Отидете към основна версия

34 042 22

Пустинен тест на Renault Kadjar

  • renault-
  • kadjar-
  • тест
Навара, Испания - наш екип от мястото на събитието
 
Французите от Renault започнаха сериозно обновяване на моделната си гама, като заложиха основно на променена визия, по-качествени материали и изпитани технологии. За първото основна заслуга има главният дизайнер на "Режията" Лорънс ван дер Акер, който след субкомпактното бижу Clio се постара да направи и сходни форми на новия компактен кросоувър на марката.

Това предложение при малките SUV-та се нарича Kadjar. Идеята е Kadjar да замести не толкова добре приетия Koleos, въпреки че реално се позиционира едно стъпало под него. От Renault Kadjar се очаква също да се изправи срещу бестселъри като Tiguan, Sportage и компания, както и срещу "брат" си Qashqai.
От Renault представиха статично модела през март в Женева, а сега проведоха първия му тест. Той се състоя в пустинната местност Барденас Реалес в Испания - едно особено подходящо място за Kadjar. Наш екип бе на мястото на събитието и сега ще ви разкажем първоначалните си впечатления от Kadjar, след като изпитахме качествата му, както на асфалт, така и в пресечена местност.

Екстериор

Вече споменахме, че доста от основните черти на Kadjar са стилистично наследени от новото Clio. Въпреки това компактния кросоувър притежава собствено лице, доста по-агресивен е и в същото време спортен. Във външността не липсва и нужната доза стил за подобни автомобили.
Всъщност моделът споделя доста възли и агрегати с Nissan Qasqai, габаритите му са сходни, но визията е различна. Именно на това разчитат французите, за да бъде избегнат т.нар. "канибализъм". Всъщност и двата автомобила са направени на модулната платформа CMF (Common Modular Family), която позволява различни габарити.
Kadjar е със 72 мм по-дълъг (4449 мм) и с 30 мм по-широк (1836 мм) от Qashqai, но междуосието е едно и също - 2646 мм. Променената визия и различните габарити се отразяват добре на "французина". Иначе отвън основно интерес предизвикват задните светлини, които не са с равна повърхност и идеята е да се създаде т.нар. 3D ефект. Отпред на очи се набиват ефектните С-образни LED светлини. Като цяло Kadjar впечатлява със своя издължен и атлетичен външен вид.

Интериор
Тук ще започнем от това, което ни впечатли най-много - значително по-качествените материали и сглобка. Въпреки неравния пустинен терен, по който основно се движехме, в салона не се чуваха никакви паразитни шумове. Седалките са удобни, сравнително твърди, но ергономични и със силно изразена странична поддръжка.
Уредите са изцяло дигитални и заедно с R-link мултимедията дават отлична информативност на водача. Спортното усещане в салона е пресъздадено от малки детайли, като скосения в долната си част волан. За повече пространство между предните седалки, ръчната спирачка не е стандартна, а е електромеханична.
Отзад също е широко, но минусът, който открихме е, че задните седалки са разположени по-ниско от предните - факт, който донякъде пречи на пасажерите отзад. Багажникът се характеризира с равен под и сравнително добър обем - 472 литра. При свалени седалки той може да нарасне тройно до 1478 литра.

Двигател и ходови характеристики
Renault Kadjar се предлага във версии с две или с четири задвижващи колела, като някои версии са оборудвани и със системата ExtendedGrip. Клиренсът на колата е 200 мм, а заедно с ъглите на атака от 18 и 28 градуса, съответно отпред и отзад, правят Kadjar доста удачен автомобил и за умерена пресечена местност. Двигателите са един бензинов и два дизелови, като според нас най-удачният агрегат е 1.6-литровият дизел със 130 коня, комбиниран с 4х4 задвижване.
Той е идеалната комбинация от икономичен и същевременно достатъчно мощен двигател. 4WD версията на Kadjar разчита на системата ETC (ElectronicTractionControl).Тя контролира диференциала в реално време, за да гарантира, че към задните колела се прехвърля оптималното количество въртящ момент, съобразно скоростта на движение и нивото на сцепление.
Трансмисията е свързана с въртящ се контролер, даващ достъп до три различни режима - Lock (системата електронно блокира трансмисията в 4х4 режим и прехвърля 50% от въртящия момент към задните колела). Използването му е удачно при движение по груби и неравни повърхности или когато сцеплението е ниско - върху сняг, кал или пясък. Lock режимът работи до 40 км/ч.
Вторият режим е Auto (въртящият момент се разпределя автоматично между предната и задната ос, в зависимост от нивото на сцепление, а в нормални условия се предава само на предните колела). В режим 2WD, трансмисията е свързана само с предните колела. Именно поради тези особености версията 4WD е оптимална, но тя е и по-скъпа. Така, че 2WD вариантите също не са за пренебрегване.
Auto режимът е оптимален, за да се чувства човек сигурен във всяка една ситуация. Возията е по-скоро твърда, но дори и при продължителни неравности, дискомфорт не се усеща. Комбинацията от доказани технологии и иновации в Kadjar прави управлението надеждно и просто, като именно това е изискването на целевата аудитория на модела.

Цена
Що се отнася до цените, то в базовите версии те са с една идея по-ниски от тези на Qashqai. Като цяло са конкурентни на пазара и предвид немалкото достойнства на модела, могат да се определят като атрактивни. Не трябва да пропускаме и значителния брой системи за пасивна и активна безопасност. Ето и пълната ценова листа на Kadjar - едно SUV, предназначено за млади хора с активен начин на живот.

 

Подробни технически характеристики за Renault Kadjar  -  ВИЖ

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини