Boeing публикува стотици вътрешни съобщения от компанията, които повдигат сериозни въпроси за симулаторите и самолета 737 Max, който бе "заземен" през март след две фатални катастрофи, съобщи Economic.bg
При обмен на съобщения през април 2017 г. двама служители изразили оплаквания за Max, следвайки препратки към проблеми с компютъра за управление на полета на самолета. „Този самолет е проектиран от клоуни, които от своя страна са надзиравани от маймуни“, пише неназован служител.
В едно съобщение от ноември 2015 г., което изглежда хвърля светлина върху методите на лобиране, използвани при отговори на отправени запитвания от страна на регулаторите, служителите на Boeing отбелязват, че регулаторите вероятно ще искат обучение на симулатор за определен тип предупреждение в пилотската кабина.
„Ще изостанем и вероятно ще се нуждаем от подкрепа на най-високи нива, когато дойде време за окончателните преговори“, пише служителят.
Производителят на самолети заяви, че някои комуникации "повдигат въпроси" относно взаимодействията на Boeing с Федералната авиационна администрация (FAA) във връзка с процеса на одобрение на симулатора.
Издавайки редактирани версии на т.нар. „напълно неприемливи“ комуникации, Boeing заяви, че се ангажира с прозрачност в отношенията с регулатора.
Нередактирани версии на съобщенията бяха предадени на FAA и Конгреса през декември, припомня "Гардиън".
Питър Дефацио, председателят на комисията по транспорт в Конгреса, която разследва Max, каза, че съобщенията „рисуват дълбоко обезпокояваща картина за това докъде Boeing очевидно е готова да стигне, за да избегне проверките от регулаторите, екипажите на полетите и публиката , дори като собствените му служители са алармирали вътрешно“.
Той добави: „те показват координирани усилия, датиращи от най-ранните дни на програмата 737 Max за прикриване на критична информация от регулаторите и обществеността“.
Отидете към основна версия
12 Януари, 2020 16:37 3 453 22
Boeing 737: MAX е проектиран от клоуни
Това показват вътрешни съобщения на компанията
Снимка: БГНЕС/EPA
Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.