Отидете към основна версия

2 827 9

Незнайно защо, но автомобилните производители не бързат да пуснат нова система за директни продажби на автомобили

  • директни продажби-
  • автомобилни производители-
  • дилъри на автомобили

Вместо това се разработва модел за "усъвършенстван франчайз"

Все повече автомобилни производители отлагат въвеждането на т.нжр. директни продажби на своите автомобили, за което до съвсем скоро твъпрдяха, че ще направят. Оказва се обаче, че подобна схема явно не е от полза за традиционния бизнес.

Така например Ford се отказа от плана си да преобразува европейската си търговска мрежа в новия модел на директни продажби. Автомобилният производител отлага тази система вече няколко години, а сега вместо това разработва модел за "усъвършенстван франчайз".

Съгласно новата система, в която изведнъж всички автомобилни производители се втурнаха, производителите на автомобили трябваше да таксуват директно клиентите, а дилърите да получават фиксирана такса за продажба.

По-рано Stellantis, BMW, Audi и Jaguar Land Rover отложиха или преразгледаха плановете си за такива продажби. Stellantis, BMW твърдят, че отлагат внедряването на модела за директни продажби в Европа поради проблеми с информационните си технологии.

Audi пък имаше проблеми с търговците в Обединеното кралство, които реагираха изключително негативно на нови модел на продажби, при който получават фиксирана такса вместо променлива комисионна.

Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 8 гласа.

Свързани новини