Фактите сочат, че японската компания Nissan изпитва най-големи затруднения в сегашната обстановка, които според анализатори се дължат на два основни фактора. Според прогнозите Nissan ще произведе със 78% по-малко автомобили, като производителността на компанията в японските заводи ще намалее в дългосрочен план.
През май 2020 г. Nissan планира да произведе само 13 400 автомобила, въпреки че през май 2019 г. броят им беше почти 61 000. Това съобщава Ройтерс, като се позовава на документи от компанията. Според новите планове ще бъдат произведени със 70% по-малко автомобили от планираното по-рано.
В същото време през юни Nissan планира да произведе 33 700 автомобила, което е почти два пъти по-малко, отколкото през юни 2019 г. - и с 43% по-малко, отколкото компанията очакваше.
Сега много автомобилни производители изпитват недостиг на продажби на фона на ограниченията поради коронавирусната пандемия. Агенцията обаче отбелязва, че този удар е най-сериозен за Nissan, чиято печалба спада драстично и заради скандала с бившия си шеф Карлос Гон.
Сега, намаленото производство ще бъде голям удар за заводите на Nissan. Компанията планира да работи на една смяна до началото на лятото поради липса на търсене на продукцията. Фабриката на Nissan в Точиги северно от Токио (там се произвеждат много модели, включително GT-R, 370Z и някои Infiniti) е бездействаща от началото на април и, съдейки по информацията, няма да функционира до края на май.
Периодичните спирания на работата в завода на Nissan Oppama (където се правят Leaf, Note и Sylphy) в префектура Канагава също ще са доста дълготрайни. Липсата на интерес към глобални модели, като X-Trail, например пък е голям удар за завода на Nissan в Кюшу в Южна Япония. В най-лошия сценарий, всичко това може да доведе до крах за японската марка.