Отидете към основна версия

6 280 13

Дизелгейт: Германски съд на път да спаси VW

  • volkswagen-
  • дизелгейт
Снимка: Shutterstock

В близкото минало излизаха все и все повече новини за успешни съдебни дела срещу Volkswagen. Броят на съдилищата, които са съгласни с твърдението на клиентите, а именно че са били измамени от базирания във Волфсбург автопроизводител, купувайки си дизелови коли с манипулиран софтуер за отработените газове, нарастваше.


Тогава Volkswagen умело приложи трик, за да заличи загубените процеси от статистиката - малко преди съдът да се произнесе окончателно адвокатите на групата предлагат споразумение, но само при условие, че клиентът обяви въпроса за уреден. Тогава юристите разглеждат процедурата така, сякаш никога не се е състояла.


По този начин множество от съдебните победи на първа инстанция срещу Volkswagen попадат статистически под масата. Вълната на успеха обаче може да бъде спряна внезапно, ако съдилищата възприемат перспективата на Висшия районен съд на Мюнхен. При това положение приблизителните 45 000 индивидуални жалби, заведени в цяла Германия през 2019-та, едва ли биха имали перспектива за успех. Причината е проста - предявените искове имат срок на давност.


Както "Frankfurter Allgemeine Zeitung" съобщи по-рано тази седмица, 20-ият сенат на Висшия районен съд на Мюнхен постанови, че всички искове след края на 2018-та са изгубили давност, която в този случай е започнала да тече от момента, в който стана известен скандалът с дизелите. Според постановлението, това е есента на 2015-та, когато новината за предполагаемата измама на Volkswagen бе съобщена във всички медии. От гледна точка на съда е немислимо, че клиент на групата, който живее в Германия, не би могъл да придобие знания за това.


Висшия районен съд на Мюнхен отхвърля аргументите, които представителите на потребителите излагат, а именно че давностният срок може да започне само когато засегнатите клиенти бъдат официално уведомени от Volkswagen или от отговорните органи, че конкретно тяхното превозно средство е било манипулирано.


В съдебните дела, заведени през 2019-та, адвокатите изчисляват, че тригодишната давност е започнала през 2016-та, когато VW се обърна към клиентите си и призна за проблема. Тъй като мнението на висшите регионални съдилища по този въпрос не е еднакво, Федералният съд ще трябва да се произнесе окончателно. Решението се очаква за 2020-та.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.

Свързани новини