Отидете към основна версия

2 861 6

Модернизацията на Казахстан продължава

  • казахстан-
  • паспорт-
  • документи-
  • терминал-
  • заявка

Гражданите ще могат да кандидатстват за издаване на лични документи, използвайки специален терминал

Снимка: Shutterstock

Властите на Казахстан стартираха в пилотен проект, благодарение на който гражданите ще могат да кандидатстват за издаване на лични документи, използвайки специален терминал, съобщиха от пресслужбата на МВР.

Първото устройство е инсталирано в център за обществени услуги в един от районите на Астана. „За първи път в Казахстан Министерството на вътрешните работи, съвместно с Министерството на цифровото развитие, иновациите и космическата индустрия, стартира пилотен проект за издаване на паспорт и лична карта на граждани с помощта на терминал за документи. Сега, със своя помощ, всеки гражданин може самостоятелно да кандидатства за паспорт или лична карта", каза министърът на вътрешните работи Марат Ахмеджанов, който присъства на представянето.

За да използва терминала, клиентът трябва да попълни данните, да премине през биометрична идентификация, да направи снимка, да се подпише и да заплати услугата с QR код.

"След подаване на заявление през терминала, получателят на услугата трябва да се свърже със служителя на миграционната служба. Той ще провери правилността на подаване на заявлението, снимката и подписа за съответствие с изискванията. Процесът отнема няколко минути. Предварително , при документирането на населението всичко се попълваше ръчно“, обясниха от министерството.

В центъра за обществено обслужване има и автоматизиран пункт за издаване на готови документи. „Като цяло тази технология ще подобри качеството и бързината на услугите, предоставяни от държавата, ще намали значително времето за обработка на документи и ще минимизира корупционните рискове, тъй като всички процеси ще бъдат абсолютно прозрачни“, казаха от министерството.

Министърът на цифровото развитие, иновациите и космическата индустрия на Казахстан Багдат Мусин посочи, че досега такъв терминал е инсталиран само в Астана.

"В бъдеще се планира да се реализира проектът във всички региони. Подобни иновации са още една крачка към дебюрократизация на нашето общество и държавни агенции, към прозрачност в предоставянето на обществени услуги. Ние се стремим да гарантираме, че получаването на услуги от състоянието е висококачествено и бързо“, написа той в канала Telegram.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.

Свързани новини