Руските атомни ледоразбивачи са се отзовали на общо 553 сигнала, подадени от морски съдове и са осигурили безпроблемната им навигация по Северния морски път през последния зимно- пролетен период - от декември 2020 г. до юни 2021 г. Това показват обобщени резултати на „Атомфлот“. Общият брутен тонаж на съпроводените кораби е 40,13 милиона тона, в сравнение с 31,67 милиона тона за същия период на предходната година и 462 „повиквания“.
Руските атoмни лeдoрaзбивaчи превръщат Арктика във все по-достъпно място за транспорт, като мoгaт дa cъпрoвoждaт мoрcки cъдoвe, прoбивaйки лeд c дeбeлинa дo 3 мeтрa. Според плана за развитие на Северния морски път, до 2024 година товарният трафик ще нарасне до 80 млн. тона, а до 2030 г. се очаква да достигне обем от 110 - 130 млн. тона.
„Ключовото събитие на зимно-пролетната навигация за нас бе работата във водната зона на Северния морски път на водещия универсален ядрен ледоразбивач „Арктика“, обяви Леонид Ирлица, първи заместник генерален директор в „Атомфлот“. Най-мощният ледоразбивач в света стана част от руския атомен флот през октомври 2020 г.