Отидете към основна версия

23 788 28

Тест и БГ цени на новия Nissan Juke

  • nissan-
  • juke-
  • тест

Nissan проведе първите тестове на новия Juke на родна земя. Кросоувърът, който е базиран на платформата CMF-B, върху която също са създадени Renault Captur и Clio, остава верен на полярния си дизайн (или го харесвате, или не го приемате категорично), увеличава се на габарити и е снабден с комплекс от електронни помощници, които правят пътуванията по-приятни. Ето и първите ни впечатления.

Екстериор

Дизайнът на Nissan Juke 2020 може да се нарече еволюционен, защото силуетът на кросоувъра остава познат, дръжките на задните врати са скрити в С-колонките, а фаровете все още са двусекторни. Но оптиката вече е диодна още от базовата версия, а задните калници са по-удължени. Както вече споменахме Nissan Juke 2020 е изграден на новата платформа CMF-B (като новите Renault Clio и Captur).

Въпреки че е нараснал до 4 210 мм на дължина, 1 800 мм на широчина и 1 595 мм на височина с междуосие 2635 мм, той е станал по-лек с 23 кг (1182 кг). Като цяло дизайнът е все така набиващ се на очи, но е малко "по-спокоен" в сравнение с предишното поколение. И ако външно Juke е модернизиран, но разпознаваем, то интериорът е претърпял доста драматични промени.

Интериор

Още от пръв поглед прави впечатление, че не само дизайнът в салона е променен - подобреното е качество на материалите и това на самата сглобка. Във високите нива на оборудване се използват кожа и алкантара дори и на арматурното табло. Също така кросоувърът има по-модерна мултимедия с осеминчов сензорен екран. Той поддържа Apple CarPlay и Android Auto, има и сателитна навигация с онлайн трафик и допълнителни високоговорители Bose, интегрирани в подглавниците на предните седалки.

Воланът вече се регулира, както по височина, така и в дълбочина, а седалката на водача има по-широк диапазон от настройки. Опционалните спортни седалки пък са много ефектни и имат много по-добра странична опора. Поради широките "рамене" на тези кресла обаче, обзорът назад не е най-добрият. Увеличените размери на колата обаче оказват положителен ефект върху интериора. Отзад има 58 мм повече пространство за коленете на пътниците и 11 мм повече над главите им. Обемът на багажника вече е сериозен за автомобил от този сегмент - 422 литра.

Така вече спокойно можем да заявим, че за разлика от предходния модел, сега мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от класа на субкомпактните кросоувъри. Що се отнася до технологиите, интегрирани в колата, то новият Juke е надградил и там. Налични са адаптивен круиз контрол, системи за автоматично намаляване са скоростта и разпознаване на пътни знаци. Сред опциите са Wi-Fi, активно маркиране и контрол на "слепи петна" и дори полуавтономната система за шофиране ProPilot и много други.

Двигател и ходови характеристики

Атракцията от двигателната гама, ако можем така да я наречем, и към момента единствен вариант (по-късно ще се появи и хибридна версия) е еднолитров турбо двигател с мощност от 117 конски сили. Този агрегат, който на пръв поглед може да изглежда слаб за някои, е оптимален за малкото кросоувърче. Много по-добър е от досегашния 1.6-литров атмосферен четирицилиндров мотор и предлага повече динамика.

Максималният въртящ момент достига 180 Нм, а за кратко в режим Overboost достига до 200 Нм и е наличен от 1 750 об/мин. С шестстепенна ръчна трансмисия ускорението до 100 отнема 10.4 секунди, а с автоматичната трансмисия- 11.1 секунди. Именно последната е надградила доста в сравнение с досегашното CVT. Превключването става плавно и неусетно, а разходът на гориво е по-нисък отколкото при варианта с ръчна трансмисия. По време на теста, който направихме, бордкомпютърът отчете среден разход от шест литра на 100 км.

Освен това трицилиндровият двигател е изненадващо тих. Но аеродинамичният шум при високи скорости се усеща. Новият Juke обаче е по-удобен от предшественика си и дори с опционалните 19-цолови джанти предлага доста приятна возия. Кренът в завоите не е малък, но е стандартен за кросоувър от този сегмент. Единственият по-сериозен недостатък, който обаче вече е стандарт за автомобилите от сегмента, е липсата на 4х4 система.

Цена

Поставете оценка:
Оценка 3 от 21 гласа.

Свързани новини

  • Тествахме новия Nissan Qashqai

    След като през последните месеци направихме доста тестове на изцяло електрически автомобили, трябваше постоянно да си напомняме, че новият Nissan Qash ...
    15.09.2021
    30 940
    44
  • Мрачно или светло е бъдещето за Nissan и Infiniti?

    Bloomberg, позовавайки се на собствени източници, съобщава, че Nissan търси начини да намали годишните разходи с 300 милиарда йени (2.8 милиарда долар ...
    15.05.2020
    7 588
    15