29 Септември, 2020 07:10 28 688

Ексклузивно: Подробности от първо лице за новите "дачии" (ЧАСТ I - Sandero Stepway)

  • dacia-
  • sandero-
  • stepway-
  • logan-
  • дачия
Ексклузивно: Подробности от първо лице за новите "дачии" (ЧАСТ I - Sandero Stepway) - 1
Снимки: mobile.bg

Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Dacia направи ексклузивно представяне на новите си модели Sandero, Sandero Stepway и Logan. Събитието, организирано от румънската марка беше в Париж, а наш екип беше сред поканените. Ето и основните подробности за новите "дачии".

Dacia Sandero Stepway

Ексклузивно: Подробности от първо лице за новите "дачии" (ЧАСТ I - Sandero Stepway)

Започваме представянето с най-интересния модел /според нас/, т.нар. всъдеходна версия на Sandero. За разлика от досегашните поколения, този път моделът с повишена проходимост е доста различен от стандартното Sandero. На практика иновацията е много близка до кросоувъри от типа на Captur и компания и впечатлява с някои решения в стил "simply clever", които до сега се налагаха на пазара от Skoda. Румънците обаче определено са надминали чехите.

Ексклузивно: Подробности от първо лице за новите "дачии" (ЧАСТ I - Sandero Stepway)

Основните такива решения са свързани с мултимедийната система в автомобила. При по-високите нива на оборудване тя е стандартна, но що се отнася за базовите модификации, експертите ни демонстрираха едно твърде любопитно и много евтино решение. Става дума за специална отваряема ниша в средната част на арматурното табло, където се поставя смартфон.

Чрез приложение, което се инсталира предварително, мобилното устройство се свързва с автомобила, а контролът му се поема и от бутоните от волана. Специално проектиран от ляво USB-порт се грижи за зареждането на смартфона, като във въпросната ниша е предвидено и място, където да се скрие кабелът. Така личният ви телефон се превръща в ефектна и много ефективна мултимедия, без да се налага да доплащате за вградена система. Тази хитрина е налична и за останалите два модела Sandero и Logan.

Ексклузивно: Подробности от първо лице за новите "дачии" (ЧАСТ I - Sandero Stepway)

Втората интересна новост е свързана с т.нар. рейлинг на покрива. При Stepway такъв е наличен и стандартно е надлъжно разположен. При нужда от товар на покрива обаче няма да се нуждаете от допълнителни напречни рейки. Система с бързо и елементарно препозициониране прави така, че части от надлъжния рейлинг се преобразуват в напречен и така премодулиран таванът вече е готов за монтаж на различни видове багажници за ски, велосипеди и др. Товароносимостта на багажника е 80 килограма.

Ексклузивно: Подробности от първо лице за новите "дачии" (ЧАСТ I - Sandero Stepway)

Иначе новият Stepway е разпознаваем освен по повишения клиренс, който е 174 мм, и по специалния боди кит, опасващ долната част на каросерията, по хромираното лого на Stepway под решетката и по псевдоподкартерната защита. Като цяло дизайнът е изцяло нов, значително по-стилен, елегантен и модерен. Вътре впечатлява със значително повишено качество на материалите, с хоризонтално ориентирано арматурно табло и с различни от стандартното Sandero, цветни вложки.

Ексклузивно: Подробности от първо лице за новите "дачии" (ЧАСТ I - Sandero Stepway)

Що се отнася до двигателите, то те са само бензинови. За Sandero Stepway са налични TCe90 и TCe100. Първият може да работи, както с механична трансмисия, така и с автоматизирана CVT скоростна кутия. Вторият, който, както се вижда от обозначението е малко по-мощен - 100 конски сили, е снабден със заводска газова уредба и работи и на бензин, и на пропан-бутан. Официално, цената на новата генерация на Stepway не е известна още, но най-вероятно тя няма да е много по-висока от сегашната, а разликите са огромни. Автомобилът е изграден на изцяло нова модулна платформа CMF-B и определено ще изкачи марката на ново ниво. Вижте.

ЧАСТ II (Sandero и Logan)



Свързани новини