Отидете към основна версия

4 Май, 2019 16:51, обновена 4 Май, 2019 16:51 26 762 97

Тествахме новата "тройка" на BMW (G20)

  • bmw-
  • 3er-
  • g20-
  • тест

BMW започна продажбите на новото поколение на своя бестселър 3er. Автомобилът не е радикално изменен екстериорно, но е направен на изцяло нова платформа и пълен с нови технологии. Новата "тройка" вече е на родна земя, а екипът ни направи обстоен тест драйв на версията с двулитров дизелов двигател. Ето и първоначалните ни впечатления от новия модел.

Както вече стана ясно, тестовият автомобил бе оборудван с двулитров дизелов мотор. Мощността на този агрегат е 190 конски сили, като момента се предава и на четирите колела посредством осемстепенна автоматична трансмисия ZF и фирмената xDrive система. Още с натискането на старт бутона прави впечатление изключително безшумната работа на обновения дизелов двигател.

За разлика от предшественика си, този агрегат не предава почти никакви вибрации в купето. За тихата работа на мотора обаче съществена роля играе и доста подобреното шумоизолиране на салона, което включва и т.нар. "тихи" странични стъкла. Моторът е достатъчно динамичен и предоставя на водача много прилично линейно ускорение и доускорение. Познатата ни от много подобни мотори турбо дупка тук въобще не се усеща.

Що се отнася до настройките на шасито, то баварските специалисти са надминали себе си. Возията може да се определи като малко по-твърда, но за сметка на това колата се държи брилянтно в завои с висока скорост. Баварските инженери обясняват подобрената возия с нови амортисьори, като предните са снабдени с иновационни буфери за разтягане, а задните - за свиване. С такова окачване малките неравности по пътя не се усещат, а големите такива се преодоляват сравнително лесно въпреки неголемия клиренс на колата.

Що се касае до салона и удобството и технологиите в него, то трябва да кажем, че за разлика от по-малките екстериорни изменения, промените в салона са много. В него обаче няма да намерите огромни тъчскрийн екрани и видимо изобилие от технократизъм. За сметка на това воланът е тапициран с уникална кожа, останалите материали в купето също на много високо ниво, а сглобката е направена с познатата ни немска прецизност.

Седалките не са големи, но са удобни и много по-ергономични от тези на предишната "тройка". Мястото отпред е достатъчно, а в задната част, по традиция, е по-малко отколкото при доста от преките конкуренти. Багажникът обаче е голям и функционален за седан. Интерес представлява и опционното BMW Live Cockpit Professional табло, което е изцяло дигитално. Приборите са нестандартни, но пък за сметка на това информативни. Минусът тук е, че не могат да се персонализират.

В средната конзола са налични физически бутони за регулиране на климатичната инсталация, а мултимедийният дисплей над тях е с перфектна резолюция. Системата е снабдена и с персонален асистент, с който водачът и пасажерите в купето могат да разговарят. При това въпросната система не отговаря само на строго зададени команди, а притежава т.нар. изкуствен интелект. Последният върши работа, но от него все още има какво да се желае.

Като цяло баварците са направили една съвсем различна кола, като напълно умишлено са оставили доста сходства във визията с досегашните представители на третата серия. Возията е спортно ориентирана, но в никакъв случай некомфортна, седалките са отлични, а дизеловият двулитров мотор - основно преработен. По време на теста средният разход на гориво, който отчете борд компютърът беше под шест литра (5.9) на сто километра, а динамиката е почти като на редови шестак. Що се отнася до цената, то тя си е стандартно висока, но при новата тройка - определено има защо.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Свързани новини

  • BMW със 75% спад в печалбата си за 2019-а

    Нетната печалба на баварския автомобилен производител е намаляла с цели 74.2% за първите четири месеца на годината в сравнение с аналогичния пери ...
    14.05.2019
    8 800
    30