Отидете към основна версия

4 469 13

Запорожец по германски

  • заз-
  • запорожец-
  • германия-
  • sappo-lada

Украинската марка Запорожец бе широко разпространена в страните от бившия соц. блок, но на Запад тази кола винаги се е явявала екзотика. Още повече сега, когато ЗАЗ-968 отдавна не се произвежда.

В Германия обаче има един такъв ЗАЗ, който освен с външен вид впечатлява и с динамични характеристики. Работата е там, че той е превърнат в своеобразен средномоторен спорткар.

Проектът е дело на един автомобилен състезател от бившата ГДР на име Волфганг Кютер. Той започва доработката на ЗАЗ-ката още през 70-те години на миналия век и през годините колата непрекъснато се доусъвършенства.

Двигателят ѝ е 1.6-литров и е заимстван от Лада. Монтиран е малко пред задната ос, а двата карбуратора и още куп други по-дребни доработки повишават мощността му до 155 конски сили.

Конските сили не звучат впечатляващо, но предвид максимално олекотеното купе, осигуряват една доста добра динамика. Преработеният ЗАЗ тежи само 620 килограма, като от него е премахнато всичко излишно.

Появява се заден спойлер, калниците са раздути, а надкалниковите арки - разширени. Това се прави с цел да могат да се монтират по-големи и доста по-широки колела. Скоростната кутия е петстепенна механична.

Германското виждане за спортен Запорожец се нарича Sappo-Lada, като първата дума се явява своеобразно съкращение от Zaporozhets. И до днес Волфганг Кютер поддържа ЗАЗ-ката в отлично състояние и участва с нея в различни ретро ралита.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини