Европа, Близкия Изток и Африка са местата с най-силен обем продажби на офис площи през изминалата година. Общият обем на трансакциите в тези локации е на стойност 27 млрд. EUR, сочи проучване на консултантската компания Jones Lang LaSalle Inc (JLL). Това е изненадващо, според анализатори, които правят съпоставка с 2019 г., когато са били реализирани сделки на обща стойност 26.8 млрд. EUR. „Всички знаем, че 2020-та беше трудна за пазара на имоти поради пандемията. Сега компаниите ce oтĸaзвaт oт имoти, зa дa зaпaзят ĸaпитaлa cи и дa ocвoбoдят лиĸвиднocт, ĸaĸтo и дa peopгaнизиpaт пopтфeйлитe cи, зa дa пoдĸpeпят пocтпaндeмичнитe бизнec плaнoвe“, ĸoмeнтиpaт те.
Малко над 30% от корпоративните продажби са на офис площи. Спрямо 2019 г. ръстът е 10%. Ограничителните мерки, предизвикани от пандемията, намалиха значително приходите на редица търговци на дребно и хотелиери. Преобладаващата част от продажбите са придружени от договори за обратно наемане. Това позволява на компаниите да имат достъп до капитал, като в същото време запазват досега използваните помещения.
Работата от къщи също накара голяма част от средните и големи компании да ревизират нуждата си от физически офиси. Връщайки се назад в годините се вижда, че обемът от сделки с офиси нараства. През 2018 г. той е бил на стойност 23 млрд. EUR, а през 2017-ма – 19.6 млрд. EUR. За 2016 г. стойността е 20.1 млрд. EUR.