Last news in Fakti

28 Януари, 2021 13:54 29 689 26

Какво се случва ако продължим да караме с повредено турбо

  • турбо-
  • повреда-
  • автомобил-
  • check engine

При повредено турбо практикувайте изключително спокоен стил на шофиране

Какво се случва ако продължим да караме с повредено турбо - 1

Първо, нека си припомним признаците, показващи ни че турбото се е повредило и е време да посетим сервиза. Освен това трябва да знаем, че тези сигнали могат да се проявят както индивидуално, така и в „пакет“. На първо място е необходимо да се спомене повишеният шум, идващ изпод капака. Ако започнете да забелязвате отначало тихо и с течение на времето все по-силно свистене, не се колебайте, това е - турбината.

И пукнатините в корпуса, и повредените лопатки на ротора могат да издават гореспоменатите шумове. Ако забележите спад в мощността или пък, че от изпускателната тръба излиза повече дим, има смисъл да проверите и турбокомпресорната система - може да е започнала да „яде“ масло.

Всъщност, ако установите, че нивото на смазочната течност на измервателната пръчка пада твърде бързо, първото нещо, което трябва да направите, е да проверите турбината. Индикация за проблем с турбото може да е и светлинната „Check Engine“ на таблото. Ясно е, че това може да означава всяка неизправност в двигателя, но при проверка не забравяйте да прегледате и турбото.

Но какво ще се случи с колата, ако въпреки повредата в турбокомпресорна система продължите да шофирате? На първо място, разходът на гориво почти сигурно ще се увеличи, като в някои случаи може да скочи два пъти.

Какво се случва ако продължим да караме с повредено турбо

Потреблението на масло също се увеличава, като може да достигне до 1 литър на 1000 км и дори повече. Липсата на тяга ще доведе до непълно изгаряне на горивото в цилиндрите, а оттам и до сериозен нагар в мотора и запушване на катализатора.

Въпреки че, от друга страна, "електронните мозъци" на съвременните двигатели са достатъчно умни, за да открият неработоспособността на турбината според показанията на сензорите и да предотвратят прекомерното впръскване на гориво в цилиндрите.

Независимо от това, не се препоръчва да разчитате на на електрониката напълно и при първите признаци на "смърт" на турбокомпресора отидете в сервиза. Но както знаем, не винаги е възможно да направим това веднага.

Следователно не е проблем да карате колата известно време след откриване на проблеми с компресора, но осъзнавайки, че с всеки километър от пътуването, мащабът на възможните негативни последици за двигателя и изпускателната система нараства.

При повредено турбо практикувайте изключително спокоен стил на шофиране, без внезапно ускорение и високи обороти на двигателя. Така можете да очаквате, че двигателят ще прости тормоза в продължение на няколкостотин километра. Но така или иначе не бива да злоупотребявате с неговото „търпение“.

А може ли да се кара със светещ "Check Engine" индикатор? - вижте ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Иво

    13 14 Отговор
    А как ще дойдат високите обороти, когато турбината неработни.. При отказа на моята турбина оборотите не се вдигаха повече от 1800,а разхода дори беше паднал на 3,5..

    Коментиран от #4, #14

  • 3 Ицака

    19 5 Отговор
    Интересна статийка, ама от това пусто безпаричие, все отлагам разни ремонти по колата. Свири турбото от известно време, но вече отивам на майснор. Благодаря.
  • 4 Пише

    16 2 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    Чети. Има коли, които знаят, други - не.
  • 5 Емил

    17 52 Отговор
    Отново разговор за нафтовите печки! Нищо от казаното не важи за истинското турбо - бензиновото!!!

    Коментиран от #7

  • 6 Той

    9 17 Отговор
    Затова карам с компресор-не се чупи,а върви!

    Коментиран от #10

  • 7 Келешче

    22 29 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Тоя пък,карай си там бензинката и не се бутай между шамарите
  • 8 ДВГ

    7 10 Отговор
    Трябва да си хептен загубен ако откаже турбото да не усетиш.Хаха може да не отваря мехчето или лостчето да заяде и да наруши геометрията на турбината което се остранява лесно повредата.Не означава че турбината е заминала.Че губи масло не е индикация ,че е от турбината при дизела е допустимо разход на масло.
  • 9 123

    14 39 Отговор
    Каво се случва ли - купуваш си електричка и забравяш за трошляка!
  • 10 Голям Слон

    10 15 Отговор

    До коментар #6 от "Той":

    :-)))) Двигателят върти един агрегат, за да даде той повече мощност. За мен това е парадокс: да похарчиш 30% мощност, за да получиш, например, 40% повече. Т.е., "далаверата" ти е 10%. Идеята на турбината е много добра. Изпълненията в общия случай също. Проблемите с турбото идват след определен пробег и в общия случай са следствие на некомпетентност от страна на водача. 2000-та година купихме два нови ситроена: пикасо и ксантия. Пикасото е с оригиналното си турбо и амортисьори. Ксантията също е с оригинално турбо. Говорим за 20 годишни автомобили. Пикасото в момента е на 420.000 километра. Ксантията онзи ден прехвърли 600. Първи и единствено собственици. Та, така. Компресорът за мен конкретно е една голяма безсмислица. Нищо, че е патент мисля на Мерцедес - три автомобила на марката са ми в гаража. И нито един с компресор :-)

    Коментиран от #18

  • 11 Трън

    21 6 Отговор
    Писателя си няма понятие какво се случва като се счупи турбината. Това с разхода е дрън дрън. Колата се форсира до пълни обороти,ако не можеш да я изгасиш двигателя блокира. Гасенето не става с ключа.

    Коментиран от #12

  • 12 оня с коня

    10 7 Отговор

    До коментар #11 от "Трън":

    Ха ха - "Гасенето не става с ключа"?!Вариант първи - С пожарогасител.Вариант втори- Включване на висока Предавка и рязко отпускане на Съединитела.Има и Вариант Три/само за Баровци- Заеб...на Колата и Отиване за Гъби в Гората!

    Коментиран от #15

  • 13 Гост

    15 6 Отговор
    Офффф, пак ли? Явно статията е писана за стари трактори. Има различни повреди на турбото. Според каква е, зависи и какво следва. Много зависи и дали е бензин или дизел. При дизелак ако турбото почне да хвърля масло, оборотите на мотора скачат рязко и държат високо. Мотора гасне само на висока предавка с яко натисната спирачка. Освен това, всеки мотор с ЕКУ, щом усети спад в налягането на турбопътищата ще мине в авариен режим и няма как да не продължиш бавно и внимателно, дори и да не искаш. Ако се окъсне перце или парченце от турбината, повредите ти ще са за отваряне на мотор.
  • 14 Гост

    19 0 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    Като му избие лагера на валчето и почва да дъни масло в тръбите към мотора и го гори като нафта. От там оборотите скачат.

    Коментиран от #20

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Божинката

    27 2 Отговор
    Значи кола с повредено турбо върви все едно като кола с турбо, само че без турбо.
  • 17 101

    3 1 Отговор
    Моето турбо издава доста спортно свистене и присвирване, явно е тръгнало да се разваля но, за сега вече 20 000 километра е така и няма проблем.
  • 18 умньо

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "Голям Слон":

    Ти разбираш повече от тези дето са измислили компресора ! Как не са те взели в Мерцедес на работа?

    Коментиран от #24

  • 19 хъхъ

    5 0 Отговор
    Ми кво ще стане...ще ви изпреварват каруци, теглени от магаре.
  • 20 един от стадото

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    то един лагер, всъщност са две втулки. И после пет шест стотака за ремонт. Баланс правели, прецизно било. Глупости на търкалета. Избиват старите втулки/плъзгащи лагери, набиват новите от кита и си готов. Пет стотака за един час, охаа..

    Коментиран от #21, #22, #23, #26

  • 21 един от стадото

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "един от стадото":

    дори не ги набиват, слагат ги. Те са с двойно мазане външно към корпуса, вътрешно към ''валчето''. Плаващи са, в маслена баня. Използвам поста и за Слона. За компресора. Това да не ти елгенератор под натоварване, за да има съпротивление изразено в проценти. И на 50об и на 5000хл е едно и също. На търкалящи лагери е и луфта м/у двата вала винаги е един и същ. При ремонт се мерят с луфтомерни пластини, като на клапаните
  • 22 перничанин

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "един от стадото":

    Нне съм сигурен , но като да не е така. По форумите се споменават предимно два сервиза, единия е в Пловдив , другия в Луковит или някъде в тая част на България. Из София има няколко сервиза за турбини, но не ги хвалят много, та сигурно не е много елементарна работата и ремонта на турбинки и си има тънкости и майсторство.
  • 23 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "един от стадото":

    Втулки са но се водят плъзгащ лагер.
  • 24 Голям Слон

    2 3 Отговор

    До коментар #18 от "умньо":

    :-) Типичната българска неприязън по форумите. Ти като си умно, нещо умно каза ли? Ако не друго, виждал съм турбина и турбокомпресор свалени, разглобени и после монтирани. Зная как работят и това ми стига да си направя изводите. Турбото за мен е предпочитаният вариант, поради тегло, начин на работа и ефективност. Другото има едно единствено предимство: няма турбодупка. Но като взима мощност от колата - не е голямо предимство. Особено монтирано на двулитрови агрегати :-)) После, тежко! Трудно за облужване! Сравнително обемно! Обикновеното турбо също може да се направи да няма турбодупка, особено при дизелите. При бензините е по-особено, поради процеса на възпламеняване на горивото. Но ти си умньото, крайно време е да вземеш думата и поне нещо смислено да напишеш.
  • 25 Боби турбото

    3 0 Отговор
    Поне за бензиновине двигатели, без турбо и компресор си е най-добре. Едно нещо по-малко да се чупи. W203 двулитров бензин си му е надежден компресора, по-добре е от турбо.
  • 26 Пульо

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "един от стадото":

    Втулките ми ги направи стругар,от фосфорен бронз,сам си разбих турбото и го збрах,имам инстументи,гайката е специфична и по нея ми направипа ключ...