Новите автомобили, които се правят на рама, разполагат с блокируеми диференциали и с понижаващи предавки, или иначе казано истинските всъдеходи, стават все по-малко с всяка изминала година. На тяхно място трайно се намесват автомобили с повишена проходимост, които залагат на по-висок клиренс и на доста опростена, но сравнително ефикасна 4х4 система. Това са т.нар. SUV-та, голяма част от които използват електроника и вискомуфа.
За да опростят устройството на масовите 4х4 модели и да снижат цената им, конструкторите на цивилни масови автомобили се отказват от междуосевия диференциал и го заменят с вискомуфа. Първият европейски автомобил с такава трансмисия става Volkswagen Golf II Syncro от 1985 година. Преимуществата на такава схема са в простотата и лесната доработка на базовата версия с предно предаване в такава с четири задвижващи колела.
В нормални пътни условия колата запазва характеристиките в управляемостта с преден двигателен мост, но при пробуксуване са необходими едва 0.2 секунди, за да сработи вискомуфата, която подава на задния до 70% от въртящия момент. Технологията обаче си има и съществен недостатък. При подаване на газ в завой с хлъзгаво покритие отначало поднася предницата, а с включването на задните колела настъпва рязко презавиване, което може да бъде изключително опасно.
В преодоляването на този проблем се изявяват японците, които експериментират упорито с характеристиките на вискомуфите и ги използват не само за задвижване на задните колела, а и за блокиране на междуосевите диференциали. Някои техни модели като Nissan Sunny от 1988-а, са снабдени с цели три вискомуфи. Първата служи за задвижване на задната ос, а останалите две блокират диференциалите на двата моста.
В началото на новия век почти всички масови леки коли с двойно предаване и "паркетни" всъдеходи разполагат с управляема муфа за задвижване на задния мост от типа Haldex за моделите на VAG, VTM-4 за Honda и т.н. Усъвършенстваните им характеристики правят включването на задния мост почти незабележимо за водача и пътниците, а пътното поведение на автомобила зависи само от настройките на електрониката.