В своята стратегия за електрификация Ford, наред с други неща, разчита на най-популярните имена от продуктовата си линия. Първият - освен вече прекратения Focus Electric - бе кросоувърът Mustang, след това се появи микробусът E-Transit, а сега следващата по ред е електрическата версия на F-150, най-продаваният автомобил в Америка.
Очевидно подходът на Ford се отплаща. Във всеки случай компанията обяви, че вече е преразгледала производствените планове за електрическия пикап. Предвид сериозния интерес, който бъдещите купувачи проявиха след анонса през септември, автомобилният гигант реши да увеличи обема на производството на модела с един и половина пъти.
В същото време пълноценният дебют на пазара на Ford F-150 EV ще се състои едва в средата на 2022 г. и засега не знаем нито цените, нито характеристиките на електрическия автомобил. Известно е само, че това ще бъде най-мощният и най-бърз член на семейството.
Като цяло Ford ще похарчи над 5 милиарда долара годишно за инженеринг и тези пари ще отидат основно за нови електрически превозни средства. Преди това компанията обяви инвестиция от 700 милиона долара в своя завод в Диърборн и обеща да създаде още 300 работни места там.
Сега, като се вземе предвид планираното 50-процентно увеличение на производството на електрически пикапи, към персонала на предприятието ще бъдат добавени още 200 души. Освен това Ford ще инвестира 1,35 млрд. долара за модернизиране на завода си в Онтарио, Канада. От 2024 г. там ще се произвеждат някои електрически превозни средства от ново поколение.
Тук си струва да се отбележи, че както E-Transit, така и F-150 EV във Ford се разглеждат не като модни модели, предназначени да докажат ангажираността на марката към зелените технологии, а като един от основните източници на печалба: новият изпълнителен директор Джим Фарли повече от веднъж каза, че на тези две електрически превозни средства се възлагат ключови роли в бизнес стратегията на марката.