Руските потребители през последната седмица са намалили общите си разходи, но са купували по-често алкохол. За него те са дали с над 20 процента повече пари в сравнение с предишната седмица. Това сочат резултатите от изследването на лабораторията на Сбербанк "СберДанни" за потребителската активност на руснаците от 23 до 29 март, предаде ТАСС.
Общият скок на потребителските разходи е към края си. Свиването на разходите от 23 до 29 март е било 6,2 на сто спрямо предходната седмица. Обемът на разходите се е върнал в реално изражение на равнището си от миналата година.
Руснаците са намалили от 23 до 29 март разходите си за пътуване с 20 до 50 на сто спрямо същия период година по-рано. По-малко са харчили и за туризъм - резервациите в хотелите в Русия са намалели почти два пъти спрямо равнището от 2019 година, на самолетни билети - с 83 на сто, а на услуги на туристически агенции - с 90 на сто на фона на разпространението на коронавируса и ограниченията, въведени за овладяването на болестта COVID-19.