Nissan проведе първите тестове на новия Juke на родна земя. Кросоувърът, който е базиран на платформата CMF-B, върху която също са създадени Renault Captur и Clio, остава верен на полярния си дизайн (или го харесвате, или не го приемате категорично), увеличава се на габарити и е снабден с комплекс от електронни помощници, които правят пътуванията по-приятни. Ето и първите ни впечатления.
Екстериор
Дизайнът на Nissan Juke 2020 може да се нарече еволюционен, защото силуетът на кросоувъра остава познат, дръжките на задните врати са скрити в С-колонките, а фаровете все още са двусекторни. Но оптиката вече е диодна още от базовата версия, а задните калници са по-удължени. Както вече споменахме Nissan Juke 2020 е изграден на новата платформа CMF-B (като новите Renault Clio и Captur).
Въпреки че е нараснал до 4 210 мм на дължина, 1 800 мм на широчина и 1 595 мм на височина с междуосие 2635 мм, той е станал по-лек с 23 кг (1182 кг). Като цяло дизайнът е все така набиващ се на очи, но е малко "по-спокоен" в сравнение с предишното поколение. И ако външно Juke е модернизиран, но разпознаваем, то интериорът е претърпял доста драматични промени.
Интериор
Още от пръв поглед прави впечатление, че не само дизайнът в салона е променен - подобреното е качество на материалите и това на самата сглобка. Във високите нива на оборудване се използват кожа и алкантара дори и на арматурното табло. Също така кросоувърът има по-модерна мултимедия с осеминчов сензорен екран. Той поддържа Apple CarPlay и Android Auto, има и сателитна навигация с онлайн трафик и допълнителни високоговорители Bose, интегрирани в подглавниците на предните седалки.
Воланът вече се регулира, както по височина, така и в дълбочина, а седалката на водача има по-широк диапазон от настройки. Опционалните спортни седалки пък са много ефектни и имат много по-добра странична опора. Поради широките "рамене" на тези кресла обаче, обзорът назад не е най-добрият. Увеличените размери на колата обаче оказват положителен ефект върху интериора. Отзад има 58 мм повече пространство за коленете на пътниците и 11 мм повече над главите им. Обемът на багажника вече е сериозен за автомобил от този сегмент - 422 литра.
Така вече спокойно можем да заявим, че за разлика от предходния модел, сега мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от класа на субкомпактните кросоувъри. Що се отнася до технологиите, интегрирани в колата, то новият Juke е надградил и там. Налични са адаптивен круиз контрол, системи за автоматично намаляване са скоростта и разпознаване на пътни знаци. Сред опциите са Wi-Fi, активно маркиране и контрол на "слепи петна" и дори полуавтономната система за шофиране ProPilot и много други.
Двигател и ходови характеристики
Атракцията от двигателната гама, ако можем така да я наречем, и към момента единствен вариант (по-късно ще се появи и хибридна версия) е еднолитров турбо двигател с мощност от 117 конски сили. Този агрегат, който на пръв поглед може да изглежда слаб за някои, е оптимален за малкото кросоувърче. Много по-добър е от досегашния 1.6-литров атмосферен четирицилиндров мотор и предлага повече динамика.
Максималният въртящ момент достига 180 Нм, а за кратко в режим Overboost достига до 200 Нм и е наличен от 1 750 об/мин. С шестстепенна ръчна трансмисия ускорението до 100 отнема 10.4 секунди, а с автоматичната трансмисия- 11.1 секунди. Именно последната е надградила доста в сравнение с досегашното CVT. Превключването става плавно и неусетно, а разходът на гориво е по-нисък отколкото при варианта с ръчна трансмисия. По време на теста, който направихме, бордкомпютърът отчете среден разход от шест литра на 100 км.
Освен това трицилиндровият двигател е изненадващо тих. Но аеродинамичният шум при високи скорости се усеща. Новият Juke обаче е по-удобен от предшественика си и дори с опционалните 19-цолови джанти предлага доста приятна возия. Кренът в завоите не е малък, но е стандартен за кросоувър от този сегмент. Единственият по-сериозен недостатък, който обаче вече е стандарт за автомобилите от сегмента, е липсата на 4х4 система.