Компанията Boeing е разбрала през 2017 г. за дефект в светлинната аварийна сигнализация в пилотската кабина на самолетите 737MAX, но е решила да отложи отстраняването му до 2020 г. Това разказаха американски конгресмени, предаде Ройтерс.
Дефектната аварийна светлинна сигнализационна система предупреждава пилотите, когато два сензора, които измерват ъгъла на атака на самолета, се разминават в данните. Погрешни данни за ъгъла на атака се смята, че са изиграли роля в двете смъртоносни катастрофи със 737MAX в Индонезия и в Етиопия, в които загинаха общо 346 души. Заради тях самолетите от този модел бяха спрени да летят по целия свят, а в САЩ започнаха няколко разследвания и Boeing преживява една от най-големите си кризи в над 100-годишната си история.
Според конгресмените Питър Де Фацио и Рик Ларсън през ноември 2017 г. Boeing е отложил за 2020 г. актуализиране на софтуер, което е щяло да коригира констатирания дефект. Едва след катастрофата в Индонезия през октомври 2018 г. този график е бил ускорен.
Boeing обясни, че е открил проблема през 2017 г., малко след като е започнал да доставя най-продавания си самолет на клиенти. Компанията не е информирала американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване за дефекта до катастрофата с индонезийския самолет на "Лайън еър" година по-късно, разказаха конгресмените.
Комисията по транспорта и инфраструктурата в Камарата на представителите на американския Конгрес изпрати писма до Boeing, доставчика му Юнайтед текнолъджис и до Федералното управление за гражданско въздухоплаване с искане за предоставяне на повече детайли.