Задвижването на четирите колела помага за преодоляване на различни препятствия и терени, като осигурява допълнително сцепление. Шофьорите обаче трябва да знаят как правилно да боравят с превозните средства с четири задвижващи колела.
1. Неразбиране на принципите на задвижване на четирите колела
Някои хора не знаят, че има много видове задвижване на всички колела. Това, което трябва да знаете най-вече е, че задвижването на четирите колела е постоянно и т.нар. избираемо. Първият вариант се справя добре на офроуд терени, особено ако има три заключващи се диференциали, но не е подходящ за града. За градско шофиране е по-подходящо избираемото задвижване, което може да се регулира или автоматично, или от водача според условията. С други думи 4х4 автомобилите се делят на автомобили с висока проходимост и автомобили с повишена проходимост, като и при тях има подразделения, но те са тема на друг материал.
2. Неправилно поведение в остър завой
Задвижването на четирите колела осигурява по-безопасно шофиране, но все пак и с него трябва да се внимава. Едни и същи "трикове" не работят тук, както при моделите със задно или с предно задвижване. Когато шофирате 4х4 автомобил в завои, винаги забавяйте скоростта и оставете двигателя на празен ход, докато по-голямата част от завоя бъде завършена.
3. Провокиране на повишено износване на задвижващата система
Продължителното каране с по-висока скорост на сух асфалт с включена 4WD система може да доведе до рязко покачване на температурата на някои възли и да повреди трансмисията. Гумите също се износват по-бързо. Следователно, при автомобили със постоянно задвижване на четирите колела, режимът на 4WD трябва да се използва само на хлъзгави или неравни повърхности, а при нормална пътна обстановка трябва да се избере режим 2WD.
4. Рязък старт от място
Рязкото стартиране е вредно за всички автомобили, тъй като скоростната кутия е силно натоварена. Автоматичните трансмисии са най-проблемни за стартиране при високи обороти, а когато трябва да предадат момента и на четирите колела, натоварването в тях е огромно.
5. Преоценка на абсолютната стабилност и безопасност на пътя
Задвижването на четирите колела е проектирано да подобри сцеплението и стабилността по време на шофиране, но все пак не осигурява пълна безопасност. Също така, поради по-голямото тегло на колата, спирачният път се увеличава. Шофьорите на 4х4 автомобили не бива да разчитат на тази система безрезервно, защото прекаленото самочувствие може да ги подведе и по-лошото - да доведе до застрашаващи живота инциденти. Или най-малкото... до дълго ходене пеша в търсене на трактор :)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бангеев
15:57 06.10.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 6A13TT
Коментиран от #4, #5
16:04 06.10.2021
4 Име
До коментар #3 от "6A13TT":
Е то е ясно За кои автомобили става въпрос кросоувъри и SUVКоментиран от #7
16:28 06.10.2021
5 Да не говорим
До коментар #3 от "6A13TT":
Че пък са абсолютно, ама абсолютно смехотворни, когато става въпрос за електрически автомобил с четири задвижващи колела. Тогава нито един от съветите не е валиден.Коментиран от #10
16:28 06.10.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 6A13TT
До коментар #4 от "Име":
Ами не, не става ясно. Това ми е мисълта - трябваше да уточнят.17:15 06.10.2021
8 Таки Брашнаров
17:18 06.10.2021
9 сила
17:25 06.10.2021
10 Като щракате минуси
До коментар #5 от "Да не говорим":
Поне някой ни дава се беше обосновал защо е сложил минуса? Кой от всичките тези съвети важи за електрическите автомобили? Особено пък за автомобилите с четири двигателя?Коментиран от #13
17:49 06.10.2021
11 Иво
17:57 06.10.2021
12 Ivo
20:36 06.10.2021
13 RIVIAN
До коментар #10 от "Като щракате минуси":
Аз ти дадох плюс. Когато 4 колела, задвижвани от плутоний, могат да обърнат посоката на въртене на Земята00:42 07.10.2021
14 Гост
10:13 07.10.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 гост
14:36 07.10.2021
17 Турбодизел
Коментиран от #21
15:23 07.10.2021
18 Народна мъдрост
22:53 07.10.2021
19 карача
По скоро подайте подходяща умерена газ и я поддържайте до излизане от кривата.При изкачване на заснежено или заледено по добрия вариянт е с газ, отпускане преди завоя.
Друг е въпроса ,че савременните автомобили са снабдени с ел. включване се пазят добре от безумия. Сами си изключват системата при неправилна боравене.
00:30 08.10.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 passat 4 motion
До коментар #17 от "Турбодизел":
До "карача" и "турбодизела" - пичове, от скоро имам пасат 4х4 (2003 година) и така му се радвах, докато много хора, почнаха да ме плашат, че точно ПОДХЛЪЗНЕ ЛИ СЕ 4Х4 И ...утиде коня в ряката... Сега незнам да съжалявам ли или да се радвам, че съм си взел такъв дизел... отделно, че вдигнаха дизела отново :-(Покарай тази тема вече разбирам защо в мобилето има толкова много 1.9 дизели 4 motion за продажба ... пак съм изтеглил късата клечка...
13:11 25.10.2021