Дезинформацията във Фейсбук сега е много по-популярна, от колкото при последните избори в САЩ, съобщи NewsGuard.
Проучването е проведено в рамките на кампанията. Основни разпространители на такива новини са два видео сайта.
Те често публикуват твърдения, които не са основани на доказателства. Практиките не спазват журналистическите правила, но и не търсят прекалено широко достигане.
Малък брой такива сайтове стигат до мнозинството потребители. Основен интерес привличат десетте най-популярни.
Сайтовете за манипулативни новини са по-посетени от тези за фалшиви. От Фейсбук обявиха, че ще спрат политическите реклами в седмицата преди изборите.
Вероятно резултатите от изборите ще бъдат ясни дни след изборите, което засилва новинарската кампания. В момента се правят опити да се гарантира достъп на сигурни новини.