Компаниите Renault, Nissan и Mitsubishi, принадлежащи към един алианс, разделиха страните в които ще продават продукцията си, като целта на тази операция е да не си пречат взаимно на бизнеса.
Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi натрупа доста негативи, които започнаха с ареста на бившия шеф Карлос Гон и продължават заради пандемията от коронавирус. Вече съобщихме, че френският финансов министър се съмнява във способността на Renault да се справи с кризата без многомилиардни държавни субсидии.
Освен това френският автомобилен производител възнамерява да се отърве от някои модели, за да минимизира разходите. Сега ръководството на алианса обяви нова бизнес стратегия, която трябва да помогне за преодоляване на настоящата икономическа криза.
Въвежда се нов принцип на „лидер-последовател“, който ще важи за автомобилите от алианса. Тоест, във всеки сегмент алиансът ще има един „основен“ модел и няколко свързани автомобила, разработени от „водещата“ компания с подкрепата на „последователите“.
Новият бизнес модел ще намали инвестициите в разработване на нови продукти с 40%. Според друга нова стратегия, всяка компания от алианса трябва да се съсредоточи върху един или повече ключови региони. Това трябва да увеличи конкурентоспособността на марките.