Китайските власти унищожиха днес голямо количество фалшиви стоки, за които се смята, че са имитации на марки от рода на "Найки" и "Луи Вюитон", предаде Ройтерс, позовавайки се на китайската държавна телевизия. Акцията обхвана 17 провинции и градове.
Унищожени са общо 3000 тона фалшиви стоки на обща стойност 500 милиона юана (69 млн. долара). Сред стоките има имитации на марката бутилиран алкохол "Трежъри уайн истейтс", както и на производителя на висок клас китайски ликьор "Гуейчжоу Маотай", съобщиха държавните медии.
Държавната администрация за регулиране на пазара разпространи изявление, в което не се назовават марки. В него е цитиран висшият представител от Съчуан Ян Синпин, според когото правителството е превърнало в свой приоритет справянето с този вид нарушения и е "коригирало със сила незаконното и хаотично явление с железен юмрук", предаде БТА.
"Операцията по унищожаването" бе част от седмицата на политиката за честна конкуренция в Китай тази година. Такива публични демонстрации не са необичайни в страната, където фалшивото производство остава голяма индустрия въпреки опитите то да бъде изкоренено. Организацията за икономическо сътрудничество и развитие е изчислила, че световната търговия с фалшиви продукти е достигнала 464 млрд. долара през 2019 г. Процъфтяването на електронната търговия през 2020-2021 г. е довело до огромен ръст в предлагането на такива стоки.