Британците, ползващи железопътни услуги, изпитват все по-големи затруднения в придвижването си заради "задънената улица" в спор за работните места, заплащането и условията на труд на служителите на железниците. Това предаде ДПА, информирайки, че само 60 на сто от влаковете във Великобритания превозват пътници. Като основна причина се посочва закъснението в часа на тръгване, след като сигнализаторите и персоналът в контролната зала не са се явили снощи на работните си места.
Днес някои железопътни оператори ще прекратят услугите малко по-рано от обичайното. Членовете на профсъюза на железопътните, морските и други транспортни работници Ар Ем Ти (RMT) към държавната железница "Нетуърк рейл" (Network Rail), както и 13 оператора на влакове излязоха на стачки във вторник и четвъртък, а трета стачка е планирана за утре.
И членовете на синдиката на машинистите "Аслеф" (Aslef) предприеха вчера станчи действия, в резултат на отделен спор за заплащането.
Асоциацията на наетите служители в транспорта (TSSA) гласува в подкрепа на стачките в "Нетуърк рейл" и няколко железопътни компании.
Преговори между синдикатите и работодателите се водят цяла седмица и ще продължат през идните дни, но засега няма никакви признаци за споразумение, посочва ДПА.
В съвременната икономика работниците трябва да бъдат подобаващо възнаградени за труда си, да се радват на добри условия и да имат спокойствие, че работното им място няма да им бъде отнето, коментира главният секретар на Ар Ем Ти Мик Линч.
Британският премиер Борис Джонсън нарече стачките "ужасна идея" и изтъкна, че "няма смисъл" да има железници, които са "толкова неикономични", че цените на билетите са непосилни за пътниците.
Той освен това защити предложението за съкращения на заплатите на работещите в публичния сектор, като същевременно бъдат повишени плащанията към пенсионерите в съответствие с растящата инфлация.