Нови визови разпоредби, насочени към гражданите на страни от Югоизточна Азия, се очаква да привлекат 280 000 посетители в Република Китай и да генерират 407 милиона щатски долара за местната туристическа индустрия годишно. Това е предвидено от Министерството на транспорта и комуникациите в страната.
От 1 август в срок от една година гражданите на Тайланд и Бруней ще се радват на безвизово влизане в Тайван за престой не по-дълъг от 30 дни. В същото време от 1 септември тази година притежателите на паспорти от Камбоджа, Лаос и Мианмар, които за последните 10 години са получили визи за Австралия, Канада, Япония, Нова Зеландия, Южна Корея, Великобритания, САЩ или Шенгенското пространство, ще получат електронни визи за Тайван.
Това са част от мерките на правителството в страната за изготвяне на цялостна стратегия за укрепване на връзките на нацията с всички страни от Южна и Югоизточна Азия. Към момента Република Китай предоставя безвизово влизане на гражданите на Малайзия и Сингапур и електронни визи за гражданите на Индонезия, Филипините, Виетнам и Индия.
„Благодарение на ефективната си държавна политика, Тайван стана свидетел на феноменален растеж на броя на посетителите в страната“, заяви Ерик Лин, директор на отдел „Международни отношения“ към Бюрото по туризма. Той се позова на рационализирането на процеса за кандидатстване за виза за туристически групи от Индия, Индонезия, Филипините, тайланд и Виетнам през ноември 2015 г.
С население от 67 милиона души Тайланд се оказва най-големият потенциален източник на туристи за страната. Само за последната година техният брой се е увеличил с 40.88 на сто. С цел да запази тази тенденция, Бюрото по туризъм в Тайван по-рано този месец организира конференция в столицата Тайпе, на която присъстваха членове на Тайландската туристическа асоциация и представители на местни туристически фирми.
От правотелството на Република Китай заявиха, че ще продължават да работят по посока на превръщането на Тайван в най-желана дестинация за туризъм, като няма да пестят време и средства за това.