Отидете към основна версия

29 861 26

Какво се случва ако продължим да караме с повредено турбо

  • турбо-
  • повреда-
  • автомобил-
  • check engine

При повредено турбо практикувайте изключително спокоен стил на шофиране

Първо, нека си припомним признаците, показващи ни че турбото се е повредило и е време да посетим сервиза. Освен това трябва да знаем, че тези сигнали могат да се проявят както индивидуално, така и в „пакет“. На първо място е необходимо да се спомене повишеният шум, идващ изпод капака. Ако започнете да забелязвате отначало тихо и с течение на времето все по-силно свистене, не се колебайте, това е - турбината.

И пукнатините в корпуса, и повредените лопатки на ротора могат да издават гореспоменатите шумове. Ако забележите спад в мощността или пък, че от изпускателната тръба излиза повече дим, има смисъл да проверите и турбокомпресорната система - може да е започнала да „яде“ масло.

Всъщност, ако установите, че нивото на смазочната течност на измервателната пръчка пада твърде бързо, първото нещо, което трябва да направите, е да проверите турбината. Индикация за проблем с турбото може да е и светлинната „Check Engine“ на таблото. Ясно е, че това може да означава всяка неизправност в двигателя, но при проверка не забравяйте да прегледате и турбото.

Но какво ще се случи с колата, ако въпреки повредата в турбокомпресорна система продължите да шофирате? На първо място, разходът на гориво почти сигурно ще се увеличи, като в някои случаи може да скочи два пъти.

Потреблението на масло също се увеличава, като може да достигне до 1 литър на 1000 км и дори повече. Липсата на тяга ще доведе до непълно изгаряне на горивото в цилиндрите, а оттам и до сериозен нагар в мотора и запушване на катализатора.

Въпреки че, от друга страна, "електронните мозъци" на съвременните двигатели са достатъчно умни, за да открият неработоспособността на турбината според показанията на сензорите и да предотвратят прекомерното впръскване на гориво в цилиндрите.

Независимо от това, не се препоръчва да разчитате на на електрониката напълно и при първите признаци на "смърт" на турбокомпресора отидете в сервиза. Но както знаем, не винаги е възможно да направим това веднага.

Следователно не е проблем да карате колата известно време след откриване на проблеми с компресора, но осъзнавайки, че с всеки километър от пътуването, мащабът на възможните негативни последици за двигателя и изпускателната система нараства.

При повредено турбо практикувайте изключително спокоен стил на шофиране, без внезапно ускорение и високи обороти на двигателя. Така можете да очаквате, че двигателят ще прости тормоза в продължение на няколкостотин километра. Но така или иначе не бива да злоупотребявате с неговото „търпение“.

А може ли да се кара със светещ "Check Engine" индикатор? - вижте ТУК.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 27 гласа.

Свързани новини