Отидете към основна версия

1 139 1

UK се опитва да проследи уеб посещенията на всеки видим потребител в интернет

  • интернет-
  • великобритания-
  • gchq-
  • правителственият комуникационене център

Програмата на британските служби профилира потребителите, проследявайки подозрителни уеб търсения в световен мащаб.

Ако сте използвали световната мрежа дори веднъж след 2007 г., Правителственият комуникационене център на Обединеното кралство (GCHQ) вероятно ви е шпионирал. Тази информация бе разкрита от интернет изданието The Intercept, което публикува част от секретните документи в петък (25.09.2015 г.).

Документите разкриват програма на GCHQ, наречена "Karma Police", която проследява интернет навиците на хората по целия. Смята се, че програмата е "най-голямата в света", която събира интернет данните на "всеки видим потребител в интернет."

„Karma Police“ - очевидно носеща името на песента на Radiohead - стартира като програма за проследяване на хора, слушащи интернет радиа, като част от изследователски проект, как радикали могат да "злоупотребят" с интернет радиа, за да разпространяват своите послания. Слушането на потоци, които имат ислямско религиозно съдържание са били следени за събиране на още интернет данни. Програмата обаче постепенно се разширява заедно със своя успех.

Според документи на GCHQ, до 2009 г. програмата е събрала над 1,1 трилиона "събития" - сесии с уеб търсения - в своята база данни "Черна дупка" ("Black Hole"). До 2010 г. системата вече събира по около 30 милиарда записи на метаданни на ден.

Според друг документ на GCHQ обемът е нараснал до 50 милиарда на ден до 2012 година.

Системата "Karma Police" и нейната база данни "Black Hole" влизат в IP адресите на лицата, които посещават интернет сайтове, както и бисквитките, свързани с техния уеб трафик. Потребителите на определени сайтове могат да бъдат профилирани по записаните бисквитки от други сайтове, като тези, използващи персонализирани реклами (например Google) или сайтове, които изискват регистрация.

В документите анализаторите на GCHQ наричат бисквитките "налични събития" и "идентификатори за откриване на мишени" и възхваляват стойността им при разкриването на самоличността на специфични потребители в интернет. Те могат да бъдат използвани за анализ на "модел на живот" - кога човек обикновено е он-лайн и от къде се свързва с интернет. Някои от сайтовете, към които агенцията е насочила специално внимание, включват Facebook, Microsoft Live, Amazon, YouTube, Reddit, WordPress, Yahoo, Google, сайтът за видео за възрастни YouPorn и новинарски сайтове като Reuters, CNN и BBC.

Програмата също така събра адреси на електронни пощи и други идентификатори.
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: