Щутгарт, Германия. Eкип на mobile.bg от мястото на събитието.
Германците представиха серийната версия на своя автомобил, работещ на водород. Той се нарича GLC F-Cell, а първите тестове компанията направи в родния си град Щутгарт. Наш екип беше на мястото на събитието, където бяхме поканени да тестваме електрифицираните версии на компанията. Германците дори отказаха първоначално да ни дадат да изпробваме GLC F-Cell, като заявиха, че тази кола няма да се продава на нашия пазар.
Що се отнася до автомобила, той е точно копие на концепцията от 2017-а, която беше представена във Франкфурт. От Mercedes обаче ни разказаха, че продажбите на този модел ще бъдат строго ограничени и автомобилът ще се предлага само под аренда. Попитахме: Защо са избрали такъв път? Отговорът беше лаконичен - В Европа има много малко водородни зарядни станции, което автоматически ще ограничи търсенето на подобен род автомобили.
Самият GLC F-Cell е оборудван с два усилени балона за съхранение на водород и с електромотор. От фирмата казват, че с 4.4 килограма от газообразното гориво могат да се изминат 437 километра. Само на ток GLC F-Cell изминава разстояние от 50 километра, но благодарение и на йон литиева батерия може да се зарежда и от битовата електрическа мрежа. Мощността на силовия тракт е 200 конски сили, а максималната скорост - 160 км/ч. При управлението всичко е подобно на това от електромобил, само че автомобилът се усеща значително по-тежък.
GLC F-Cell може да работи в четири режима - Hybrid, F-Cell, Battery и Charge. При първия кросоувърът взима енергия от двата източника, при F-Cell режим се кара само на водород, а в режим Battery - само на ток. При Charge зарядът на батериите става от водородната енергия. Продажбите започват сега, но автомобилът ще се предлага в градове, в които има водородни зарядни станции. Такива са Берлин, Хамбург, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн и Дюселдорф. След това компанията планира да разшири пазара в САЩ и в Япония.