Близо 90% от всички продадени коли през 2024-та в Норвегия са електрически

3 Януари, 2025 11:06 1 344 28

  • норвегия-
  • електромобили-
  • tesla-
  • model y-
  • bmw-
  • byd

Model Y е най-продаван в страната 

Близо 90% от всички продадени коли през 2024-та в Норвегия са електрически - 1

Норвегия продължава да бъде водеща страна по отношение на въвеждането на електрически превозни средства, като през 2024 г. 89% от продадените нови автомобили са били на ток. Това е значителен скок спрямо вече впечатляващия процент от 82,4% през 2023 г., което приближава страната до амбициозната ѝ цел за 100% продажби на автомобили с нулеви емисии до 2025 г.

Интересно е, че клиентите, които не са избрали електромобили, също избират електрификацията под някаква форма. 5,3 % от продадените в Норвегия автомобили през миналата година са били хибридни, а около 2,7 % са били плъг-ин хибриди. Освен това жителите са закупили само 986 автомобила, задвижвани само с бензиново гориво.

Макар че постигането на пълна доминация на електрическите превозни средства може да се окаже предизвикателство, продължаващата подкрепа на норвежкото правителство чрез стимули като освобождаване от данъци остава от решаващо значение.

Tesla Model Y затвърди лидерството си на най-продавания автомобил в Норвегия, като завладя над 13% от пазара с 16 858 продадени бройки. Tesla Model 3 и Volvo EX30 следваха отблизо с около 7200 продажби. Забележително е, че китайските марки навлязоха значително, като BYD и Xpeng изпревариха утвърдени играчи като Peugeot, Mazda, Porsche, Kia и Lexus.

 

 


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 българия е новата норвегия

    12 24 Отговор
    всички с електрички и хибриди до 2027 г . с таралясници се движат будалите . пари нямат . за бензинец едвам едвам .

    Коментиран от #12

  • 3 Пич

    26 12 Отговор
    Тоо..... и близо 90% от норвежците карат в обратното платно.....

    Коментиран от #6

  • 4 Бг действителност

    14 18 Отговор
    И нека кибиците започнат да избиват комплекси ...СЕГА

    Коментиран от #19

  • 5 Даааа

    21 2 Отговор
    Нормално за Норвегия! Вижте какъв стандарт на живот имат, а и с подкрепата на правителството е съвсем нормално да имат тези продажби. Защо си мислите, че и тук ако има подобен стандарт като този там, повечето хора няма да си вземат хибрид или електрически автомобил.... всичко е въпрос на възможности!

    Коментиран от #27

  • 6 Ах Ох

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пич":

    Разбрах те, ахахахахахаааа 🤣
  • 7 Субар

    39 8 Отговор
    Гледах по ДВ, как една ухилена лелка обясняваше че това трябва да служи за пример на останалите европейски държави.
    Съгласен съм. Нека, нито една електричка да не напуска Норвегия, след края на експлоатацията й.
    Нека Норвегия покаже на останалите, как рециклира батериите.
    Все пак имам едни съмнения, че накрая ще ги изхвърлят в океана от някой африкански бряг...

    Коментиран от #9

  • 8 Най-големите

    42 4 Отговор
    Лицемери продават петрол и газ, а иначе зелени го раздават да спрат да продават и да видим тогава дали ще са толкова зелени.
  • 9 9352

    10 28 Отговор

    До коментар #7 от "Субар":

    Батериите се рециклират на 95% без проблем. Заводи има бол вече. Измисли си друга опорка.

    Коментиран от #16

  • 10 Зевс

    25 2 Отговор
    Тока в Нотвегия е 3 стотинки на киловат, тук стана 30 за домашните потребители, на борсата двойно и нагоре
  • 11 таксиджия 🚖

    31 3 Отговор
    Статията е пропаганда! Норвегия постигна прехода към електрички единствено и само благодарение на петрола, който добива от морето и продава на ЕС!

    Дойче Зеле направиха документален филм 2024 и ги нарекоха норвежкото правителството лицемери.

    Чрез продажбата на нефт, правителството строи зарядни станции, голяма част от тях са безплатни, субсидират покупката на нова електричка. И тук да ни дават 10-15 000лв всички таксиджий ще купиме електрички и ше зареждаме на безплатните станции!
  • 12 Не бе,

    6 12 Отговор

    До коментар #2 от "българия е новата норвегия":

    Те норвежците са най-npocтuтe и бедни в цяла Европа, затова ги купуват Тея електрически таралясници.

    Коментиран от #13, #15

  • 13 Не си прав. Купуват ги защото нямат

    11 2 Отговор

    До коментар #12 от "Не бе,":

    газови находища.
    Хахахахаха
  • 14 @@@

    19 5 Отговор
    Лицемерно, икономиката им е 90% добив на нефт и газ, обаче спасяват света като си купуват електрички а са общо 6 милиона.И ги дават за пример на целия свят, демек правете като тях.
  • 15 Не, бе,

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "Не бе,":

    Купуват ги защото в Норвегия е вечно лято.
    Хахахаха.
  • 16 Специална Военна Опсерация

    6 4 Отговор

    До коментар #9 от "9352":

    Да, и всичките са в Африка и Индия.
    Нали?

    Коментиран от #22

  • 17 Феликс

    15 3 Отговор
    Тия от край време не са наред с главите! Добре, че откриха нефт, та да се замогнат. Няма какво да ги дават за пример, нищо хубаво не са направили!
  • 18 Истината ............

    14 4 Отговор
    ТАЗИ СТАТИЯ Е ПЪЛНА ЛЪЖА.
    Електрическите таблети на колела , никой не ги иска и не ги купува в Европа!
    ЦЯЛАТА ИМ СХЕМА С ТЕЗИ ТОАЛЕТНИ Е В ТОТАЛЕН КОЛАПС!
    НЕ ЛЪЖЕТЕ ХОРАТА.
  • 19 МОЛЯ ПИШЕТЕ КОРЕККТНО

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Бг действителност":

    КРАЛСТВО НОРВЕГИЯ.........КРАЛСТВО БЕЛГИЯ КРСЛСТВО АНГЛИЯ КРАЛСТВО ИСПАНИЯ КРАЛСТВО ШВЕЦИЯ КРАЛСТВО ДАНИЯ КРАЛСТВО НИДЕРЛАНДИЯ.....И Т.Н А ИЗТОЧНОЕВРОПЕЙСКИТЕ ТЕРИТОРИУ СА САМО ПРИСЛУГАТА ИМ.......
  • 20 Тдцпсхоа

    6 1 Отговор
    В Норвегия от десетилетия "убиват" умишлено ДВГ-тата чрез данъци и такси, така че тази новина изобщо не е новина. Направо трябва да ги е срам, че още изобщо се продават някакви ДВГ-та при "геноцида" над тях.
  • 21 Най-доброто ⚡

    4 10 Отговор
    Колата на ток минава 100 км за 2.50.
    - Няма пушек. Няма течове на масло. Няма тракане и тропане.
    - Няма ремонти и обслужване. Има 2 чарка: ротор и статор.
    - Няма данък, няма такса вход в центъра, няма синя и зелена зона - паркира неограничено.
    - Няма "не пали". Влизаш, директна и газ с вратите при всякакви условия.
    - Върви на лудница: 4х4, 2 мотора (3 при PLAID), изпреварваш с мисъл (100-200 4 секунди), вдига от 250 до 328 (PLAID).
    - Батериите с активно термоуправление държат по 20 години (три Model S 2013 в групата на по 300 хил. са на 87-90% капацитет).
    - За 8 години и 192 хил., колкото е гаранцията на Long Range, само от гориво си напред 40 бона.
    - Минаваш държавата без спиране или с 1 кафе пауза при повече газ.
    - На всяко спиране и спускане връща ток обратно и пълни батерията (кое ДВГ връща гориво в резервоара?).
    - Цяла нощ парно черпи 7% заряд (Camp mode). Климата се пуска през телефона. Зимата няма чегъртане, колата те чака на сауна. Затопля моментално. Лятото вътре е Боровец.
    - Кара на БГ ток, вместо вносна нафта. Пълни навсякъде. Всяка къща има контакт, никоя няма петролен кладенец.
    - Можеш да си произвеждаш тока сам, дори от гориво. А гориво от ток не можеш. Там е само внос.
    ЕА е най-доброто.

    Коментиран от #28

  • 22 АНТИТРОЛ ⚡

    3 5 Отговор

    До коментар #16 от "Специална Военна Опсерация":

    Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалт, литий и никел от старите батерии.

    Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция

    Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно

    Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling

    Коментиран от #24

  • 23 Сър Мастър Бейтс

    12 1 Отговор
    Стига с тая Норвегия. Това е много специфичен, изолиран случай и не е представителен. Това са 6 милиона човека на територия пълна с нефт/газ, както и са на първите места по дърводобив и рибнo стопанство. Там чистач ката взима колкото лекар специалист в БГ. Към всичко това като добавим и бруталните държавни дотации за нови електрически коли, мисля става ясно защо статистиката е такава каквато е. Ако аз взимах 10к евро на месец, а нова електричка струва 30к и аз щях да се замисля. Да, ама не.
  • 24 Специална Военна Опсерация

    9 0 Отговор

    До коментар #22 от "АНТИТРОЛ ⚡":

    30 000 тона са 60 000 батерии по 500кг, от 60 000 електрически автомобила. Изглежда впечатляващо, но за 2023 г са продадени 1,5 или 2,4 или 3,2 милиона електрически автомобила (според различните статистики).
    Не мисля, че способностите за рециклиране съответстват на продажбите. Но, нека все пак да приемем, че има отлагане във времето и някакъв сериозен процент ще се рециклира. Това е добре.
    А финансово, как стои въпроса? Тези предприятия покриват ли си всички разходи или чакат финансиране от гражданите на ЕС, които независимо дали имат електрическа кола или не, трябва да им плащат дотации?
    Успяват ли да се издържат от рециклирането ?

    Коментиран от #25

  • 25 АНТИТРОЛ ⚡

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Специална Военна Опсерация":

    116 години стари части и филтри по полетата (Форд Модел Т 1908), 165 години петро добив с изливане на отрови като аферата на Шеврон и Тексако в Еквадор, т.нар. "Чернобил в джунглата".
    Разливи в Кувейт (5.7 млн. барела), Ixotoc 1 (3.3 млн. барела), Deepwater Horizon (7 млн. барела).

    Когато си рециклираш изгорелите газове, филтрите и чарковете по храстите и петролните разливи от последния век, чак тогава можеш да коментираш 5-те електрички от вчера. Не може от вратата за краката. Всяко нещо има ред.

  • 26 Ироничен

    1 0 Отговор
    Електромобили, купени с пари от петрол. Гадно, нали?
  • 27 Пловдив

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Даааа":

    Има много голяма разлика между електромобил и хибрид. Аз бих си купил второто, но не и първото.
  • 28 .фау ве

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Най-доброто ⚡":

    Да бе да. Имам съсед с тесла, нова. Само грижи. Сега в студа , каза и че не зареждала.