Renault представи прототип на компактен хечбек с изцяло електрическо задвижване, който ще влезе в серийно производство още догодина. Megane eVision прилича на едноименния модел с ДВГ, но в технически план двата автомобила нямат нищо общо.
Макар да е все още концепт, новият електромобил е готов за конвейера на 95%, твърдят от Режията. В основата на Megane eVision лежи платформата CMF-EV на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi.
Хечбекът е дълъг 4 210, широк 1 800 и висок 1 505 мм при междуосие 2 700 мм. Това го прави 149 мм по-къс, 14 мм по-тесен и 58 мм по-висок от четвъртото поколение на стандартния Megane.
Серийната версия най-вероятно ще получи странични огледала вместо камери, врати с рамки и традиционни вместо прибиращи се дръжки на вратите. До конвейера надали ще стигнат и 20-цоловите колела, а матрични фарове ще се предлагат само за най-скъпите модификации. Снимки на интериора все още няма.
Засега от Renault са обявили само една силова установка с електромотор, който развива 217 к.с. и 300 Нм. Той ускорява Megane eVision до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди и се захранва от 60-киловатчасова батерия с дебелина едва 11 см. Французите не уточняват обсега без презареждане, но твърдят, че електромобилът може да измине разстоянието от Лондон до Нюкасъл (около 450 км).
По неофициална информация Renault смята да се откаже напълно от Megane с ДВГ. Неотдавна главният дизайнер на марката Лоренс ван ден Акер заяви, че "щом добави към гамата си електромобили, компанията ще трябва да спре производството на редица други модели, тъй като не може да си позволи да финансира всичко това едновременно".