В момента по европейските пътища е Дивият Запад, заяви за Дарик радио германският евродепутат Исмаил Ертуг, вносител на предложението по „Пакет Мобилност 1“ за завръщане на камионите на всеки четири седмици в страната на произход.
По думите му, най-значимият проблем е, че мощните западноевропейски транспортни компании плащат в пъти по-малко на фирми подизпълнители от държави като България. Проблем е и нелоялната конкуренция от страни извън Съюза, която е опасна и за фирмите от държавите членки от Югоизточна Европа, посочи Ертуг.
„Вашите фирми и политически лидери знаят много добре, че принципът еднакво заплащане за еднаква услуга не се прилага за вашите държави.
Вашите компании правят оферта и ако голямата транспортна компания плаща 10 евро на германски подизпълнител, тя плаща само три или четири евро на българска фирма.
И аз питам вашия министър и представителите на профсъюзите – защо приемате такава дискриминация. Защо приемате голямата германска логистична компания да ви плаща само 30 или 40 процента от това, което плаща на германска фирма.
В момента има сива зона или както казвам, по европейските пътища е Дивият Запад “, заяви Ертуг.
Той подчерта, че се опитват да структурират сектора, за да дадат на коректните компании по-добър шанс и това ще осигури равнопоставеност между всички държави в ЕС