Най-често надеждните двигатели са изключително прости в дизайна си. Среден работен обем, в повечето случаи лишен от турбокомпресор и директно впръскване на гориво. Такива двигатели могат да се считат за остарели, но те имат сравнително голям ресурс.
Двигателите на Renault от семейство K
K7M е един от най-надеждните и непретенциозни двигатели с дълъг ресурс. Той все още се интегрира в най-простите конфигурации на автомобилите Dacia Logan и Sandero. Малък работен обем от 1.6 литра, осемклапанен механизъм и изключително ниска мощност - 82-87 к.с., му осигуряват ресурс до 400 000 км, а понякога и повече. Цилиндровият блок е чугун, дизайнът на буталната група не е склонен към висок разход масло, а устойчивостта му на прегряване е много добра.
Двигателят K4M е по-модерна, мощна версия с 16 клапана на същия мотор. Той се монтира на много автомобили Renault, в това число и на Megane и Scenic. Доскоро се използваше и на автомобила Lada Largus. Мощността на различните модификации е в диапазона 102-108 к.с. Моторът изисква минимална поддръжка благодарение на хидравлични компенсатори в задвижването на клапаните. Надеждността на агрегата е почти равна на версията с 8 клапана.
Toyota 2AR-EE
Разбира се, времената на двигателите на Toyota с ресурс от 800 000 км са безвъзвратно потънали в забрава, но компанията все още предлага отличните 2AR-EE двигатели, които се монтират на RAV4 и Camry, както и на минивана на Alphard. В различни версии мощността на този двигател с работен обем от 2.5 литра е от 165 до 180 к.с.
Моторът е оборудван с алуминиев цилиндров блок и разполага с 16 клапана с хидравлични повдигачи. Ресурсът на мотора надхвърля 300 000 км. Проблеми с този двигател се появяват, но по-скоро рядко. Понякога се появява повишен шум, когато моторът е студен, но когато се загрее, всички звуци изчезват. Само помпата за охлаждащата течност изисква специално внимание поради честата поява на течове.
Toyota 1VD-FTV
Вторият траен двигател на същия производител е дизелов осемцилиндров 4.5-литров. Това е мотора 1VD-FTV, който се инсталира на големи и мощни SUV-та. Мощността на двигателя, в зависимост от версията, може да бъде от 202 до 286 к.с. Такива двигатели с по два турбокомпресора се монтират на Land Cruiser 200 и Lexus LX450d. Произвежда се и опростена версия с един турбокомпресор за Land Cruiser 70.
Блокът на цилиндрите е от чугун. Ангренажната верига е почти вечна. Четирите клапана на цилиндър работят с хидравлични повдигачи. Разбира се, използва се електрическата система Common Rail, което, разбира се, определя доста високите изисквания за качеството на дизеловото гориво. Двигателите от първите партиди се отличават с увеличената консумация на масло, но в никакъв случай не чрез буталната група, а поради неуспешния дизайн на вакуумната помпа, която по-късно бе модифицирана. Ако не пестите от качествено масло и добро гориво, тогава ресурсът на такъв двигател може да надвиши 400 000 км.
Honda R20A
В японската автомобилна индустрия Honda има запазено място на върха. Започвайки производството на автомобили, когато вече имат богат опит с мотоциклети, инженерите често използват нестандартни решения. Връх в тяхното производство на надеждни мотори е атмосферния двулитров двигател R20A. Той се произвежда от японския концерн от 2006 година и се монтира на Civic, Accord и CR-V. Въпреки факта, че двигателят е изцяло „алуминиев“ и има доста висока мощност (до 155 к.с.), ресурсът му често надвишава 300 000 км.
Това е двигател с един разпределителен вал, който задвижва веригата. Системата i-VTEC отговаря за регулирането на фазата на газоразпределение, като това осигурява оптимално пълнене на цилиндрите при широк диапазон от скорости и натоварвания. Вярно е, че системата не съдържа хидравлични повдигачи: необходимо е да регулирате хлабините на клапаните поне веднъж на всеки 80 000 км.
Съвременните мотори по отношение на техния ресурс, за съжаление, са далеч от бившите „милионери“. Сега 300 000 - 400 000 километра пробег се считат за голям успех. Причината е, че автомобилите вече са създадени не от инженери, които се опитват да осигурят максимален ресурс, а от търговци, които по всякакъв начин лобират за програмирания отказ на автомобила, за да ни принудят да харчим пари за ремонт или за купуване на нов автомобил. В коментарите по-долу можете да споделите и кои други автомобили, които са били в ръцете ви, са имали дълги безпроблемни километри.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #159
11:03 19.08.2020
2 Марио
Коментиран от #5, #44, #53, #68, #108, #148, #191, #204
11:04 19.08.2020
3 instagram: sektantofficial
Коментиран от #11, #18, #20, #117
11:07 19.08.2020
4 Не не
Коментиран от #16, #24
11:12 19.08.2020
5 Ник
До коментар #2 от "Марио":
Да, ако се придържаме към статията наистина в момента няма немски двигател, който да се счита за дълголетен, иначе щях да спомена 1,9 TDi 90 к.с.. Много здрав мотор и не капризен към горивото, а знаем какво е в БГ.Коментиран от #66
11:21 19.08.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 123
11:26 19.08.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Тойота
Коментиран от #55
11:30 19.08.2020
10 ажшгаж
11:30 19.08.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 11111
Коментиран от #155
11:33 19.08.2020
13 comment
Коментиран от #112, #134
11:35 19.08.2020
14 Гост
Коментиран от #84
11:36 19.08.2020
15 Бай Джап
Коментиран от #22, #70, #130
11:37 19.08.2020
16 Да Да
До коментар #4 от "Не не":
Половината от каращите Нта употреба са горди собственици на милионници...ама вярват на километража...Коментиран от #26
11:46 19.08.2020
17 Няма
До коментар #11 от "Ффф":
да обиждаш Вартбург!! Ханс откога прави двигател 1000см??? Другите чак сега се опитвате бааавно да го настигнете. Какво му беше?? Стигаше до 150000. Спокойно. Мечта за повечето "съвременни"Скъпо струващи таралясници..Ама със големи теУевизори вместо табло.Коментиран от #82
11:53 19.08.2020
18 Miusuka Madoto
До коментар #3 от "instagram: sektantofficial":
Сектанте, не можеш да се скриеш - тя болестта отдалеч си личи..11:57 19.08.2020
19 Вантов
100 000 km.
Никаков проблем
Коментиран от #21, #29, #33
12:00 19.08.2020
20 NEMESIS
До коментар #3 от "instagram: sektantofficial":
Не знам дали знаеш, че КИА използва И ДОСЕГА мотори на Мицубиши, както частично и Хюндай, а останалите на Хщндай са доработки отново на Японски двигатели! Ама какво да ти обяснявам, злето си е зле! Наистина, последните години корейците адски много дръпнаха - след японците те правят най-надеждните автомобили, но по отношение на влаганите двигатели си много назад с информацията...или импровизираш.Коментиран от #23, #194
12:00 19.08.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Притежател
До коментар #15 от "Бай Джап":
Душегуба не се прави от 15г вече, тук става въпрос за актуални мотори.Коментиран от #83
12:04 19.08.2020
23 KIA
До коментар #20 от "NEMESIS":
използват двигатели на FIAT.Коментиран от #32
12:10 19.08.2020
24 Бачо Киро
До коментар #4 от "Не не":
Сравнява тесли, дето са по 100 бона и нагоре, с дачия сандеро.... Или пък викаш из Африката ще се джиткаш с Landcruiser или с модел Х? А? Абе що не се скриеш с тея нишови автомобили с ограничено поле на действие... Ходите с тях до кафенето... Ей сега в Младост всички ще си купят тесли и ще пуснат кабели през балконите за да ги зареждат.... За парите за поддръжка на теслата, които ще изхарчиш за тези 10 години той ще си купи поне още една дачия... Къде въобще се обаждаш, все едно имате кола под 20000 евра... 80% от купувачите си позволяват автомобили до 20-25 000 евра. За белите страни говорим, не за у нас. Само бастуни като теб, дето една Тесла не са купили, но иначе дават акъл, смятат, че народът масово купува коли от 50-60-70-80 хиляди долара или евра и нагоре....Коментиран от #27
12:11 19.08.2020
25 Иво
Коментиран от #57
12:24 19.08.2020
26 Не не
До коментар #16 от "Да Да":
Така е, ама милионниците се произвеждаха до 2000 година, момче! От там, не се произвеждат милионници!12:28 19.08.2020
27 Не не
До коментар #24 от "Бачо Киро":
С кое сравнявам? Не виждаш ли какво ти пишат отдолу? Че колите, ако изминат 300 хиляди километра се смята за успех! А тези тук са най-добрите и изминават по 400 хиляди километра! Четете бе хора!12:30 19.08.2020
28 И опеллл
Коментиран от #43
12:46 19.08.2020
29 Жоро
До коментар #19 от "Вантов":
Освен че трака като ТРАКТОР. Най ме кефят ей такива дето хвалят стари двигатели че били здрави че се тресе колата като че ще излита и се чува от 1км не се споменава.12:56 19.08.2020
30 nmbg
Коментиран от #34
12:56 19.08.2020
31 666
13:14 19.08.2020
32 коко
До коментар #23 от "KIA":
далеч си от истината брато13:20 19.08.2020
33 дърт шофьор
До коментар #19 от "Вантов":
Брей, направо страхотен пробег. Браво! А сега малко по-сериозно. До всички, които възхваляват съвременните двигатели: несъмнено са накичени с много екстри. Но, когато стигнат годините и километрите на старите "таралясници" ще са отдавна умрели. След служебната кола, новата е най-добрата, но е направена за пари, а не за експлоатация.13:26 19.08.2020
34 дизела
До коментар #30 от "nmbg":
колко хора има толкова и вкусове, но за мен субару е в пъти по-добра кола от всяко пежо, явно някой пишман майстор яко ти е промил мозъка за френските таралясници.... казвам го от опит карах пежо 307 дизел и никога повече френска кола, през два три месеца бях в сервиза, накрая майстора ми каза... абе вземи се отърви от туй пижо докато е у време, не че на мен ми е лошо, но за твоя джоб е много лошо...сега си карам субару форестер от 2 и половина години и забравих какво е това сервиз....13:29 19.08.2020
35 101
Коментиран от #174
13:39 19.08.2020
36 101
13:48 19.08.2020
37 75милано
14:03 19.08.2020
38 Гост
Коментиран от #40
14:04 19.08.2020
39 Моше лихваря
14:05 19.08.2020
40 Не не
До коментар #38 от "Гост":
Така е, но момчетата си хвалят милионниците, а не разбират че те вече не се произвеждат!14:07 19.08.2020
41 антрашпиц
14:12 19.08.2020
42 Хондаджия
14:17 19.08.2020
43 тттннн
До коментар #28 от "И опеллл":
Добре че не ползвам такси.15:09 19.08.2020
44 SPRINTER 312 D
До коментар #2 от "Марио":
КОЙТО ПЛАЩА ЗА НЕГО ПИШЕМ НЯМА ЗНАЧЕНИЕ КОЙ ОТ КЪДЕ15:25 19.08.2020
45 Коко
Коментиран от #51
15:26 19.08.2020
46 м-р Костов
Постоянно се надявам да не се счупи.
Коментиран от #52
16:01 19.08.2020
47 ебачо
16:02 19.08.2020
48 Драгон
16:13 19.08.2020
49 Nissan forever
Коментиран от #86
17:21 19.08.2020
50 дълголетника
Коментиран от #59
17:29 19.08.2020
51 Баш Батка
До коментар #45 от "Коко":
Така е, на времето първите служебни тикота ги давахме на селянчетата да ги карат и не можеха да ги чупят.17:49 19.08.2020
52 Баш Батка
До коментар #46 от "м-р Костов":
Е кажи сега ,че си от Пазарджик и караш 46-ца :)17:50 19.08.2020
53 перничанин
До коментар #2 от "Марио":
Прочети статията в авто "ТОП-3 на колите с най-голям пробег в света" , познай има ли японска.18:28 19.08.2020
54 Наблюдател
18:53 19.08.2020
55 Наблюдател
До коментар #9 от "Тойота":
Те никога не са го научавали за да го забравят. Най-тихият дизел на пазара, за разлика от тракащите френски рена и пежа и немски дрънкалници. Този 1.4 дизел на Тойота е фантастичен мотор, но проблемът му е че е малко тромав и има турбо дупка, но Рено дци 1.5 е по-тромави и с по-голяма турбо дупка аналогичната мощност.Коментиран от #109, #158
18:56 19.08.2020
56 българин
19:04 19.08.2020
57 Нобелова награда за теб
До коментар #25 от "Иво":
Да навъртиш 700 000 км. на този отвратително тежък параход с високо табло,врати като зазидан, слаби фарове, тежки врати,неудобна за всичко, по-скоро камионджийска кола, тромава, трудно спира, направо трябва да ти връчат някаква награда от сорта на нобелова,че си навъртял толкова километри на такъв параход.Коментиран от #95, #189
19:05 19.08.2020
58 Бобо
19:13 19.08.2020
59 Айде бе чиче
До коментар #50 от "дълголетника":
Не се разваля ИЧ. Като не се кара не се разваля. На тия Аудита първа им заминава помпата на съединителя. Карал съм такова - обзар никакъв, тежко и спира трудно. Ако е без АБС направо се влачи при рязко спиране. Не е кола за мен.Коментиран от #60
19:14 19.08.2020
60 Пак аз
До коментар #59 от "Айде бе чиче":
Обзор няма ауди 80-ката19:19 19.08.2020
61 пробвал
Коментиран от #63, #105
19:23 19.08.2020
62 Мислещ
Коментиран от #65
19:32 19.08.2020
63 Те произвеждат
До коментар #61 от "пробвал":
най-много двигатели в света, така че имат експертиза.19:35 19.08.2020
64 Траш
Коментиран от #69, #202
20:04 19.08.2020
65 Miusuka Madoto
До коментар #62 от "Мислещ":
Ама те са на Mitsubishi, не са на КИА и Хюндай20:17 19.08.2020
66 Спиро
До коментар #5 от "Ник":
Абсолютно съгласен. Имах Голф 5 с този мотор. Направих му 460к и го продадох в цветущо здраве. Никакви проблеми с двигателя към онзи момент. Като се замисля, колата като цяло беше безпроблемна20:23 19.08.2020
67 Perkins
20:23 19.08.2020
68 Аззззззз
До коментар #2 от "Марио":
Германските са милионници, прочети малко повече.Коментиран от #121
20:28 19.08.2020
69 Иван
До коментар #64 от "Траш":
Мале, голям баровец се извъди! Блазе ти, че си вярваш!!!20:28 19.08.2020
70 Аззззззз
До коментар #15 от "Бай Джап":
И какво му е на 2.5 180 к с?Бил ли сте собственик на такъв, или само се правите на знаещ?
Коментиран от #107
20:33 19.08.2020
71 Hellish
20:35 19.08.2020
72 Радек от Боктор
20:38 19.08.2020
73 Маймун
Коментиран от #79, #137
20:43 19.08.2020
74 Наско
20:48 19.08.2020
75 VVV
Коментиран от #77, #139
21:00 19.08.2020
76 Апааа а къде
Iveco Daily 2.8 е незаменимо.
21:02 19.08.2020
77 Напреднали 3 д
До коментар #75 от "VVV":
затъпяването е в пълна сила . Вземи и прочети за технологията на металите,Коментиран от #89, #168
21:10 19.08.2020
78 гого
Коментиран от #80
21:10 19.08.2020
79 Олимпи
До коментар #73 от "Маймун":
Имал съм Волво 740 последен модел за 92г. На посланика беше по стар модел. Пета скорост му се включваше с копче от скоростния лост. Автомобилът беше прекрасен но не и двигателя. Шест цилиндров дизел от VW -LT Брутален боклук. Зимата няма палене харчи масло постоянни проблеми...умря преди да са се матирали фаровете. От тогава дизел не карам. Смених много и все нови или на малко километри автомобили. Най съм доволен от Тойота Такома 2.7 и LS 5.7 V8 GMКоментиран от #98
21:14 19.08.2020
80 И ако 110 кончета
До коментар #78 от "гого":
цена няма.Железен и икономичен с подръжка за фукарии.21:15 19.08.2020
81 Глупак 13
Коментиран от #122
21:16 19.08.2020
82 рек
До коментар #17 от "Няма":
Даже и моят 40 годишен двутактов " Вартбург" е 170 000 км. без никакъв ремонт и още се ползва векидневно. Какво като е само 55 к.с 100 - 120 км. си ги държи.21:23 19.08.2020
83 някой
До коментар #22 от "Притежател":
2.0 TDI му е почти достоен заместник.Даже влезе в американска класация за най-чуплив двигателКоментиран от #104
21:29 19.08.2020
84 Гост
До коментар #14 от "Гост":
Прав си по отношение на блок, глава, цилиндри. Отваряне на двигател не съм чул да се налага. Иначе електронния блок за управление на помпата се прецаква, защото е монтиран тъпо, протича клапанът за дозиране на нафтата понякога, също може да омеша масло и антифриз от масления охладител. Иначе наистина е много икономичен и непушещ двигател, когато е в ред21:29 19.08.2020
85 КОКО ДРИЛО
Коментиран от #87
21:31 19.08.2020
86 Гост
До коментар #49 от "Nissan forever":
Кой е вечен - 112 коньовия с проблемната верига или 136 коньовия с проблемните турбо и дюзи. Те затова първите x-трейли са евтини, щото са им яки двигателите разбираш ли21:44 19.08.2020
87 Анаконда
До коментар #85 от "КОКО ДРИЛО":
Много субективно е това което казваш.Ако гледаме показатели като надеждност, удобство на пътуване, икономичност и като поддръжка, устойчивост, съотношение цена/капество и т.н. съм съгласен с теб. Но има хора, който просто обичат да им подрусва, да си харчат парите за ремонти, да гледат как ръждата превзема не много бавно автомобила. За тях са немските автомобили.
Аз съм леко разочарован от моя Ситроен, очаквах да се е предал отдавна, а той си прехвърли 400000 км, половината навъртяни от мен. И то на газ, за която много специалисти казваха, че за 100000 км ще скапе мотора. Но като си върви като нов, без да ме вкарва в харчове, пък и мекичко и тихо вози, не мисля да го сменям.
21:45 19.08.2020
88 Шаран БГ
Серийното производство на автомобили, дори само сглобяването им / както у нас се прави на два-три пъти през годините / е изключително сериозна работа със съпътстващи производства от различни видове промишленост : черна и цветна металургия , химия, стъклопроизводство, каучукови изделия,тексилна промишленост.... и още ... и още дребни нещица плюс координация, перфектна организация и транспорт. Само с ентусиазъм и познаването на технологиите не става. Ние дори металучгичен комбинат като хората нямаме, да не говорим за обогатителен такъв,за производство на различните видове качествени стомани. И после като ги произведем тези нашенски автомобили, и като се юрне цял свят само тях да купува - качествени, дълговечни, лесни за ремонт и най-важното йофтени ......как ще устискаме - не знам !
21:46 19.08.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 VVV
Коментиран от #126
22:02 19.08.2020
91 Фолцваген дизел 5 цилиндра
Монтиран на Волво-70, 1998 г.
22:05 19.08.2020
92 Порно
22:13 19.08.2020
93 Калата
Коментиран от #97
22:26 19.08.2020
94 Гост
22:36 19.08.2020
95 Иво
До коментар #57 от "Нобелова награда за теб":
Знаеш ли, може и да си прав...Имах възможност да карам и други коли, но всяко нещо си има цена. Ако исках да имам кола, която да харчи, да се чупи и да ме зарязва на пътя два пъти повече може би щях да я сменя, но дори сега продължавам да я карам до скъсване и за да се движа толкова безпроблемно от точка А до точка Б, тайната е може би в доброто сервизно обслужване....Да "сервизно"....! Впрочем за спирането, парахода и т.н. си имате основание, но е факт, че такава в момента може да се намери както за 500, така и за 5000 лв. Желая лека вечер!Коментиран от #100
22:41 19.08.2020
96 Бай Петко
22:51 19.08.2020
97 Не слагай
До коментар #93 от "Калата":
BMW и уникално здрав в едно изречение.22:54 19.08.2020
98 Не позна
До коментар #79 от "Олимпи":
пич, не знам какво си карал но се изказваш тотално не подготвен.....Та 94г. Придобих/служебен/ фолксваген ЛТ35 макси база микробус ед.гума. На 130000км..реални. 6так без турбо.Това нещо се караше постоянно и винаги с пълна газ тромав и невероятно здрав. Нямаше загряване с допълнителна помпа ел./заводска/ за охл. Навъртях му 300000км БЕЗ да е пипано по двигателя!!!!Капака на клапаните Не беше пипан. Карах го само аз. Няма зима лято..Подгряваш и палиш .Перфектен двигател и окачване. Издържа 2г. при колега ...И не зная причината/не казвам че кол. е виновен/ изкара биела през блока. П.П масло от смяна до смяна/при мен/ НЕ пипаше. Та не знам на какво си попаднал???23:06 19.08.2020
99 1345
23:25 19.08.2020
100 От нобелова награда
До коментар #95 от "Иво":
Мерси за отговора! Впечатляващо балансиран и коректен.23:38 19.08.2020
101 Слави
23:41 19.08.2020
102 А пЪ аз
Максимум на 500 000- 600 000 км. За да изкарат поне толкова и при мен. И на десет единадесет години я пързулкам за 15 - 20 хилядарки да се радва някой че си е купил евтина кола на десетина години на само 150 -200 хил.км
00:06 20.08.2020
103 GTR
00:08 20.08.2020
104 Притежател
До коментар #83 от "някой":
Какви са проблемите на актуалното 2.0 тди?00:17 20.08.2020
105 Роско
До коментар #61 от "пробвал":
Имам Хонда к20 на 250 хкм и само масло сменям00:18 20.08.2020
106 Само 2 са моторите
00:21 20.08.2020
107 Притежател
До коментар #70 от "Аззззззз":
Най-смешното е че дори чупливият 2,5тди нов внос реално е на километрите описани в статията, които сегашните "топ" мотори издържат😁.Коментиран от #143
01:01 20.08.2020
108 ЧЕТЯЩО ЧУКЧИ А НЕ ДРАСКАЩО САМО
До коментар #2 от "Марио":
м52 на бмв ...бие всичките ,ВЗЕТИ заедно по здравина ,МагарИО !!!И ТИ И АЗ ГО ЗНАЕМ ,НО ТЕБ ТЕ Е СРАМ ДА ГО ПРИЗНАЕШ :)01:14 20.08.2020
109 сектант
До коментар #55 от "Наблюдател":
1,5 дци на рено няма турбо дупка! не лъжи, карам го вече 330 000кмно и това му е живота и започва яко да гори масло и му умира турбото, но картрижа на турбото китайския е 142лв така че не е нещо страшно 10 болчета сменяш и всичко е наред
Коментиран от #161
02:26 20.08.2020
110 Регдред
05:47 20.08.2020
111 Jeep
06:29 20.08.2020
112 Милен
До коментар #13 от "comment":
Този прякор ( бозаджията) дойде благодарение на една камара некадърни механици, коитокато тръгнат да правят ремонт не четат кое как се затяга. Мислят си, че правят Жигула и обикновено късат масления пръстен между 3 и 4 цилиндър. Уникална тъпотия...и после мотора бил лош. Супер си е мотора, няма кои да чете ...
Коментиран от #119, #163
07:10 20.08.2020
113 А бе
07:20 20.08.2020
114 Запетайка
Коментиран от #116
07:59 20.08.2020
115 Иван
08:27 20.08.2020
116 Кур4о
До коментар #114 от "Запетайка":
F4R си е френски мотор част от F серията на Рено. Вземи прочети малко а не да пишеш глупости.08:48 20.08.2020
117 Ха ха
До коментар #3 от "instagram: sektantofficial":
Батето май си се прекарал с ГоУф на "реални" 145 к и сега береш гайлето на перфектната немска техника хи хи08:48 20.08.2020
118 Доктор Гълъбова 4 км
08:50 20.08.2020
119 comment
До коментар #112 от "Милен":
Така е. Наистина е така. Обаче същите майстори правят не само К7М при същите условия на четене, но и много и различни други двигатели, обаче не се стига до байпаси и дори смяна на блок. Хубав, хубав, колко да е хубав?!? F3N - 1700 cc си беше вечен двигател наистина. К7М е всичко друго, но не и безпроблемен.08:56 20.08.2020
120 гост
09:34 20.08.2020
121 Ташунко
До коментар #68 от "Аззззззз":
Бяха..09:56 20.08.2020
122 ГДБОП
До коментар #81 от "Глупак 13":
Здравей, Шиила!10:06 20.08.2020
123 arahangel
Коментиран от #154
10:09 20.08.2020
124 Мдааа...
10:10 20.08.2020
125 Big block
Дори и съвсем новите ескалейд или GMC YUKON вървят без проблем над 500 000 км. Истината е, че в. САЩ още правят коли, а не като в Германия или Франция.
10:16 20.08.2020
126 незнайко
До коментар #90 от "VVV":
Господине Вие май не сте виждал 3 Д принтер !!! Знаете ли поне с какъв материал работят ???Коментиран от #133
10:32 20.08.2020
127 Nissan forever
10:43 20.08.2020
128 Иванов
12:20 20.08.2020
129 Audi100,2,5tdi
12:37 20.08.2020
130 мистерия
До коментар #15 от "Бай Джап":
най-интересното, защо толкова много хора продължават да ги купуват...12:43 20.08.2020
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 инж Илич
Коментиран от #203
14:03 20.08.2020
133 Anadolu Manafesi
До коментар #126 от "незнайко":
Номенклатурата от материали с които работят 3Д принтерите е доста голяма и това не е от вчера . Преди години защитавах дисертация по темата . Горивните камери на двигателя Супер Драко на Спейс Х например са изработени така , а там натоварването е доста сериозно . За цял компресорен блок не съм сигурен в момента , но за лопатките в компресорите за ниско налягане на турбовентилаторни двигатели знам че са изработвани с 3Д принтериКоментиран от #149
14:08 20.08.2020
134 Бозаджия е всеки
До коментар #13 от "comment":
двигател,който не се поддържа по изискванията на завода производител. Има си срок за смяна на антифриз и това е с цел да не се получава утайка и да запушва водните магистрали. Масло смяна с подходящо и навреме,не с каквото дойде.14:53 20.08.2020
135 Старата шшкола
Коментиран от #165
14:56 20.08.2020
136 Aha
14:57 20.08.2020
137 Ами надали знаеш
До коментар #73 от "Маймун":
че Волво до 92-93г. бяхя в кооперация с Рено и двигателите им бяха именно на тях,а те бяха съвместна разработка с Пежо. Сега Волво е китайски.Коментиран от #179
15:19 20.08.2020
138 Случаен
15:31 20.08.2020
139 Спиро
До коментар #75 от "VVV":
Братле:)Чудя се да се смея ли или да плача
Това което предлагаш е много "напредничаво".
Мислех да ти напиша един просветен коментар, но ще трябва мнооого да обяснявам. Това няма как да стане. Най-простото обяснение е, че проблема не е само във формата и материала на детайлите. ВИНАГИ е определяща и технологията на направа на даден детайл.
Простичък пример:
Направи един самурайски меч с 3D принтер и го изпрабвай срещу същият меч, но направен с коване по традиционна японска технология.
Тоест, направи двигател с 3D принтер и направо го изхвърли.
Как така японци и германци не се бяха сетили за 3D принтер!!??
15:46 20.08.2020
140 Дони
15:47 20.08.2020
141 4ера
Коментиран от #142, #180
16:08 20.08.2020
142 Глупости
До коментар #141 от "4ера":
Карал съм Сценик с такъв и никакви проблеми.16:52 20.08.2020
143 Аззззззз
До коментар #107 от "Притежател":
Нечуплив мотор-няма!16:55 20.08.2020
144 Reptile
1. Двигатетеля на Рено е с ресурс много повече от 400 000
2. Мерцедесите и BMW-та, които в БГ караме ги купуваме на по 400 000 и им правим по още толкова тук, та тези япоснки мотори с ресурс по 300 000 не предизвикват никакъв възторг.
3. Преди месеци карах BMW twin turbo 535 на скромните 906 000 км, което леко припушваше, но вървеше като звяр, а автомата превключваше стегнато... съмнявам се някой, някога да е обслулжвал този автомат.
4. Точно преди седмица ползвах Тойота Корола дизел на 50 000 км с роботизирана трансмисия - Т Р А Г Е Д И Я. Ако моята кола превключва по този начин на секундата я давам за скрап!
Коментиран от #169, #170
17:19 20.08.2020
145 Тонка
Арабите не случайно карат основно тойоти не ,че нямат пари за други но това е друга тема.
17:24 20.08.2020
146 Човека с опелите
Коментиран от #171
18:19 20.08.2020
147 Имам
Коментиран от #150, #172
18:24 20.08.2020
148 Конан
До коментар #2 от "Марио":
Защото този който е писал статията се възбужда от емблемата на Рено.Фетиш му е18:29 20.08.2020
149 VVV
До коментар #133 от "Anadolu Manafesi":
Малко ма съмнява горивни камери да се правят на 3д печат заради окисляването трябва да използват никел-кобалтови сплави. Тва което правят китайците при компресорните турбини лопатките не се изваждат от дисковете за да се подобри охлаждането (до колкото разбрах де .За това може и да герша ) Но показваха още преди години цяла компресорна турбина. При 3д печата могат да се направят охладителни отвори лесно .Принципа е следния .върху дураломиниев прах минава лазер който го топи и прави слой след слой .Но при всеки нов слой трябва да се засипва с прах .затова машината е с кръгла форма .При буталата на тия подизпълнителите на Порше ги правят с пет бутала едновременно като в центъра явно засипват с прах след лазера .Това е според мен от това което съм гледал на клип за 3д принер .18:30 20.08.2020
150 Баш
До коментар #147 от "Имам":
то 124 не гние хич :) флинстоун18:34 20.08.2020
151 Аз 1.6 nz на опел 1000000 без проблем
Коментиран от #152
18:34 20.08.2020
152 Така е
До коментар #151 от "Аз 1.6 nz на опел 1000000 без проблем":
GM американски дълговечен двигател, а голямата кубатура са още по-вечни. Колко повече се спестява от материали и се търси икономия, толкова са по-смотани.18:42 20.08.2020
153 Алекс
19:04 20.08.2020
154 Nightrunner
До коментар #123 от "arahangel":
Ммм да GA16De на Нисан е железен! Това чудо е почти неубиваемо дори и при нарочни опити да бъде разсипан. Освен в Примера от 91г до 2001г го има и в Алмера, Съни, Сентра. На негова база са и някои от по новите QG мотори, но там вече нещата са преминали към печалбарство. Изключително непретенциозен агрегат снабден с идиотоустойчива електроника , която също е високо надеждна. С това нещо паля и тръгвам на всякъде и знам, че ще стигна. За 15 години от как го карам тоя мотор смених доста коли които ми бяха за втори и по нови, но Примерата нея оставям.19:33 20.08.2020
155 Миро
До коментар #12 от "11111":
Ха-ха... Нещо да кажеш за V10 в LFA?20:09 20.08.2020
156 Еди
Коментиран от #164
20:52 20.08.2020
157 Георги
20:55 20.08.2020
158 ТИТО
До коментар #55 от "Наблюдател":
1,4 д4д е мотор на Пежо бе байо.Коментиран от #173, #177
21:13 20.08.2020
159 Меган 1
До коментар #1 от "Караиванов":
Имам Меган 1 дизел1.9 2003 година на 750 000км няма тракане няма горене на масло перфект. Доволни сме от реното и си купихме 2012 та и флуенс 1.5дизел той е още на 100 000км. И двата автомобила са купени нови със реални км .Коментиран от #175
21:16 20.08.2020
160 насам натам
Коментиран от #176
21:19 20.08.2020
161 Наблюдател
До коментар #109 от "сектант":
И как да няма турбо-дупка?! И аз съм го карал, да не би според теб да е с променлива геометрия турбото. не е -стандартно старовремско турбо с турбо-дупка. Досаден мотор като повечето дизели- много трака, шумен, с турбо-дупка, но много здрав. И аз карах 1.5 dci на 310 000км. и нито гореше масло,а зимата палеше при минус 15 градуса от първи път по-бързо от бензиновите коли. Уникално хубав мотор, пали винаги от раз, здрав, но нищо повече от това. Тромав.1.4d4d на Тойота е по-хубав мотор - хем много здрав, хем много тих. Най-тихият дизел на пазара от всички марки е този 1.4 дизел на Тойота, монтираха го в Корола,Ярис и Мини Купър.
21:45 20.08.2020
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Браво
До коментар #112 от "Милен":
За това съм съгласен. Така наречените механици ,които само акъл дават и не дават да им се направи забележка или да не си на тяхното мнение, хич не обичат да четат.То така са повечето хора, но за да си добър механик трябва да четеш техническа литература, иначе си гаражен майстор,каквито са почти всички.21:49 20.08.2020
164 майстора
До коментар #156 от "Еди":
По принцип не ...за този пробег най-много турбина ...за 500лв се рециклират и изкарват още 250-300к... но има процент дефлектирали агрегати без значение такси ли е или не ...21:57 20.08.2020
165 Наблюдател
До коментар #135 от "Старата шшкола":
То ако говорим за старата школа почти всеки японски дизел при правилна поддръжка изкарва по 1 млн. километра. Какви Тойоти Кресида примерно има дизелови , едно че работят много тихо,второ ,че са много здрави дизели. Лично познавам шеф на сервиза в който ходех преди имаше ново Митсубиши, но си пазеше стария Нисан Блубърд дизел на 700 000 км., беше обиколил Европа с него, купил го от Германия почти нов.21:59 20.08.2020
166 Гост
22:06 20.08.2020
167 шофьор
22:22 20.08.2020
168 ММ586
До коментар #77 от "Напреднали 3 д":
Цял живот да четеш технология на материалите (металите) нищо няма да разбереш. Това да не е разказ?С автомобили те е същото. РАЗБИРАЧИ!!!!!
СТО ЧОВЕКА ДА СИ ПОФАЛИТЕ ТАРАЛЯСНИЦИТЕ.
22:23 20.08.2020
169 авто фен
До коментар #144 от "Reptile":
Приятелю,като си толкова предубеден защо не си коментираш само в детската градина. Роботизирана трансмисия сравняваш с автомат. Ти ако наистина вярваш,че автомат на 1 млн. километра не е ремонтиран трябва да ти кажа,че нищо не разбираш от коли според мен. Да,ако автомата е Denso японски е възможно ,но ако е германски не мисля :)22:46 20.08.2020
170 авто фен
До коментар #144 от "Reptile":
Ами те и японските тука ги вкарват на същите километри като германските, и те на по 300 000 и 400 000 км. и им правиме още толкова, разликата е ,че не са все в сервизите за разлика от германските.22:48 20.08.2020
171 Браво
До коментар #146 от "Човека с опелите":
Никога не си купувай Тойота. И Опел ти е много. Мисля,че интелектуално си на ниво Голф2-ка или Москвич 12-ка. Поради тази причина няма да разбереш защо да си купиш Тойота. Карай си Опела по-добре.22:50 20.08.2020
172 ала бала
До коментар #147 от "Имам":
Хахах, на японска ходова част не се прави преди 300 000км. А германските от 200 000 км. започват ремонти по предница и задница. А германските се гният като гледам Мецедеси от 2006-та година C класи,M класи, Е класи ръждиви врати прагове,задни капаци, Голф 4-ки ръждиви, Опели не ги коментирам,БМВ-тата ръждясват,даже им падат задни мостове на 3-ките.Коментиран от #181
22:53 20.08.2020
173 ала бала
До коментар #158 от "ТИТО":
Хаха.Абе ти нямаш ли интернет поне да напишеш D4D и да прочетеш в Уикипедия!Коментиран от #185
22:57 20.08.2020
174 Майстора
До коментар #35 от "101":
Мммда, хлопела с неубиваемият 1.9 jtd се роди, ама ходи питай някой дето кара италианско от това време с бензинов екотек, масло- и антифризояд! Авто ужас са тези двигатели. Да пази Господ!22:57 20.08.2020
175 ала бала
До коментар #159 от "Меган 1":
Това няма тракане дизела като някакъв майтап ли си го написал?23:00 20.08.2020
176 ала бала
До коментар #160 от "насам натам":
Браво,хубав СУВ, но дизела му работи като Форд Транзит от 94-та, пластмасите са нискокачествени и Ланд Ровър особено старите не се славят с качество и здравина, освен може би мотора.23:04 20.08.2020
177 Анонимен
До коментар #158 от "ТИТО":
D-4D е комън реил система, разработена е от Тойота, понеже на двигателите на тойота го пише , хората наричат така дизеловите двигатели на компанията. Няма нищо общо с Пежо.Коментиран от #186
23:09 20.08.2020
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 И ти толкова знаеш...
До коментар #137 от "Ами надали знаеш":
Големите двигатели на Лагуна бяха от Волво. От 10г. собствеността е на GEELY, но разработки и централата са си шведски.Моторът на Волво за тази класация е D5 /въпреки многото модификации през годините/.
23:22 20.08.2020
180 Магелан
До коментар #141 от "4ера":
300 000, брат, на газ! Само сандал! 😁23:41 20.08.2020
181 Притежател
До коментар #172 от "ала бала":
Колегата е с мазда 3 и всяка година прави ремонти по предницата. Не са толкова здрави колкото си мислиш.Коментиран от #182, #183
00:12 21.08.2020
182 Анонимен
До коментар #181 от "Притежател":
Ами значи не е от колата, няма такава кола дето и се троши предницата за една година, от резервните части е и/или от карането. И аз така сложих на хондата някакви биалетки дето на следяащата година пак бяха за смяна, после майстора ходи да купи и от тогава нямам проблем. 305хил км два пъти биалетки, 2 лагера и комплект сегменти . L серията двигатели L12A. Малко е притеснително, че даят таван 350 хил на новите дяигатели, надявам се на още 100хил00:44 21.08.2020
183 ала бала
До коментар #181 от "Притежател":
Ami колега ти ако правиш изводи за всички японски коли по колата на съседа ти, значи това е нелепо. Ако съседът ти монтира евтини неоригинални части за това ги сменя всяка година. Но колкото и да са некачествени неоригиналните части чак всяка година са си големи ментета значи.00:45 21.08.2020
184 Хаха
04:19 21.08.2020
185 ТИТО
До коментар #173 от "ала бала":
Както и да е- двигателя е френски, това че пише d4d нищо не значи. Първо място за 2.0-литровия hdi с 90 коня.04:43 21.08.2020
186 ТИТО
До коментар #177 от "Анонимен":
1,4 d4d е мотор на Пежо-Ситроен и това е!!!04:47 21.08.2020
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Инж Ганефф
07:47 21.08.2020
189 Петър
До коментар #57 от "Нобелова награда за теб":
Има си своето ретро очарование такава кола. Техническите показатели не са всичко.08:23 21.08.2020
190 Кристиян
09:09 21.08.2020
191 Защото
До коментар #2 от "Марио":
Защото статията е писанана от някой болшевик! А къде ли е ЛАДА в тая класация, червени олигофрени?! Ами купувайте Рено бе другари! Какво сте се юрнали всички от БСП на Мерцедес, БМВ и АУДИ?!09:20 21.08.2020
192 alfa
09:40 21.08.2020
193 Suzuki
11:27 21.08.2020
194 qwerty
До коментар #20 от "NEMESIS":
V6 S-line двигателят си е собствена разработка на Хюндай и се вгражда в дизеловите IX 55/Veracruz, а след леки козметични подобрения и в новия флагман Palisade.11:41 21.08.2020
195 Случайно минаващ
12:26 21.08.2020
196 Слави
15:13 21.08.2020
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 Borislav Popov
21:12 22.08.2020
199 Зверот
2003 - 6м.е вече на 90000. 2014е внесена, значи има няма 450х.и аз съм я карал 68х смятайте с калкулатор. Никакви проблеми, освен консумативи. В Германия е карана с Лики Моли, и тук и сипвам същото,с една малка грешка като и сипах Репсол, и се разтрака, след 2х го хвърлих, и до сега с Лики Моли 10w40.
Това е. Не е кой знае каква кола,лукс и т.Просто казвам истината.
21:32 23.02.2021
200 Този коментар е премахнат от модератор.
201 негар
10:30 25.04.2021
202 Този коментар е премахнат от модератор.
203 Outfielder
До коментар #132 от "инж Илич":
Абсолютно вярно.23:38 14.09.2021
204 истината
До коментар #2 от "Марио":
ми защото не са финансирали автора на тазиобективнастатия :)12:17 07.11.2023