22 Юни, 2016 11:28 45 109 15

6 факта за Ferrari F40, които не знаете

  • ferrari-
  • f40
6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 1
Днес, когато новото Ferrari 488 GTB с битурбо мотор се вихри по пътищата и пистите на Европа, Азия и Америка, не трябва да забравяме за още едно "Черно конче" с централноразположен битурбо двигател. Става дума за Ferrari F40 - един автомобил, разполагащ с 2.9-литров V-образен осмак и явяващ се приемник на модела 288 GTO. Но това най-вероятно го знаете, а сега ще ви разкажем за няколко интересни факта, които повечето от вас не са чували.6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 2
1. Мнозина считат, че всички екземпляри на Ferrari F40 са излезли от завода в традиционния за марката червен rossa corsa цвят. Това обаче не е така. 12 автомобила са с фабричен друг цвят, а първият от тях е предназначен специално за легендата Диего Марадона. Той е боядисан в черно и е поръчан за Марадона лично от президента на Наполи Корадо Ферлайно.6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 3
2. За да намалят максимално теглото на F40, инженерите от Ferrari стигат до крайности. Една такава е нанасянето на боята. За да бъде максимално олекотена колата за боядисването и са използвани по-малко от два литра боя. Това е и причината на някои от детайлите да личат карбон-кевларените оплетки, други по вътрешността въобще не са боядисани.6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 4
3. F40 се счита за първия автомобил, който преодолява границата от 320 км/ч. Конкуренцията от Porsche и Lamborghini (по онова време това са моделите 959 и Countach) достигат до 317 и 309 км/ч. съответно. А версията F40 LM е способна да развие рекордна скорост от 368 км/ч.6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 5
4. F40 разполага с два резервоара, разположени пред двете задни колесни арки. Интересното е, че при американските версии резервоарите са алуминиеви, а при европейските - гумени. Тези гумени съдове са със специална гъба вътре и задължително трябва да се сменят на всеки седем години.6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 6
5. През 1990 година цената на F40 е $339 150. Днес тези автомобили струват над милион долара, но по-интересно е колко струват резервните части и обслужването на F40. Ежегодната смяна на масло е $1 000, на всеки 10 години се препоръчва смяна на ремъци, горивопроводи и водни помпи - $15 000, гореспоменатите гумени резервоари струват $12 000, а комплект гуми - $2 000. Ветроупорното стъкло се предлага за $8 000, а комплект прагове - за умопомрачителните $26 000.6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 7

6. За участие в небезизвестната група "В" е било необходимо да се произведат не по-малко от 200 "цивилни" Ferrari-та. В момента на представянето от компанията обявяват тираж от 400 екземпляра, но в крайна сметка, поради силния интерес към автомобила, са произведени 1 311.

Технически характеристики за всички модели на Ferrari ТУК


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Той

    19 1 Отговор
    Спомени от картинките на Турбо и БИБИП !
  • 2 Шампиона

    26 0 Отговор
    Може би една от най-добрите спортни коли правени някога, ако не и най-добрата...Великолепен автомобил..!!!
  • 3 евтим

    15 0 Отговор
    невероятен жребец
  • 4 Тинки Уинки

    18 2 Отговор
    Истинска кола! Без излишна електроника! Без фълшиво чувство за стъбилност на пътя! Кола мечта за много от нас!
  • 5 Итало фен

    18 2 Отговор
    Тази кола е базата по която да се мерят останалите! ....и гледаи сега като започнат да търсят кусури ония момчета с голфовете и баварците...
  • 6 hellmaker

    16 2 Отговор
    Легендарен автомобил! Може би най-легендарното Ферари правено някога. С Countach бяха върховните автомобили на 80-те.
  • 7

    17 1 Отговор
    Последното Феррари одобрено лично от Енцо Феррари!
  • 8 olmo

    0 10 Отговор
    Музея на ферари вход 15еур, галерия Уфици Флоренция, хората чакат на опашка да пред нея, вход 12еур.
    Най-хубавото в автомобилния музей беше безплатния паркинг.
    Ферари за мен е като Редбул, върховно творение на маркетинга и PR.
  • 9 Евлампи

    6 11 Отговор
    McLaren F1 е най добрата кола.

    Коментиран от #13

  • 10 Разбирач

    5 7 Отговор
    Забравили са да вмъкнат, че няма парно...

    Коментиран от #14

  • 11 Йорданов

    4 0 Отговор
    Започвате да се повтаряте! Това е може би третия път в който виждам статията.
    П.с. Кола МЕЧТА!!!
  • 12 Ваньо

    2 0 Отговор
    Йорданов, прав си. Аз също виждам тази "новина" за трети път...
  • 13 Иво

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Евлампи":

    Къде бяха Макларън когато тази кола е направена
  • 14 Баш Разбирач

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Разбирач":

    Защо ти е парно? Къде ще я караш зимата?
  • 15 Ddd

    0 1 Отговор
    Тази кола не е за обичайния богат льольо, защото няма гейски системи за сигурност и една грешка ще ти струва или колата, или колата и живота.