Националният център по въпросите на потребителите на Япония прикани гражданите на страната да се погрижат за „дигиталното планиране в края на живота си“ и даде съвети как да направят това по най-добрия възможен начин. По-специално, беше препоръчано в текстовете на завещанията да се включат потребителски имена и пароли за акаунти в различни платформи.
Ведомството прибягна до тази нестандартна препоръка във връзка с редица инциденти, при които граждани се затрудняват да отменят абонаменти, издадени от техни близки преди смъртта им, тъй като не знаят потребителските имена и пароли за акаунтите. Справянето с такова „цифрово наследство“ наистина може да бъде трудно, така че центърът е разработил четири стъпки за решаване на този проблем. На гражданина се препоръчва:
- да се увери, че членовете на семейството му могат да отключат неговия смартфон или компютър в случай на спешност;
- да поддържа списък с актуални потребителски имена и пароли;
- да вписва тези данни в документ, който влиза в сила след смъртта на лицето;
- да използва услуга, която позволява да посочи някой, който ще има достъп до неговия смартфон и други акаунти, след като гражданинът почине.
Отделът предлага всички тези проблеми да бъдат решени предварително, тъй като откриването и уреждането на на такива въпроси след смъртта на човек понякога може да бъде трудно. С масовото използване на смартфони нарастват опасенията, че хората все повече няма да могат да завършат цифровите дела на своите близки и да спрат таксите от карти за услуги, които починалият вече няма да може да използва.
Някои предприемачи решиха да изградят бизнеса си върху решаването на тези проблеми. Например, приложението Dead Man's Switch е конфигурирано да комуникира с някого, избран от регистрирания потребител - ако този потребител не влезе в определени акаунти в рамките на определено време, системата се свързва с наследника. Meta също така предоставя възможност за определяне на „наследник за контакт“, който може да управлява акаунта на починалия.