЪ аз

    4 12 Отговор
    Си купувам по нови коли. По на 5- 6 години
    Максимум на 500 000- 600 000 км. За да изкарат поне толкова и при мен. И на десет единадесет години я пързулкам за 15 - 20 хилядарки да се радва някой че си е купил евтина кола на десетина години на само 150 -200 хил.км
  • 103 GTR

    5 1 Отговор
    SR20DE
  • 104 Притежател

    4 3 Отговор

    До коментар #83 от "някой":

    Какви са проблемите на актуалното 2.0 тди?
  • 105 Роско

    8 1 Отговор

    До коментар #61 от "пробвал":

    Имам Хонда к20 на 250 хкм и само масло сменям
  • 106 Само 2 са моторите

    3 9 Отговор
    2jz и rb26 ....особено 2jz,невероятен двигател....всичко друго е гавра ...ама професорите глей ко праят
  • 107 Притежател

    8 5 Отговор

    До коментар #70 от "Аззззззз":

    Най-смешното е че дори чупливият 2,5тди нов внос реално е на километрите описани в статията, които сегашните "топ" мотори издържат😁.

    Коментиран от #143

  • 108 ЧЕТЯЩО ЧУКЧИ А НЕ ДРАСКАЩО САМО

    1 6 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    м52 на бмв ...бие всичките ,ВЗЕТИ заедно по здравина ,МагарИО !!!И ТИ И АЗ ГО ЗНАЕМ ,НО ТЕБ ТЕ Е СРАМ ДА ГО ПРИЗНАЕШ :)
  • 109 сектант

    9 2 Отговор

    До коментар #55 от "Наблюдател":

    1,5 дци на рено няма турбо дупка! не лъжи, карам го вече 330 000км
    но и това му е живота и започва яко да гори масло и му умира турбото, но картрижа на турбото китайския е 142лв така че не е нещо страшно 10 болчета сменяш и всичко е наред

    Коментиран от #161

  • 110 Регдред

    6 1 Отговор
    Сааб до 2000год. Бензин...
  • 111 Jeep

    12 2 Отговор
    Кaк cложихте K7M нa ърво мяcто. Този мотор гaлено е нaричaн бозaджиятa от любителите нa рено. Причинaтa е, че чеcто cмеcвa aнтифризa и мacлото.
  • 112 Милен

    12 3 Отговор

    До коментар #13 от "comment":

    Този прякор ( бозаджията) дойде благодарение на една камара некадърни механици, които
    като тръгнат да правят ремонт не четат кое как се затяга. Мислят си, че правят Жигула и обикновено късат масления пръстен между 3 и 4 цилиндър. Уникална тъпотия...и после мотора бил лош. Супер си е мотора, няма кои да чете ...

    Коментиран от #119, #163

  • 113 А бе

    11 2 Отговор
    Какво ги плюете германките? Те тука ги внасят на по 170000- да се чете 350000, после тук им навъртим по 300,400 хиляди и....еееее те тез Ноу са чупят веееее.
  • 114 Запетайка

    2 7 Отговор
    Нисанския мотор които се слага в Рено F4R също е бетон

    Коментиран от #116

  • 115 Иван

    3 4 Отговор
    Карам 190 тка 1'8 на 135300 км имам я от нова без да пипна двигател скорости а тя е автомат това е автомобил
  • 116 Кур4о

    10 1 Отговор

    До коментар #114 от "Запетайка":

    F4R си е френски мотор част от F серията на Рено. Вземи прочети малко а не да пишеш глупости.
  • 117 Ха ха

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "instagram: sektantofficial":

    Батето май си се прекарал с ГоУф на "реални" 145 к и сега береш гайлето на перфектната немска техника хи хи
  • 118 Доктор Гълъбова 4 км

    2 4 Отговор
    За това като правят спортен модел Тойота купуват двигатели от Субару или БМВ. - пак не си си пил хапчетата и ще ти ги даде лошият санитар!
  • 119 comment

    2 4 Отговор

    До коментар #112 от "Милен":

    Така е. Наистина е така. Обаче същите майстори правят не само К7М при същите условия на четене, но и много и различни други двигатели, обаче не се стига до байпаси и дори смяна на блок. Хубав, хубав, колко да е хубав?!? F3N - 1700 cc си беше вечен двигател наистина. К7М е всичко друго, но не и безпроблемен.
  • 120 гост

    5 1 Отговор
    Ами то 70 % от българите карат/поддържат сигурно "милионници" , дори без да осъзнават защото имат възможност за толкова , а от Европата си подменят автопарка . Ние сме не 2 - скорост ами 6-та плюс !
  • 121 Ташунко

    4 0 Отговор

    До коментар #68 от "Аззззззз":

    Бяха..
  • 122 ГДБОП

    2 1 Отговор

    До коментар #81 от "Глупак 13":

    Здравей, Шиила!
  • 123 arahangel

    9 0 Отговор
    Забравихте Нисан Примера.Не съм специалист,но карам такъв 25 години.На 300 000 км е и двигателят не е мръднал.Разход 6.5 /100 км.Не гори и грам масло.

    Коментиран от #154

  • 124 Мдааа...

    7 3 Отговор
    Прочетох коментарите......нищо не разбрах.
  • 125 Big block

    12 4 Отговор
    Не пише за американския стандарт. Карал съм две коли от сащ - осемцилиндрови и двете. По- новата сега е на 440 000 км
    Дори и съвсем новите ескалейд или GMC YUKON вървят без проблем над 500 000 км. Истината е, че в. САЩ още правят коли, а не като в Германия или Франция.
  • 126 незнайко

    5 0 Отговор

    До коментар #90 от "VVV":

    Господине Вие май не сте виждал 3 Д принтер !!! Знаете ли поне с какъв материал работят ???

    Коментиран от #133

  • 127 Nissan forever

    5 0 Отговор
    100 киловатовия /136к/ верно хаби дюзи със калпава нафта, ама турбото е гарет. Ако не го скапеш насила е вечно магарето.
  • 128 Иванов

    4 5 Отговор
    K7M пълен боклук четете във форума на рено на мен ми хвърли гарнитура и спука блока на 150000км. И да ми подаряват рено ,не искам да го видя даже и на картинка
  • 129 Audi100,2,5tdi

    2 6 Отговор
    Перфектен двигател
  • 130 мистерия

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Джап":

    най-интересното, защо толкова много хора продължават да ги купуват...
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 инж Илич

    2 1 Отговор
    Много разбирачи бре Направо се обърках Бях се спрял да си купя Москвич Алеко ама ме разкандардисаха ще мина на кракомобил

    Коментиран от #203

  • 133 Anadolu Manafesi

    1 1 Отговор

    До коментар #126 от "незнайко":

    Номенклатурата от материали с които работят 3Д принтерите е доста голяма и това не е от вчера . Преди години защитавах дисертация по темата . Горивните камери на двигателя Супер Драко на Спейс Х например са изработени така , а там натоварването е доста сериозно . За цял компресорен блок не съм сигурен в момента , но за лопатките в компресорите за ниско налягане на турбовентилаторни двигатели знам че са изработвани с 3Д принтери

    Коментиран от #149

  • 134 Бозаджия е всеки

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "comment":

    двигател,който не се поддържа по изискванията на завода производител. Има си срок за смяна на антифриз и това е с цел да не се получава утайка и да запушва водните магистрали. Масло смяна с подходящо и навреме,не с каквото дойде.
  • 135 Старата шшкола

    5 0 Отговор
    Дизеловите двигатели на Мерцедес124 с 2клаапана на цилиндър,с 4,5 и 6 цилиндъра със или без турбо,някъкви коментари от капацитетите.

    Коментиран от #165

  • 136 Aha

    10 4 Отговор
    Всички им се радвате на тия дърти кошове как изкарвали не знам колко километри , а нито един не се замиси кво ще стане ако се удариш челно с 25 годишния си дръгел с "вечен двигател". Една кола не е само мотор... а с тези кошове които възхвалявате шанса да излезнете невредими при челен удар не е много голям...
  • 137 Ами надали знаеш

    9 2 Отговор

    До коментар #73 от "Маймун":

    че Волво до 92-93г. бяхя в кооперация с Рено и двигателите им бяха именно на тях,а те бяха съвместна разработка с Пежо. Сега Волво е китайски.

    Коментиран от #179

  • 138 Случаен

    7 1 Отговор
    Карам Тойота с двигател 3S-FE 2.0 16v бензин да вече не е актуален но е неуморим 300000-500000 км. Той е най-добрия бензинов на тойота произвежда се 30 години и само се модернизира главата и впръскването. Ще ви кажа само едно добрите бензинови двигатели са тези които са с еднакъв размер на буталото и с същия ход на буталото. Например моя 86x86 mm
  • 139 Спиро

    6 1 Отговор

    До коментар #75 от "VVV":

    Братле:)
    Чудя се да се смея ли или да плача
    Това което предлагаш е много "напредничаво".
    Мислех да ти напиша един просветен коментар, но ще трябва мнооого да обяснявам. Това няма как да стане. Най-простото обяснение е, че проблема не е само във формата и материала на детайлите. ВИНАГИ е определяща и технологията на направа на даден детайл.
    Простичък пример:
    Направи един самурайски меч с 3D принтер и го изпрабвай срещу същият меч, но направен с коване по традиционна японска технология.
    Тоест, направи двигател с 3D принтер и направо го изхвърли.
    Как така японци и германци не се бяха сетили за 3D принтер!!??
  • 140 Дони

    2 5 Отговор
    "Джета" 1,8 бензин-моноинжекция, това е двигатела!
  • 141 4ера

    4 4 Отговор
    К4М 16v най големия боклук на рено

    Коментиран от #142, #180

  • 142 Глупости

    3 2 Отговор

    До коментар #141 от "4ера":

    Карал съм Сценик с такъв и никакви проблеми.
  • 143 Аззззззз

    4 0 Отговор

    До коментар #107 от "Притежател":

    Нечуплив мотор-няма!
  • 144 Reptile

    9 3 Отговор
    С двигателя на Рено съм 100% съгласен със ресурса на останлите двигатели също, но с няколко корекции към тъпунгерите написали статията:

    1. Двигатетеля на Рено е с ресурс много повече от 400 000
    2. Мерцедесите и BMW-та, които в БГ караме ги купуваме на по 400 000 и им правим по още толкова тук, та тези япоснки мотори с ресурс по 300 000 не предизвикват никакъв възторг.
    3. Преди месеци карах BMW twin turbo 535 на скромните 906 000 км, което леко припушваше, но вървеше като звяр, а автомата превключваше стегнато... съмнявам се някой, някога да е обслулжвал този автомат.
    4. Точно преди седмица ползвах Тойота Корола дизел на 50 000 км с роботизирана трансмисия - Т Р А Г Е Д И Я. Ако моята кола превключва по този начин на секундата я давам за скрап!

    Коментиран от #169, #170

  • 145 Тонка

    13 1 Отговор
    Има чувството ,че с Тойота може да преживееш и атомна война и пак ще вьрви и няма чупене особенно Ланд Крузерите даже и с малки обеми на двигателя като Прадо.
    Арабите не случайно карат основно тойоти не ,че нямат пари за други но това е друга тема.
  • 146 Човека с опелите

    8 13 Отговор
    Карам омега от 2001-ва година производство ...4-тири цилиндров бензин/газ екошибек с ръчна кутия ...на почти 700 000 км пробег е ...искам някой отворко/фанатик да дойде и да ми обясни що да си купя тойота , хонда или подобно японско лайно ...

    Коментиран от #171

  • 147 Имам

    2 3 Отговор
    стар Мерцедес 124 купе 2,3 - 136 к.с. пройзведен 1992г. на не знам вече какви километри и не гори масло. Страшно здрав автомобил. А за тези, които хвалите силно се съмнявам да направят този пробег и да не пипат маслото. То на японските автомобили са им здрави само двигателите, окачването им е слабо и ламарините им гнията.

    Коментиран от #150, #172

  • 148 Конан

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Защото този който е писал статията се възбужда от емблемата на Рено.Фетиш му е
  • 149 VVV

    1 1 Отговор

    До коментар #133 от "Anadolu Manafesi":

    Малко ма съмнява горивни камери да се правят на 3д печат заради окисляването трябва да използват никел-кобалтови сплави. Тва което правят китайците при компресорните турбини лопатките не се изваждат от дисковете за да се подобри охлаждането (до колкото разбрах де .За това може и да герша ) Но показваха още преди години цяла компресорна турбина. При 3д печата могат да се направят охладителни отвори лесно .Принципа е следния .върху дураломиниев прах минава лазер който го топи и прави слой след слой .Но при всеки нов слой трябва да се засипва с прах .затова машината е с кръгла форма .При буталата на тия подизпълнителите на Порше ги правят с пет бутала едновременно като в центъра явно засипват с прах след лазера .Това е според мен от това което съм гледал на клип за 3д принер .
  • 150 Баш

    5 0 Отговор

    До коментар #147 от "Имам":

    то 124 не гние хич :) флинстоун
  • 151 Аз 1.6 nz на опел 1000000 без проблем

    2 2 Отговор
    Опел 1.6 моно 75 кс или 87 наи здравите мотори

    Коментиран от #152

  • 152 Така е

    5 0 Отговор

    До коментар #151 от "Аз 1.6 nz на опел 1000000 без проблем":

    GM американски дълговечен двигател, а голямата кубатура са още по-вечни. Колко повече се спестява от материали и се търси икономия, толкова са по-смотани.
  • 153 Алекс

    2 1 Отговор
    Не виждам голф 3 1.8 бензин 25 годишен повече означава 500к километра без нищо пипано по двигателя
  • 154 Nightrunner

    5 0 Отговор

    До коментар #123 от "arahangel":

    Ммм да GA16De на Нисан е железен! Това чудо е почти неубиваемо дори и при нарочни опити да бъде разсипан. Освен в Примера от 91г до 2001г го има и в Алмера, Съни, Сентра. На негова база са и някои от по новите QG мотори, но там вече нещата са преминали към печалбарство. Изключително непретенциозен агрегат снабден с идиотоустойчива електроника , която също е високо надеждна. С това нещо паля и тръгвам на всякъде и знам, че ще стигна. За 15 години от как го карам тоя мотор смених доста коли които ми бяха за втори и по нови, но Примерата нея оставям.
  • 155 Миро

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "11111":

    Ха-ха... Нещо да кажеш за V10 в LFA?
  • 156 Еди

    0 2 Отговор
    Интересно ми е немските таксита (w212) с 2.2литровия дизел като минават по 500к+ километра дали сменят двигател?

    Коментиран от #164

  • 157 Георги

    0 1 Отговор
    Няма, няма ама няма по тъпа и подвеждаща статия и 100 тъпанара който коментират! Еми те сами са ви написали че са прости и остарели мотори, казват че пробег им е еди колко си, ами на простите мотори от миналото на всички марки изминават в пъти повече от тези сега! Ама нали жабата видяла КОНЯ и тя вдигнала краче! Ама материала е слаб!
  • 158 ТИТО

    1 3 Отговор

    До коментар #55 от "Наблюдател":

    1,4 д4д е мотор на Пежо бе байо.

    Коментиран от #173, #177

  • 159 Меган 1

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Имам Меган 1 дизел1.9 2003 година на 750 000км няма тракане няма горене на масло перфект. Доволни сме от реното и си купихме 2012 та и флуенс 1.5дизел той е още на 100 000км. И двата автомобила са купени нови със реални км .

    Коментиран от #175

  • 160 насам натам

    1 2 Отговор
    Роувър Дискавъри 1 от 1996 г. .Карам го от 10 години и в гората и като всекидневен превоз,550 000 км и почти никакви ремонти.Мисля да го карам още 5 год.

    Коментиран от #176

  • 161 Наблюдател

    5 1 Отговор

    До коментар #109 от "сектант":

    И как да няма турбо-дупка?! И аз съм го карал, да не би според теб да е с променлива геометрия турбото. не е -стандартно старовремско турбо с турбо-дупка. Досаден мотор като повечето дизели- много трака, шумен, с турбо-дупка, но много здрав. И аз карах 1.5 dci на 310 000км. и нито гореше масло,а зимата палеше при минус 15 градуса от първи път по-бързо от бензиновите коли. Уникално хубав мотор, пали винаги от раз, здрав, но нищо повече от това. Тромав.
    1.4d4d на Тойота е по-хубав мотор - хем много здрав, хем много тих. Най-тихият дизел на пазара от всички марки е този 1.4 дизел на Тойота, монтираха го в Корола,Ярис и Мини Купър.
  • 162 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 163 Браво

    4 0 Отговор

    До коментар #112 от "Милен":

    За това съм съгласен. Така наречените механици ,които само акъл дават и не дават да им се направи забележка или да не си на тяхното мнение, хич не обичат да четат.То така са повечето хора, но за да си добър механик трябва да четеш техническа литература, иначе си гаражен майстор,каквито са почти всички.
  • 164 майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #156 от "Еди":

    По принцип не ...за този пробег най-много турбина ...за 500лв се рециклират и изкарват още 250-300к... но има процент дефлектирали агрегати без значение такси ли е или не ...
  • 165 Наблюдател

    3 0 Отговор

    До коментар #135 от "Старата шшкола":

    То ако говорим за старата школа почти всеки японски дизел при правилна поддръжка изкарва по 1 млн. километра. Какви Тойоти Кресида примерно има дизелови , едно че работят много тихо,второ ,че са много здрави дизели. Лично познавам шеф на сервиза в който ходех преди имаше ново Митсубиши, но си пазеше стария Нисан Блубърд дизел на 700 000 км., беше обиколил Европа с него, купил го от Германия почти нов.
  • 166 Гост

    1 2 Отговор
    А ако се налага да отваряш двигателя и да сменяш сегменти, това бтои ли се за издръжлив двигател? Защото при Хонда се случва точно това, иначе като ги смениш карат още дълго,ама се изръсваш 700-800 лв пък и нагоре.
  • 167 шофьор

    1 2 Отговор
    Ще посоча 1.9 JTD на Фиат и Ланчия...Добър,здрав и издръжлив мотор,който е ефтин за подръжка...
  • 168 ММ586

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "Напреднали 3 д":

    Цял живот да четеш технология на материалите (металите) нищо няма да разбереш. Това да не е разказ?
    С автомобили те е същото. РАЗБИРАЧИ!!!!!
    СТО ЧОВЕКА ДА СИ ПОФАЛИТЕ ТАРАЛЯСНИЦИТЕ.
  • 169 авто фен

    3 2 Отговор

    До коментар #144 от "Reptile":

    Приятелю,като си толкова предубеден защо не си коментираш само в детската градина. Роботизирана трансмисия сравняваш с автомат. Ти ако наистина вярваш,че автомат на 1 млн. километра не е ремонтиран трябва да ти кажа,че нищо не разбираш от коли според мен. Да,ако автомата е Denso японски е възможно ,но ако е германски не мисля :)
  • 170 авто фен

    6 2 Отговор

    До коментар #144 от "Reptile":

    Ами те и японските тука ги вкарват на същите километри като германските, и те на по 300 000 и 400 000 км. и им правиме още толкова, разликата е ,че не са все в сервизите за разлика от германските.
  • 171 Браво

    8 2 Отговор

    До коментар #146 от "Човека с опелите":

    Никога не си купувай Тойота. И Опел ти е много. Мисля,че интелектуално си на ниво Голф2-ка или Москвич 12-ка. Поради тази причина няма да разбереш защо да си купиш Тойота. Карай си Опела по-добре.
  • 172 ала бала

    7 3 Отговор

    До коментар #147 от "Имам":

    Хахах, на японска ходова част не се прави преди 300 000км. А германските от 200 000 км. започват ремонти по предница и задница. А германските се гният като гледам Мецедеси от 2006-та година C класи,M класи, Е класи ръждиви врати прагове,задни капаци, Голф 4-ки ръждиви, Опели не ги коментирам,БМВ-тата ръждясват,даже им падат задни мостове на 3-ките.

    Коментиран от #181

  • 173 ала бала

    3 1 Отговор

    До коментар #158 от "ТИТО":

    Хаха.Абе ти нямаш ли интернет поне да напишеш D4D и да прочетеш в Уикипедия!

    Коментиран от #185

  • 174 Майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "101":

    Мммда, хлопела с неубиваемият 1.9 jtd се роди, ама ходи питай някой дето кара италианско от това време с бензинов екотек, масло- и антифризояд! Авто ужас са тези двигатели. Да пази Господ!
  • 175 ала бала

    3 1 Отговор

    До коментар #159 от "Меган 1":

    Това няма тракане дизела като някакъв майтап ли си го написал?
  • 176 ала бала

    2 0 Отговор

    До коментар #160 от "насам натам":

    Браво,хубав СУВ, но дизела му работи като Форд Транзит от 94-та, пластмасите са нискокачествени и Ланд Ровър особено старите не се славят с качество и здравина, освен може би мотора.
  • 177 Анонимен

    4 0 Отговор

    До коментар #158 от "ТИТО":

    D-4D е комън реил система, разработена е от Тойота, понеже на двигателите на тойота го пише , хората наричат така дизеловите двигатели на компанията. Няма нищо общо с Пежо.

    Коментиран от #186

  • 178 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 179 И ти толкова знаеш...

    2 0 Отговор

    До коментар #137 от "Ами надали знаеш":

    Големите двигатели на Лагуна бяха от Волво. От 10г. собствеността е на GEELY, но разработки и централата са си шведски.
    Моторът на Волво за тази класация е D5 /въпреки многото модификации през годините/.
  • 180 Магелан

    0 0 Отговор

    До коментар #141 от "4ера":

    300 000, брат, на газ! Само сандал! 😁
  • 181 Притежател

    1 1 Отговор

    До коментар #172 от "ала бала":

    Колегата е с мазда 3 и всяка година прави ремонти по предницата. Не са толкова здрави колкото си мислиш.

    Коментиран от #182, #183

  • 182 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #181 от "Притежател":

    Ами значи не е от колата, няма такава кола дето и се троши предницата за една година, от резервните части е и/или от карането. И аз така сложих на хондата някакви биалетки дето на следяащата година пак бяха за смяна, после майстора ходи да купи и от тогава нямам проблем. 305хил км два пъти биалетки, 2 лагера и комплект сегменти . L серията двигатели L12A. Малко е притеснително, че даят таван 350 хил на новите дяигатели, надявам се на още 100хил
  • 183 ала бала

    3 0 Отговор

    До коментар #181 от "Притежател":

    Ami колега ти ако правиш изводи за всички японски коли по колата на съседа ти, значи това е нелепо. Ако съседът ти монтира евтини неоригинални части за това ги сменя всяка година. Но колкото и да са некачествени неоригиналните части чак всяка година са си големи ментета значи.
  • 184 Хаха

    1 0 Отговор
    Мотори,скорости...кочини и брички....карам , мачкам....и не ме е.бе....коя колко кара....желязо за скрап...спирачките да бачкат,пък другото ....,ако ще...мачкам и това е....
  • 185 ТИТО

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "ала бала":

    Както и да е- двигателя е френски, това че пише d4d нищо не значи. Първо място за 2.0-литровия hdi с 90 коня.
  • 186 ТИТО

    0 2 Отговор

    До коментар #177 от "Анонимен":

    1,4 d4d е мотор на Пежо-Ситроен и това е!!!
  • 187 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 188 Инж Ганефф

    6 0 Отговор
    И ние имаме принос в класацията! Първоначалното отливане на цилиндровата глава на " К" серията на " Рено" се отливат в робски условия и френско, башибозушко- буржоазно отношение в завода на " Монтюпе"- Русе!
  • 189 Петър

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Нобелова награда за теб":

    Има си своето ретро очарование такава кола. Техническите показатели не са всичко.
  • 190 Кристиян

    4 0 Отговор
    Новите двигатели си имат малкък ресурс, като това разбира се е направено за пари. Старите мотори без проблем караха под над 500 хиляди, а някой милионници още се движат по улиците. Ново поколение двигател е проектиран да изкара 200хил.
  • 191 Защото

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Защото статията е писанана от някой болшевик! А къде ли е ЛАДА в тая класация, червени олигофрени?! Ами купувайте Рено бе другари! Какво сте се юрнали всички от БСП на Мерцедес, БМВ и АУДИ?!
  • 192 alfa

    7 0 Отговор
    Четете внимателно. Тук пише: ,, Пет от най-надеждните двигатели, които все още се продават,,
  • 193 Suzuki

    2 2 Отговор
    Suzuki sx4 бензин 1.6 16v изключително,здрав и непретенциозен автомобил
  • 194 qwerty

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "NEMESIS":

    V6 S-line двигателят си е собствена разработка на Хюндай и се вгражда в дизеловите IX 55/Veracruz, а след леки козметични подобрения и в новия флагман Palisade.
  • 195 Случайно минаващ

    4 2 Отговор
    3.0 TDI на Ауди А6, модел 2013. 700 000 км на километраж, служебен автомобил, който се кара от страшно много хора. Турбините са правени на 300к км, а после сменени на 550к км. На 600к км са сменени инжекторите и помпата. Останалото консумативи. Още върви на пушка. 2.0 TDI изкара 400к км преди да умре на А4, но там май шофьорчето му разказа играта с едно пътуване до Германия.
  • 196 Слави

    0 0 Отговор
    Всеки атмосферен двигател на SAAB (а и почти всички турбо, ако са обслужвани навреме) с лекота ги е минавал тия 300-400 000 км и е продължил поне до 5-600 000, т.е. надживял е колата.
  • 197 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 198 Borislav Popov

    1 6 Отговор
    не ме интересува кво пишат за френските и японски кенефи,но лично аз имам над 1 млн. навъртяни км с двигател м43 на бмв,доказан милионник
  • 199 Зверот

    1 0 Отговор
    Пиша го само заради факта. Карам от 6г.Мицубиши Спейс Стар 2000г 1.3 83к.с бен-газ. Когато го купих кишометража показваше 178х😂😂😂естествено не повярвах, но ми хвана душата и я взех. После видях като се отвори шоф. врата че има 2-3лепенки от някакъв преглед и паднах. Произведена 2000г.9м. а.
    2003 - 6м.е вече на 90000. 2014е внесена, значи има няма 450х.и аз съм я карал 68х смятайте с калкулатор. Никакви проблеми, освен консумативи. В Германия е карана с Лики Моли, и тук и сипвам същото,с една малка грешка като и сипах Репсол, и се разтрака, след 2х го хвърлих, и до сега с Лики Моли 10w40.
    Това е. Не е кой знае каква кола,лукс и т.Просто казвам истината.
  • 200 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 201 негар

    1 0 Отговор
    ааа колко много специалистиии
  • 202 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 203 Outfielder

    0 0 Отговор

    До коментар #132 от "инж Илич":

    Абсолютно вярно.
  • 204 истината

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    ми защото не са финансирали автора на тазиобективнастатия :)