Отидете към основна версия

44 144 15

6 факта за Ferrari F40, които не знаете

  • ferrari-
  • f40

Днес, когато новото Ferrari 488 GTB с битурбо мотор се вихри по пътищата и пистите на Европа, Азия и Америка, не трябва да забравяме за още едно "Черно конче" с централноразположен битурбо двигател. Става дума за Ferrari F40 - един автомобил, разполагащ с 2.9-литров V-образен осмак и явяващ се приемник на модела 288 GTO. Но това най-вероятно го знаете, а сега ще ви разкажем за няколко интересни факта, които повечето от вас не са чували.1. Мнозина считат, че всички екземпляри на Ferrari F40 са излезли от завода в традиционния за марката червен rossa corsa цвят. Това обаче не е така. 12 автомобила са с фабричен друг цвят, а първият от тях е предназначен специално за легендата Диего Марадона. Той е боядисан в черно и е поръчан за Марадона лично от президента на Наполи Корадо Ферлайно.2. За да намалят максимално теглото на F40, инженерите от Ferrari стигат до крайности. Една такава е нанасянето на боята. За да бъде максимално олекотена колата за боядисването и са използвани по-малко от два литра боя. Това е и причината на някои от детайлите да личат карбон-кевларените оплетки, други по вътрешността въобще не са боядисани.3. F40 се счита за първия автомобил, който преодолява границата от 320 км/ч. Конкуренцията от Porsche и Lamborghini (по онова време това са моделите 959 и Countach) достигат до 317 и 309 км/ч. съответно. А версията F40 LM е способна да развие рекордна скорост от 368 км/ч.4. F40 разполага с два резервоара, разположени пред двете задни колесни арки. Интересното е, че при американските версии резервоарите са алуминиеви, а при европейските - гумени. Тези гумени съдове са със специална гъба вътре и задължително трябва да се сменят на всеки седем години.5. През 1990 година цената на F40 е $339 150. Днес тези автомобили струват над милион долара, но по-интересно е колко струват резервните части и обслужването на F40. Ежегодната смяна на масло е $1 000, на всеки 10 години се препоръчва смяна на ремъци, горивопроводи и водни помпи - $15 000, гореспоменатите гумени резервоари струват $12 000, а комплект гуми - $2 000. Ветроупорното стъкло се предлага за $8 000, а комплект прагове - за умопомрачителните $26 000.6. За участие в небезизвестната група "В" е било необходимо да се произведат не по-малко от 200 "цивилни" Ferrari-та. В момента на представянето от компанията обявяват тираж от 400 екземпляра, но в крайна сметка, поради силния интерес към автомобила, са произведени 1 311.

Технически характеристики за всички модели на Ferrari ТУК

Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.

Свързани новини

  • Ferrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

    Когато се заговори за марката Ferrari, повечето от нас си представят червени кабриолети и ревящи V-образни дванайсетаци. Ако навлезем малко по-навътре ...
    29.07.2016
    21 722
    8