BMW M3 не е нито най-евтината, нито най-скъпата M3-ка на пазара - абревиатурата се използва и от други производители. Същото важи и за М5.
5.3 к.с. е мощността на двигателя на най-малкия M3. Най-големият пък може да се разгърне до цял понтонен мост. Причината за това е, че M3 е не се произвежда само от BMW. Баварците създават емблематичния модел през 1986-та. Обратното на спортен автомобил и вероятно дори на истинска кола е Lindza M3. Електромоторът му произвежда 4 киловата(5.3 к.с.). Друга особена характеристика на автомобила са изключително малките му размери. Тази M3-ка може да бъде ваша за 8 400 евро.
Китайският производител Haima също има M3 в палитрата си. Той представлява компактен седан, който за първи път е видян през 2013-та на автомобилното изложение в Шанхай. Базовата му цена е около 7 800 евро. От 2016-та има и електрическа версия, наречена @ 3 EV.
От Китай пък идва и друг М3 - JAC Refine M3 е ван, който се произвежда от 2015-та. Поради сходния си дизайн с Nissan NV200, автопроизводителя JAC бива често критикуван.
Bortek Industries от Пенсилвания също предлага M3, който представлява автомобил за почистване, предназначен за общи пътища и паркинги.
М3 като военно превозно средство
Най-големият М3 идва от Германия: амфибийното превозно средство М3 е построено в Кайзерлаутерн, но по-късно фабриката, която го произвежда бива закупена от General Dynamics. Масивният амфибиен автомобил може да се използва както като ферибот, така и като композитен понтонен мост за тежки бронирани превозни средства.
Военното приложение на абревиатурата М3 не спира до тук. По време на Втората световна война американските въоръжени сили създават бронираната разузнавателна кола M3A1. От превозното средство са създадени над 20 000 екземпляра, част от които са доставени на СССР.
Въз основа на него, инженерите след това разработват полуверижния М3.
M5 от Китай и като пикап
Дори и M5 не е модел само на BMW . Отново китайците намират абревиатурата за привлекателна. Така Haima предлага седан Familia M5, а JAC - М5, представляващ малък пътнически автобус.
В края на 30-те години на миналия век пък американският производител Studebaker изкарва на пазара закръглен пикап със същата абревиатура.