Все повече автомобилни производители отлагат въвеждането на т.нжр. директни продажби на своите автомобили, за което до съвсем скоро твъпрдяха, че ще направят. Оказва се обаче, че подобна схема явно не е от полза за традиционния бизнес.
Така например Ford се отказа от плана си да преобразува европейската си търговска мрежа в новия модел на директни продажби. Автомобилният производител отлага тази система вече няколко години, а сега вместо това разработва модел за "усъвършенстван франчайз".
Съгласно новата система, в която изведнъж всички автомобилни производители се втурнаха, производителите на автомобили трябваше да таксуват директно клиентите, а дилърите да получават фиксирана такса за продажба.
По-рано Stellantis, BMW, Audi и Jaguar Land Rover отложиха или преразгледаха плановете си за такива продажби. Stellantis, BMW твърдят, че отлагат внедряването на модела за директни продажби в Европа поради проблеми с информационните си технологии.
Audi пък имаше проблеми с търговците в Обединеното кралство, които реагираха изключително негативно на нови модел на продажби, при който получават фиксирана такса вместо променлива комисионна.