Откакто се появи Logan, Dacia разчита на една платформа за всеки един от своите модели. Както вече ви информирахме, следващото поколение субкомпактни коли ще премине към CMF платформа, която Renault използва в Clio и Captur. Това е повратна точка за румънския автомобилен производител.
По-добро управление, повече пасивна и активна безопасност, по-тих салон и нов тип информационно-развлекателна система. С тези новости Dacia отива на пазара, без да се отклонява от евтината мантра, с която е известна. Изцяло новите Logan и Sandero се сбогуваха и с турбодизеловите двигатели и ще наблягат на бензинови и LPG варианти с три цилиндъра. Въпросът сега е: Планира ли Dacia да добави повече модификации в новата си моделна гама?
За сега няма официално потвърждение от румънците и само времето ще покаже дали ще има още разновидности на Sandero, но един дизайнер, на име Клебер Силва вече си представя разширения състав, който включва еднокомпонентна пикап платформа с единична кабина, както и нови Logan Stepway и Logan MCV. Що се отнася до най-вълнуващите, но все още поляризиращи модификации, бразилският дизайнер ни ги показва и тях. Става дума за горещ хечбек с ноу-хау на Renault Sport и купе-кабриолет с подвижен Sandero CC.
Последното не е в съответствие с евтиния характер на автомобилния производител, но Sandero R.S. има малко по-голям шанс да се появи на пазара. През 2015 г. беше създаден прецедент в Южна Америка, включващ Dacia с 2.0-литров двигател с атмосферно пълнене, което бихте очаквали от модел на Renault Sport. Актуализиран за моделната година 2020, Sandero RS остава един от най-интересните автомобили в сегмента.
Важно е да се подчертае, че Renault има само един горещ хечбек, базиран на CMF. Това е Megane R.S. за който е използвана C/D версията на платформата. Logan и Sandero използват версията В, но има слухове, че Clio няма да има R.S. вриант, защото Zoe с висока производителност е в процес на разработка. От дизайнерските проучвания, качени от Silva на платформата Behance, можем да видими как би изглеждало и Sandero R.S.